• سه‌شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42795
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد:

آماده همکاری با جهاددانشگاهی هستیم

آماده همکاری با جهاددانشگاهی هستیم

نشست مشترک سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل زندانهای استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: چون زندان یک محیط اجتماعی است و همه اعضای جامعه در تولید زندانی نقش داشتند بنابراین همه باید به زندانی کمک کنند تا مسیر بازگشت را پیدا کند.

وی با بیان اینکه جامعه مولد زندانی است که بنابراین جامعه نیز باید جبران کند، افزود: چه بسا کم کاری خیلی از مسئولان و مشکلاتی که در جامعه امروزی بوجود آمده باعث تولید زندانی شده است.

|

مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: با دستگاههای مختلف از جمله فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، نهصضت سواد آموزی، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه منعقد و امضاء کرده ایم.

جمیاری با بیان اینکه زندانی یک شهروند است باید حقوق شهروندی اش رعایت شود، خاطرنشان کرد: زندانی تنها آزادی اش سلب شده اما باید سایر حقوقش از جمله خوراک، پوشاک، مسکن داخل زندان، آموزش، ورزش و امور فرهنگی، اشتغال، خدمات بهداشتی و روانشناسی محترم شمرده شود که این مهم برگرفته از رأفت اسلامی نظام است.

وی تصریح کرد: بر این اساس با دستگاه‌های مختلف ارتباط داریم تا اینکه بتوانیم با استفاده از ظرفیت آنها حقوق شهروندی زندانیان را پرداخت کنیم.

مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از دستگاههای که در گذشته ارتباط داشته ایم جهاددانشگاهی بوده است که برنامه هایی از جمله فعالیتهای پژوهشی، مسابقات قرآنی خارج از زندان، المپیاد ورزشی و کار روانشناسی را برگزار کرده ایم.

جمیاری بیان کرد: می توانیم امسال نیز در زمینه آموزش کارکنان و خانواده ها، سربازان وظیفه و زندانیان و خانواده هایشان، پژوهش، ارائه خدمات بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی با جهاددانشگاهی همکاری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسابقات قرآن و اذان ویژه کارکنان و خانواده ها، سربازان وظیفه و زندانیان و جشنواره آواها و نواهای محلی را برگزار خواهیم کرد.

|

آماده همکاری بیش از پیش با زندانهای استان هستیم

همچنین سید محمد قائم کاظمی بیدک، سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: جهاددانشگاهی نهادی عمومی غیر دولتی است که 80 درصد از منابع مالی اش را خودش تامین می کند و 20 درصد مابقی دولتی است.

وی افزود: این نهاد در استان دارای چهار معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی است که نگاه توسعه یا به دو بخش پژوهش و آموزش داریم و در حوزه پژوهش کارهای خوبی در دست اجرا داریم.

کاظمی بیدک اظهارکرد: درمانگاه شبانه روزی جهاددانشگاهی را داریم که راه اندازی شده و در آینده نیز بصورت رسمی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. این درمانگاه با همکاری پژوهشکده رویان، ابوعلی سینا و معتمد زمینه راه اندازی مرکز درمان سقط مکرر جنین، درمان ناباروری و سرطان پستان خواهد بود.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مرکز گیاهان دارویی، احیاء و بازطراحی دستبافت‌های داری استان را راه اندازی کرده ایم، بیان کرد: مرکز آموزش و پژوهش با محوریت نفت و گاز در شهرستان گچساران ایجاد و راه اندازی می شود.

کاظمی بیدک تصریح کرد: در حوزه آموزش مرکز آموزش کوتاه مدت و مرکز علمی کاربردی داریم که در بصورت کوتاه مدت دوره های مختلف در استان برای فراگیران آزاد و دولتی(دستگاههای دولتی) در دهدشت و یاسوج برگزار می کنیم و در مرکز علمی کاربردی نیز هم اکنون حدود 480دانشجو مشغول به تحصیل هستند که طی سالهای اخیر به تبع سایر دانشگاههای کشور و استان با افت دانشجو مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی  فعالیت دارند که در سطح استان خدماتی انجام می دهند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آماده همکاری بیش از پیش با اداره کل زندانهای استان در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، آموزشی، و پژوهشی هستیم.

|

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha