• سه‌شنبه / ۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42653
  • خبرنگار : 50223

استاندار:

برخورداری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز در سال98/ بهره برداری از محور"پاتاوه-دهدشت"سال آینده

برخورداری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز در سال98/ بهره برداری از محور"پاتاوه-دهدشت"سال آینده
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا نیمه دوم سال ۹۸ قریب ۱۰۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های بویراحمد و دنا که با حضور بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور در محل روستای عزیزی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب شاهد حضور فعال مسئولان کشوری در مناطق محروم استان هستیم .

وی اظهارکرد: این ایده حضور در بین مردم‌ از شاخص های نظام جمهوری اسلامی است که همواره خدماتش بر محور محرومیت زدایی است . با وجود صعب العبور بودن برخی از مناطق استان تا نیمه دوم سال ۹۸ قریب ۱۰۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار می شوند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضریب دسترسی به تلفن همراه و پوشش اینترنت در روستاهای استان، خاطرنشان کرد: این میزان دسترسی تا پایان سال افزایش می یابد .

احمدی با اشاره به اینکه شاید فقر ثروت و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد، تصریح کرد: اما فقر منابع در این استان نداریم و بیش از ۱۰میلیارد مترمکعب روان آب و منابع آبی در استان وجود دارد که به دلیل عدم سرمایه گذاری به سمت استان های دیگر سرازیر است یا به هدر می رود .

وی ادامه داد: به علت عدم مدیریت صحیح این منابع  در گذشته شهر ۲۰۰ هزار نفری یاسوج با تنش آبی رو به رو است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک میلیارد مترمکعب تخصیص آب برای سد چم شیر در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: این سد دو میلیارد و ۵۰۰ مترمکعب ذخیره آب خواهد داشت .

احمدی از تخصیص ۱۴۰ میلیون یورو اعتبار به سد چم شیر گچساران خبر داد و بیان کرد: این استان در بخش کشاورزی و صنعتی جای رشد دارد .

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری در استان تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد در بین  استانهای فارس، خوزستان، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان واقع شده و می تواند از ظرفیت بازارهای بزرگ این استانها استفاده کند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان مطالبات مردم در حوزه دریافت تسهیلات اشتغال زایی حاکی از آمادگی آنها و اشتیاق به کار و تلاش است که بدون شک با تزریق منابع و تسهیلات می توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد .

احمدی گفت: به طور قطع برای ایجاد توسعه باید زمینه رونق گردشگری و فعال کردن واحدهای تولیدی در استان را به وجود آورد . استان از نظر اعطای تسهیلات اشتغال رتبه نخست کشور را کسب کرد .

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان سقف تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برنامه های هدفمندی برای تخصیص این اعتبارات در نظر داریم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر وزیر بهداشت در آینده نزدیک به استان افزود: با بهره برداری از بیمارستان های جدید استان حدود ۶۰۰ تخت جدید به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود .

احمدی تاکید کرد: باید برای ایجاد و تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری در استان اهتمام جدی داشته باشیم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سالانه بیش از 260هزار تن محصولات باغی در این استان تولید می شود، عنوان کرد: یک کارخانه کنسانتره میوه در استان وجود داشت که تعطیل شده بود در حال تلاش برای فعال کردن این کارخانه هستیم تا زمینه فرآوری محصولات استان ایجاد شود .

احمدی بر تقویت زنجیره ارزش در استان تاکید کرد و گفت: این مهم در سایه تلاش و همدلی مردم و مسئولان محقق می شود . 1200 میلیارد تومان پروژه هم اکنون در حوزه راه استان فعال است .

وی با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب از مسیر محور "پاتاوه به دهدشت" از محور خوزستان اقتصادی تر است، عنوان کرد: امسال بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت . قرارگاه خاتم قول مساعد داده که در تابستان ۹۸ این مسیر زیربارترافیک می رود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم این استان برای پایداری این انقلاب ۱۸۰۰ شهید را تقدیم نظام کردند، اضافه کرد: بدون شک خدمت مضاعف به مردم موجب پایداری نظام خواهد شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha