• سه‌شنبه / ۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42650
  • خبرنگار : 50223

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:

هیچ مدیری حق تصمیم‌گیری انفرادی برای تعطیلی واحدهای تولیدی ندارد

هیچ مدیری حق تصمیم‌گیری انفرادی برای تعطیلی واحدهای تولیدی ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: هیچ مدیری حق ندارد نسبت به تعطیلی واحد تولیدی تصمیم انفرادی بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد بابک دین پرست ظهر روز سه شنبه، چهارم دی ماه در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستانهای بویراحمد و دنا که در روستای عزیزی بخش لوداب افزود: تیرماه امسال سند محرومیت زدایی سیستان با 101بند تدوین شده، تقدیم رئیس جمهور شد و به 18دستگاه و وزارتخانه و نهاد ابلاغ کردند. همچنین سند محرومیت زدایی منطقه بلوچستان با 486بند به عنوان تکالیف برای 24دستگاه تهیه و برای ریاست جمهوری ارسال شده است تا مردم این منطقه از امکانات رفاهی و معیشتی بهره مند شوند.

وی اظهارکرد: سند محرومیت‌زدایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بررسی و رسیدگی به مهمترین موانع توسعه، شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های پیش‌ران، بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مصوب گذشته، رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی متوسط به بالای استان در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: مناطق گردشگری و جاذبه‌های طبیعی یکی از ظرفیت‌های این استان می باشد که در معرفی این ظرفیت‌ها کوتاهی شده است.

دین پرست تصریح کرد: 93 پروژه با اعتباری بالغ بر 87 هزار میلیارد تومان به دو دلیل مشخص عدم همکاری دستگاههای استانی و خارج بودن از حیطه وظایف استانها شناسایی شده که چهار پروژه از این تعداد با اعتباری بالغ بر 1318میلیارد تومان در چهار استان با پیشرفت فیزیکی 100درصد وجود داشت که هم اکنون به این نتیجه رسیده اند که مشکل مالکیت، زیست محیطی و پروانه بهره برداری و سرمایه درگردش دارند.

وی ادامه داد: نمی توان خدمات چهل سالگی انقلاب اسلامی را نادیده گرفت و اگر برخی استانها از توسعه کمتری برخوردارند بعلت عقب ماندگی های تاریخی است اما اگر از این به بعد ما مدیران تلاش نکنیم که تبعیض مثبت به سمت استانهای کم برخوردار نیاید، توسعه پیدا نمی کنند که پیگیری مدیران استانی در استان و مرکز را می طلبد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در خصوص پتانسیلها و ظرفیتهیا استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان ظرفیت ها و پتانسیلهای فراوانی و موقعیت جغرافیایی خوبی دارد که اگر تلاش مردم و بخش دولتی نباشد نمی توانیم این استان را به کارگاه اشتغالزایی تبدیل کنیم.

دین پرست با بیان اینکه دو بحث رونق اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم همواره مورد تاکید مسئولان نظام و دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گذاشته شده است.

وی با اشاره به ستاد تسهیل رفع موانع تولید افزود: هیچ مدیری حق ندارد نسبت به تعطیلی واحد تولیدی تصمیم انفرادی بگیرد و یا به قطع خدمات اقدام کند که موجب بیکاری تعدادی کارگر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تاکید کرد: همه می توانند به راحتی مشکلات واحدهای تولیدی را حل کنند، گذشته زمانی که می گفتند همه ما ماموریم و معزور الان همه ما ماموریم و مسئول، اگه کسی معزرو است معزول شود بهتر است. ما مسئولیت داریم که مشکل مردم را حل کنیم نه اینکه به بهانه اجرای قانون به مشکلات کار آفرینان و واحدهای تولید بیفزاییم.

دین پرست افزود: باید با دزدان، اختلاس‌گران، و قاچاقچیان برخورد شود اما واحدهای تولیدی نباید تحت هیچ شرایطی تعطیل شود.

وی گفت: میانگین نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال 7 دهم درصد افزایش یافت بطوریکه از 11.5 به 12.2 رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز ناشناخته مانده است که باید برای جذب سرمایه گذار، ظرفیتهای و پتانسیل‌های استان در قالب فیلم، کلیپ، بروشور و برگزاری همایش به سرمایه گذاران معرفی شود.

دین پرست با اشاره به مشکلات 11روستای شهرستان دنا که در حریم خطوط لوله گاز سراسری 56 اینج زیر نظر شرکت خطوط گاز مناطق چندگانه قرار دارند، افزود: این مشکل یکبار برای همیشه باید پس از 10 سال رفع شود چراکه موجب نارضایتی مردم منطقه شده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح هادی روستایی، خشکیدگی چشمه های عشایری، رانش کوه و جاده های روستایی، آنتن دهی تلفن همراه، پروژه های نیمه تمام آبرسانی روستایی و انسداد راه‌های روستایی شهرستانهای بویراحمد و دنا و بیمارستان پاتاوه نیز با همکاری و هماهنگی با دستگاههای متولی بررسی و پیگیر می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بابک دین پرست- معاون اقتصادی وزیر کشور برای یک سفر کاری دو روزه به منظور بررسی پروژه‌های مختلف حوزه اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد به این استان سفر کرد . در این سفر از پروژه‌ها و طرح‌های شهرستان‌های ۸ گانه استان بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت آنها را بررسی می‌کند . همچنین بازدید از کارخانه آجر دهدشت، گاوداری ۵۰۰ راسی شیری، ایستگاه پمپاژ توت نده، پروژه احداث باغات چاه تلخ، ایستگاه پمپاژ آبرسانی دهدشت غربی و حضور در شورای اداری شهرستان‌ها، مهم‌ترین برنامه‌های سفر کاری معاون وزیر کشور به این استان است.

|

|

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha