• دوشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۷ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42575
  • خبرنگار : 50223

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اعتبارات پژوهشی در دیوان‌سالاری داخل و بیرون دانشگاه به هدف نمی‌رسد

اعتبارات پژوهشی در دیوان‌سالاری داخل و بیرون دانشگاه به هدف نمی‌رسد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات پژوهشی که تخصیص پیدا می‌کند در دیوان‌سالاری ما در داخل و بیرون دانشگاه به هدف نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد علی‌محمد احمدی عصر امروز در آیین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد افزود: سرریز تولید دانش از مهمترین مولفه‌هایی است که در همه جوامع اصلی رشد محسوب می‌شود که چنین موفقیتی بدون پشتوانه پژوهش نافع و تاثیرگذار، امکان‌پذیر نیست .

وی اظهارکرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی و پژوهش‌محور ما فضای جدیدی در کشور ایجاد کرده که قابل مقایسه با هیچ برهه‌ای از تاریخ کشور نبوده اما این موضوع به این مفهوم نیست که به شرایط مطلوب دست پیدا کردیم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگرچه در بسیاری از شاخص‌های تولید علم دستاوردهای قابل توجهی داشتیم اما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم که در سایه یک پژوهش هدفمند بین دانشگاه و نیازهای جامعه پل واقعی ایجاد کنیم .

احمدی تصریح کرد: ما یک جامعه در حال گذار هستیم که نتوانستیم سهم تولید ناخالص ملی و سهم پژوهش از بودجه ملی را متناسب با تراز نیازهای کشور تامین کنیم .

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعتبارات پژوهشی به علت تنگناهای مالی دولت عملا تخصیص پیدا نمی‌کند، ادامه داد: آنچه هم که تخصیص پیدا می‌کند در دیوان‌سالاری ما در داخل و بیرون دانشگاه به هدف نمی‌رسد که این موضوع ما را از هدف آرمانی خود که تسریع در روند رشد با استفاده از ظرفیت دانشگاه است، دور می‌کند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در پژوهش‌های بنیادی متوقف شده‌اند، عنوان کرد: دانشگاه پویا و آینده‌پژوه بر خلاف جریان متداول جامعه افق‌ها را می‌بیند و تمام توان خود را برای آینده‌ای که رشد و جایگاه ما در تراز منطقه ای تعریف می‌کند به کار می‌گیرد .

احمدی بیان کرد: ما در مرحله بنیادین هستیم و به تازگی با پارک‌های علم و فناوری و استارتاپ‌ها شروع کرده و یک مرحله نو را تجربه می‌کنیم اما چون ورود ما به این مرحله در همه کشور یکسان بوده دانشگاه یاسوج در این زمینه با سایر دانشگاه‌های کشور تفاوتی نمی‌کند و امروز دانشگاهی موفق است که توان خود را با استفاده از شیوه‌های نوین تولید و تجاری‌سازی علم به کار می‌گیرد .

وی با بیان اینکه نباید در تولید مقالات و چاپ کتاب متوقف شویم، تاکید کرد: باید از ظرفیت نخبگان و فرصت سرمایه‌گذاری در آزمایشگاه‌ها و مراکز رشد استفاده کنیم و از نهضتی که در استان از دانشگاه شروع شده برای بازمهندسی ساختار دانشگاه یاسوج و ارتباط این دانشگاه با جامعه استفاده کنیم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: جامعه‌ای که به پژوهش توجه نمی‌کند آینده پایدار نخواهد داشت و تلنگر نخست هفته پژوهش اینست که به پژوهش وقت و اهمیت بدهیم و در این زمینه نیازهای جامعه را ببینیم .

احمدی با بیان اینکه جزیره جدا افتاده دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی نمی‌تواند هیچ کاری جز روزمرگی داشته باشد، بیان کرد: زمانی می‌توانیم برای توسعه گام برداریم که دانشگاه در کنار جامعه و جامعه در کنار دانشگاه باشد .

وی با بیان اینکه دانشگاه باید نافع بودن خود را در ارتباط با نیازهای جامعه ببیند، اضافه کرد: باید دانشگاه را حمایت کرده و بستر را برای عزت دانشگاه فراهم کنیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha