• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-44086
  • خبرنگار : 50223

اختصاص یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان به مناطق حاشیه نشین کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان به مناطق حاشیه نشین کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات در مناطق حاشیه نشین استان خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی استانداری محمد کاظم نظری در نشست ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حل معضلات اجتماعی، اظهار داشت: رویکرد دولت پیگیری توصیه های مقام معظم رهبری در رفع مشکلات اجتماعی است .

وی اظهارکرد: دولت علی رغم همه فشارهای اقتصادی در این زمینه نه تنها کم نذاشته بلکه هرساله میزان این اعتبارات را نیز افزایش می دهد .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هرکدام از دستگاه های اجرایی به صورت مجزا اعتباراتی در حوزه آسیب های اجتماعی دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: حوزه اجتماعی نیز در قالب عقد قرارداد با سمن ها و تخصیص اعتبار به این سازمان های مردم نهاد کارهای مهمی در راستای پیشگیری و مقابله با این آسیب ها انجام داده است .

نظری با اشاره به اجرای ۵۰۰ برنامه از سوی دفتر امور اجتماعی و سمن ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد گاهی فقط نیمه خالی لیوان را می بینند و مسائل را بدتر از آن چیزی که هست جلوه می دهند .

وی با اشاره به موضوع ترک تحصیل و خودکشی تعدادی از دختران دیشموکی، ادامه داد: اکنون مهمترین راهبرد ما در این قضیه باید آسیب شناسی موضوع و کمک به حل مشکلات باشد و نباید با نظرات غیرکارشناسی بدبینی را در جامعه ترویج دهیم .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به طور قطع مشکلات ساختاری و ضعف به تبع مشکلات کشور نیز در این استان وجود دارد و باتو جه به محرومیت استان انتظار می رود قضاوت ها عادلانه باشد .

نظری تاکید کرد: اصحاب رسانه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آگاه سازی جامعه می توانند نقش موثری ایفا کنند و انتظار می رود در این مسیر ما را یاری کنند .

وی با اشاره به حاشیه نشینی در اطراف شهرهای یاسوج و دهدشت، بیان کرد: یکی از دلایل به وجود آمدن این حاشیه نشینی ها شاید عدم نهادینه شدن و لزوم اجرای طرح های جامعه شهری در استان بوده است .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزون بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات در مناطق حاشیه نشین اختصاص یافته است، عنوان کرد: ضمن تقدیر از تلاش های خیران و نوسازی مدارس، مسئولان مربوطه کالاهای موردنیاز را خریداری کرده و با نظارت حوزه اجتماعی استانداری در بین مناطق حاشیه نشین توزیع شود .

نظری تصریح کرد: انتظار می رود حضور اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه نشین پررنگ تر باشد و همچنین اعضای سمن ها، دستگاه های فرهنگی و ورزش و جوانان با برنامه ریزی هدفمند به صورت مستمر و فعال در این مناطق خدمات رسانی کنند .

وی با تاکید بر اینکه نباید سیاه نمایی کرد، گفت: کارشناسان وضعیت رشد یا کاهش آسیب های اجتماعی را دقیق رصد و ارزیابی کنند و مطابق با واقعیت مستندسازی های لازم را تهیه و در نشست های بعدی ددر این کارگروه ارائه دهند .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه های مرتبط نیز به صورت مستمر گزارش عملکرد خود را ارائه دهند  و بر نحوه توزیع این کالاها در مناطق حشیه نشین نظارت جدی داشته باشند .

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: پایان تیرماه آخرین فرصت برای هزینه کرد این اعتبارات است .

وی اضافه کرد: علوم پزشکی موظطف به برپایی کارگاه سلامت در مناطق حاشیه نشین است و ورزش و جوانان و فنی و حرفه ای هرکدام بنا به رسالت سازمانی و کاری خود نیز به خدمات دهی بپردازند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha