• پنجشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42867
  • خبرنگار : 50223

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد:

دانشگاهی که مصوبه هیئت امنا خود را عملی نمی کند

دانشگاهی که مصوبه هیئت امنا خود را عملی نمی کند
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه پیام نور استان مصوبه هیئت امنا خود را عملی نمی کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد سید شمس الدین هاشمی روز پنجشنبه، ۲۷ دی ماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: کهگیلویه و بویراحمد آخرین استانی بود که پارک علم و فناوری آن ایجاد و راه اندازی شد و ازسوی دولت تدبیر و امید و در سفر رئیس جمهور به استان قبل از تاسیس ردیف بودجه گرفت و ساختمان اداری پارک خریداری شده است.
وی اظهارکرد: پارک علم و فناوری این استان در سال ۸۵ مصوب، در سال ۹۶ ردیف بودجه گرفت و موافقت اصولی اخذ شد و در سال ۹۷ در ساختمان ملکی مستقر شد.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبه ای که معطل مانده و از سوی دانشگاه پیام نور استان تا کنون عملی نشده است، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیئت امنا دانشگاه پیام نور کشور قرار بود که سوله و سایت ورزشی این دانشگاه جهت استقرار شرکت های فناورانه و واحدهای رشد در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد اما تاکنون این مصوبه عملی نشده است.
هاشمی تصریح کرد: هم اکنون ۱۳ واحد فناور و سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری این استان مستقر هستند که واحدهای فناور توانسته اند تا کنون ۷۰ فرصت شغلی ایجاد کنند.
وی ادامه داد: همچنین دو مرکز رشد زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان در شهرهای یاسوج و گچساران راه اندازی شده و فعالیت دارند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ساختمان پارک علم و فناوری استان با هزینه یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان خریداری شده است.
هاشمی در خصوص حمایت از شرکت های فناور با بیان اینکه حمایت ها پارک علم و فناوری در زمینه های مختلف از جمله استقرار در پارک، مشاوره حقوقی و بازار یابی است، بیان کرد: علاوه بر این حمایت ها از شرکت های ایده کمکهای خواهیم کرد که بخشی از آن بلاعوض خواهد بود، تسهیلات بانکی تا سقف ۷۰ میلیون تومان، بدون سود و با دوره تنفس و بازپرداخت سه ساله به شرکت های رشد پرداخت می شود و به هر شرکت مستقر در پارک علم و فناوری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات که باید در بازه زمانی یک ساله برگشت داده شود، پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان مشمول معافیت های مالیاتی، گمرکی و عوارض شهرداری می شوند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مسابقه "ایده شو" در آینده نزدیک در دانشگاههای علوم پزشکی و آزاد یاسوج برگزار خواهد شد چراکه از این مسابقات ایده های خوبی بیرون می آید.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha