• یکشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42553
  • خبرنگار : 50223

ساخت اولین سیستم هوشمند ملی پایش کندوی زنبور عسل، در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

ساخت اولین سیستم هوشمند ملی پایش کندوی زنبور عسل، در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین سیستم هوشمند ملی پایش کندوی زنبور عسل با نام تجاری "کندوی من" در این واحد طراحی و ساخته شد .

مهندس سعید رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک 25 آذرماه بعنوان روز ملی پژوهش افزود: اولین سیستم هوشمند ملی پایش زنبور عسل با تلاش یک تیم از همکاران، با قابلیت پایش برخط و از راه دور دمای داخل و خارج کندو، رطوبت داخل و خارج کندو و میزان co2 داخل کندو، طراحی و ساخته شد .

وی که خود ایده پرداز و یکی از مخترعان این کندو است، از دیگر امکانات این کندو را توانایی سنجش میزان عسل تولید شده از راه دور و مکان یابی لحظه ای و برخط این کندو  از طریق اپلیکیشن قابل نصب روی تلفن همراه، عنوان و اظهارکرد: این کندو همچنین به سیستم اعلام هشدار سرقت از راه دور مجهز می باشد که در صورت سرقت، آژیر اعلام سرقت از طریق اپلیکیشن تلفن همراه به زنبوردار، اطلاع رسانی خواهد کرد .

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد همچنین مجهز بودن این کندو به برق خورشیدی را از دیگر امکانات این کندو ذکر و خاطرنشان کرد: به زنبوردار این امکان را می دهد که در هر منطقه آب و هوایی از این کندو استفاده کند .

رشیدی این سیستم را قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی دانست تصریح کرد: قابلیت های متنوع در کاربرد و استفاده در مزارع زنبورداری سنتی و مدرن کشور و قیمت تمام شده کمتر را از جمله این مزایای رقابتی این سیستم، ذکر کرد. وی همچنین گفت: تاکنون نمونه کندوی داخلی با این ویژگی ها طراحی و تولید نشده است .

|

وی دررابطه با سیستم پایش و مدیریت هوشمند کندوی عسل اختراع شده در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: این سیستم با نام تجاری "کندوی من" هم اکنون در مرحله نهایی ثبت اختراع است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد این طرح را از جمله برنامه های مرکز خدمات تخصصی آنالیز، تشخیص کیفی و بسته بندی عسل جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد که بعنوان هدف چهار واحد می باشد، برای پایش و مدیریت بهتر مزارع زنبور عسل در استان و کشور با هدف تولید عسل بیشتر و باکیفیت تر عنوان و بیان کرد: این سیستم بعنوان یک نمونه آزمایشگاهی طراحی و ساخته شده و دانش فنی آن در اختیار جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد می باشد .

رشیدی اظهارکرد: این سیستم قابلیت تکمیل و توسعه را دارد و جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد این آمادگی را دارد تا با شراکت سرمایه گذاران و ایجاد شرکت دانش بنیان، نسبت به تجاری سازی این محصول و طرح توسعه آن اقدام کند .

وی ضمن تشکر از مهندس کریمی دیگر مخترع این طرح، از دکتر پورعابدی معاون محترم پژوهشی دفتر مرکزی، جناب دکتر سبحانی رئیس قبلی جهاد دانشگاهی واحد و همکار طرح و جناب آقای کاظمی سرپرست جدید واحد، بخاطر حمایت های مالی از این طرح، اضافه کرد: تمامی هزینه های صرف شده برای طراحی و تولید این سیستم از طرف جهاد دانشگاهی پرداخت شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha