• شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-44366
  • خبرنگار : 50223

استاندار:

ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، نفت و گاز و گردشگری

ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، نفت و گاز و گردشگری
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حوزه آب، نفت و گاز و گردشگری ظرفیت بالایی دارد

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی استانداری حسین کلانتری با اشاره به تأمین ۲۰ درصد تولید نفت ایران در این استان  افزود: استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران، جزو پرآب ترین منطقه کشور محسوب می شود .

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه در استان کهگیلویه وبویر احمد، اظهارکرد: این استان به عنوان یکی از مناطق فوق العاده حاصلخیز به «پایتخت طبیعت ایران» مشهور است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویر احمد با مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع یک درصد از جمعیت و پنج درصد جنگل های کشور را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: این استان با ظرفیت های فوق العاده ای بین چهار استان مهم کشور( خوزستان، فارس، بوشهر، اصفهان) واقع شده اما هنوز به جایگاه واقعی این استان توجه نشده است .

کلانتری با اشاره به تأمین ۲۰ درصد از تولید نفت ایران در این استان تصریح کرد: با توجه به موقعیت فوق العاده استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران، جزو پرآب ترین منطقه کشور نیز محسوب می شود .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان ادامه داد: سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی پروژه های استان از جمله انتقال آب شرب از سد کوثر به چندین شهر اطراف، آبیاری و زهکشی ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، پیشرفت ۸۰ درصدی سد برق آبی سیاه بیشه گچساران، چهارخطه کردن محور شریانی" یاسوج- شیراز"، محور "یاسوج-اصفهان"، محور "یاسوج به اقلید" و همچنین اتصال اصفهان به خوزستان از محور کهگیلویه بویراحمد، یاسوج، دهدشت، بهبهان و اهواز و دسترسی به بنادر جنوبی کشور از جمله اقدامات در حال انجام و صورت گرفته در استان به شمار می روند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ویژه ای در حوزه گردشگری دارد و از سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش به خوبی حمایت می کنیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha