• پنجشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-44638
  • خبرنگار : 50222

معاون رئیس جمهور:

ایجاد بیش از 150 هزار فرصت شغلی از محل منابع اشتغال روستایی در کشور

ایجاد بیش از 150 هزار فرصت شغلی از محل منابع اشتغال روستایی در کشور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در سال 97 از محل منابع اشتغال روستایی بیش از 150 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد محمد امید در نشست با دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای گچساران و باشت افزود: نظام جمهوری اسلامی در روستاها از ابتدا اقدامات مهی انجام داده است.

وی بیان کرد: در38 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور زیرس روستایی آب، بهداشت، راه، گاز و ارتباطات ما بالای 90 درصد است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: زیر ساختهایی مانند برق در 62 هزار روستای زیر 20 خانوار در کشوربه 84 درصد رسیده است.

امید عنوان کرد: علی رغم خدمات خوب جمعیت روستایی در کشور کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در اول انقلاب اسلامی بالغ بر 65 درصد از جمعیت ما در روستاها زندگی می کردند ولی در حال حاضر این میزان به 25 درصد رسیده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم ظرفیت اشتغال را در روستاها به خوبی اجرا کنیم.

امید با اشاره به اینکه30 درصد از روستاهای کشور تا کنون به شهر تبدیل شده اند بیان کرد: ما تخلیه روستاها را در کشور شاهد بودیم و دولت نیز بحث اشتغال روستایی را در کشور کلید زده است.

وی افزود:در سال 97 در راستای ایجاد اشتغال روستایی  1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ویژه اشتغال روستائیان اختصاص داده شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: که این میزان با تجمع بانکی بالغ بر 18 هزارمیلیارد تومان است که تا کنون 13 هزار میلیارد تومان آن آزاد سازی شده و از این میزان نیز بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان پرداخت گردیده است.

امید اضافه کرد: در حال حاضر در کشور اشتغال روستایی 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: پیش بینی می شود با وجود این میزان اعتبارنرخ اشتغال روستایی 3 درصد و اشتغال کشور نیز 1 درصد کاهش پیدا کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: با وجود این خدمات ارزنده مهاجرت معکوس از شهر به روستا در کشور رخ داده است.

امید عنوان کرد:  تسهیلات اشتغال روستایی با سود چهار تا ۶ درصد با بازپرداخت ۹ ساله در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سال 97 در کشور از 230 واحد بوم گردی به 1850 واحد رسیده ایم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در سال 97 از محل منابع اشتغال روستایی بیش از 150 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

امید بیان کرد: اگر بتوانیم کل اعتبارات عنوان شده را در سالجاری جذب کنیم می توانیم امسال نیز   150 هزار فرصت شغلی روستایی ایجاد کنیم.

وی گفت: در مجموع در چند سال اخیر از وجود تشکیل دهیاری ها  20 هرار میلیارد تومان به دهیاریها  کمک شده که از این میزان 17 هزار میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: دهیاریها تجربه موفق در روستاها بوده به طوریکه آنها می توانند مسائل روستاها را پیگیری کنند.

امید اضافه کرد: در خصوص بیمه دهیاریها گام های خوبی برداشته شده و طرح آن نیز در هیأت دولت مطرح گردیده است.

وی گفت: در کشور 36 هزار مجموعه دهیاری فعالیت دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: بیش از 6 هزار میلیارد تومان برای منابع روستاها در کشور پیش بینی گردیده اشت.

به گزارش ایسنا، نشست دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای گچساران و باشت با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در سالن فرمانداری دوگنبدان برگزار شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha