• دوشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۷ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42574
  • خبرنگار : 50223

نمایشگاه هفته پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت

نمایشگاه هفته پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت

نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با حضور استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران  دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگران و فناوران استان در یاسوج برپا شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج در آیین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش گفت: پایان‌نامه‌های این دانشگاه در راستای رفع مشکلات استان هدفمند شده و موضوعات کاربردی به دانشجویان داده می‌شود .

وی افزود: هفته پژوهش امسال نشان داد که کار جمعی خروجی خوبی دارد که این خروجی به‌ویژه در بخش خصوصی نمود بارزی داشت و می‌تواند الگویی برای سال‌های آینده باشد .

عریان با بیان اینکه نمایشگاه هفته پژوهش با وجود تنگناهای مالی به خوبی برگزار شد اظهارکرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه برای رفع مشکلات جامعه و استان ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: در این استان حدود 10هزار پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در مراکز آموزش عالی مختلف در حال اجراست که می توان بین 20 تا 30 درصد آنها در راستای نیازها و برای رفع مشکلات استان جهت داد .

عریان با اشاره به اینکه دانشگاهیان با دستگاه‌های اجرایی ارتباط بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید مشکلات استان را دریافت کرده و توان خود را در راستای رفع این مشکلات به‌کارگیری کنند .

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های کارآفرین یا نسل چهارم سوق پیدا کنند، ادامه داد: در این زمینه اقداماتی در دانشگاه یاسوج انجام شده و پایان‌نامه‌های این دانشگاه را در راستای مشکلات استان هدفمند کردیم .

رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: علاوه بر این رشته‌هایی را در دانشگاه یاسوج تأسیس کردیم که در راستای نیازهای طبیعی استان باشد و علاوه بر این راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با منابع طبیعی، گردشگری، هنر و نفت و گاز و غیره که مزیت‌های نسبی استان هستند هم در دستور کار ما قرار دارد .

عریان از کاهش بروکراسی بین دانشگاه‌ها و نهادهای مختلف خبر داد و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه توسعه یافته‌ای داشته باشیم باید از اتاق شیشه‌ای و لوکس خود بیرون آمده و حل مشکلات جامعه را هدف قرار دهیم و از سویی دستگاه‌ها هم توان دانشگاه‌ها را باور داشته باشند.

سید شمس الدین هاشمی، رئیس پارک علم و فناوری و دبیر نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال در مجموع 25 دستگاه، دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی و حدود 45 شرکت خصوصی شرکت می‌کنند .

وی با بیان اینکه برای نخستین بار شاهد هستیم که مراکز و شرکت‌های خصوصی غیردولتی نقش ویژه را در نمایشگاه هفته پژوهش دارند، افزود: در این نمایشگاه از چندین محصول شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد استان رونمایی می‌شود .

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از رونمایی چندین کتاب استانی در افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول برگزاری این رویداد، رادیو نمایشگاه لحظه به لحظه اخبار نمایشگاه را به سمع و نظر بازدیدکنندگان می‌رساند .

هاشمی تصریح کرد: برای نخستین بار در این نمایشگاه سیستم وای فای را راه‌اندازی کردیم به طوری که هم غرفه‌ها و هم بازدیدکنندگان به اینترنت نامحدود دسترسی دارند.

دبیر برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه امسال ۲۵ غرفه به دانشگاهیان و ۴۵ غرفه نیز برای شرکت‌های خصوصی اختصاص داده شد، اضافه کرد: این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۲۷۰۰متر و باحضور فعال واحد‌های تولیدی و کارآفرینان برگزار شده است .

هاشمی ایجاد تبادل بین فن آوران، کارآفرینان و پژوهشگران را از دیگر مزیت‌های نمایشگاه امسال عنوان و  اضافه کرد: در این نمایشگاه امکان فروش اینترنتی محصولات شرکت‌های دانش بنیان، گیاهان دارویی و صنایع دستی را فراهم است.

|

|

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha