• دوشنبه / ۳ دی ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42633
  • خبرنگار : 50223

برگشت بخشی از اعتبارات پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد به خزانه

برگشت بخشی از اعتبارات پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد به خزانه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از توزیع حدود ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استان خبرداد .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد حسن نوروزی در هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: از این اعتبار ۴۰ میلیارد تومان آن از اعتبارات پارسال استان بود که به علت کمبود نقدینگی به استان ابلاغ نشده بود و به تازگی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان تخصیص داده شد .

وی با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان آن هم برای توسعه فضا‌های ورزشی در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اختصاص داده شده است، افزود: چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان هم برای سرعت بخشیدن به روند اجرایی سد تنگ سرخ و باند دوم پل سوم بشار یاسوج تخصیص داده شد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات پژوهشی اختصاص یافته به استان در سال جاری را ۵۵۰ میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی تا پایان فروردین ماه فرصت دارند این اعتبار را جذب کنند .

نوروزی با اشاره به اینکه اعتبارات پژوهشی امسال در ۹سر فصل پیش بینی شده و دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام آن هستند تصریح کرد: تحقیق در حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، توسعه فضای کسب و کار، گردشگری، آمایش سرزمین و نظام سکونت گاهی، نظام درآمد هزینه، اقتصاد دانش بنیان، امور سلامت و رفاه اجتماعی و ملاحظات امنیتی و دفاعی در بودجه از اولویت‌های و محور‌های پژوهش است .

وی اعتبارت پژوهشی پارسال تخصیص یافته به استان را ۴۶۰ میلیون تومان برشمرد و اضافه کرد: از این اعتبار ۱۲۵میلیون تومان آن توسط ۵ دستگاه اجرایی استان جذب نشده و به خزانه برگشت داده شده است .

نوروزی به توزیع یک هزار و ۲۷۰میلیارد ریال اعتبارات بند ز استان و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبارات فنی و اعتباری استان خبر داد و اضافه کرد: این اعتبارات باید برای استان نتیجه خوبی داشته باشد .

وی یادآور شد: با تلاش و پیگیری های استاندار و نمایندگان طرح پایلوت مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گچساران اجرای می شود.

همچنین غضنفر آرام، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از اختصاص حدود ۱۲۷ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی از محل اعتبارات بند (ز) تبصره پنج قانون بودجه ۹۷ کل کشور به استان در سال جاری خبر داد و گفت:از این میزان اعتبار تاکنون ۹۰ میلیارد تومان آن توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده است .

وی افزود: تا فردا دستگاه‌های اجرایی فرصت دارند تا از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و با ارائه مدارک و مستندات لازم اعتباراتشان را جذب کنند .

آرام اضافه کرد: صورت حساب پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی که از اسناد خزانه اسلامی استفاده کردند تا بیست و چهارم دی ماه تبدیل به پول و به صورت نقدی به حساب آن‌ها واریز می‌شود .

علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در جذب نکردن اعتبارات پژوهشی در سال گذشته گفت: این کار ضمن وارد کردن ضرر و زیان به خود دستگاه اجرایی کم کار، موجب تضییع حقوق مردم و پژوهشگران استان می‌شود .

وی همچنین با تاکید بر جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی از سوی دستگاه‌های اجرایی که تاکنون اقدام به این کار نکرده اند، افزود: مدیران این دستگاه‌ها باید در اسرع وقت با مجریان امر پژوهش انعقاد قرارداد کنند و جلوی بازگشت این اعتبارت را بگیرند .

احمدی بیان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی تلاش کنند از ردیف های متمرکز و متفرقه در مرکز منابع مالی وارد استان کنند .

وی اظهارکرد: در این رابطه هرجایی که لازم باشد خودم، نوروزی رئیس مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان کمک و همکاری لازم را به عمل خواهیم آورد تا منابع بیشتری وارد استان شود و ضمن رفع مشکلات در روند طرح ها و پروژه ها تسریع به عمل آید .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اجرای طرح های پژوهشی ضروری، کم هزینه و با مدت زمان کوتاه در استان تاکید و خاطرنشان کرد: نباید به دنبال طرح های بزرگ بنیادی، هزینه بر و طرح هایی که نتیجه قابل ملموسی در استان ندارند، بود .

احمدی تاکید کرد: تلاش شود تا اعتبارات یک درصد سهم پژوهش هزینه شوند، برگشت نخورد و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی با قرارداد ۲ تا سه ماه بسته شوند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همکاری همه دستگاه های اجرایی استان در خصوص طرح پایلویت اقتصادی شهرستان لنده و طرح پایلویت محرومیت زدایی شهرستان بهمئی تاکید کرد و افزود: تلاش کنیم تا این برنامه ها براساس برنامه زمانبندی شده و عملیاتی به پیش بروند .

احمدی تصریح کرد: دین پرست معاون اقتصادی وزارت کشور در این هفته به استان سفر می کند و برای چند روز مسائل و مشکلات این دو شهرستان را که یک به عنوان پایلوت در هیات دولت و دیگری به عنوان پایلوت در بنیاد مستضعفان اعلام شده به صورت میدانی  بررسی خواهد کرد .

وی اضافه کرد: همه سعی و تلاشمان براین است تا تجدید نظری در کل بودجه استانی سال آینده کهگیلویه وبویراحمد در مرکز کشور اتخاذ شود و بتوان این استان را برمدار، تلاش و فعالیت قرار داد و به آن شتاب بخشید .

به گزارش ایسنا، در این نشست برخی مدیران گزارشی از میزان جذب اعتبارات خود در سال جاری را ارائه کردند. همچنین در ابتدای این جلسه اعضاء با اجرای چند طرح گردشگری موافقت کردند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha