• پنجشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-45786
  • خبرنگار : 50223

پیام تسلیت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت آیت‌الله تقوی

پیام تسلیت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت آیت‌الله تقوی
مهرداد کرمی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی ارتحال آیت الله میر احمد تقوی را تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
 ارتحال عالم ربانی و بزرگ مرد خطه جنوب،مروج تشیع علوی، حامی محرومان و محبوب قلوب حق طلبان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی(رضوان‌الله علیه)سیدی بزرگوار از سلاله رسول حق، موجب تأثر و تأسف فراوان شد.
آن مرحوم خدمتگزاری صادق بود که  سالیان متمادی از عمر با برکت خود  را در راه انتشار  معارف اهل‌بیت(ع) و ترویج اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) صرف و شاگردان زیادی را در راه خدمت به دین مبین تربیت کردند که اکثرا منشاء برکاتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند.
بی شک فقدان آن عالم فرهیخته و پرهیزکار برای همه علی الخصوص مردم شریف استان محسوس خواهد بود.
اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خاندان مکرم، حوزه‌های علمیه، مردم شریف و نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد و همه دوستداران ایشان، تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان  برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت می نمایم.

در پی درگذشت عالم ربانی آمیراحمد تقوی مؤسس نخستین حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد و پدر معنوی کهگیلویه، فرمانده سپاه فتح استان طی پیامی رحلت این عالم ربانی را تسلیت گفت.
در پیام سردار حمید خرمدل آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم-انالله و‌اناالیه راجعون
خبر ارتحال عالم وارسته،حضرت حجت‌السلام و المسلمین آمیراحمد تقوی رحمه الله علی، همچنان که مایه تالم همه مردم استان و بخصوص منطقه کهگیلویه و خوزستان شد خیل عظیم بسیجیان و سپاهیان استان که وجودش تداعی روزهای مبارزه، حمایت و هدایت‌های آن روحانی مجاهد بود را نیز به شدت متاثر و اندوهگین ساخت .
 نقش بی‌بدیلآن راحل به حق پیوسته در روزهای نفس گیر انقلاب اسلامی در خطه کهگیلویه و گرمابخشی ایشان به جبهه‌های نبرد برای رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت فراموش نشدنی است .
زهد و تقوای کم نظیر ماندن تا آخرین روزهای زندگی در میان مردم بلاد خویش و پشت پا زدن به تمام زخارف مادی در عین مسئولیت‌پذیری برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای امامین انقلاب ،ولایت مداری و حضور فعال در صحنه‌های اجتماعی، مجاهدت در تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی و پایگاه مردمی منحصر به فرد از جمله خصوصیات برجسته آن روحانی فرزانه بود که حقیقتا فقدان وجودشان به شدت احساس می‌شود.
با عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه، علمای اعلام ، همه دوستداران خاصه بیت مکرم و فرزندان داغدار ایشان ،قطعا حضور مردم قدرشناس استان و کشور در مراسم وداع با این عالم دینی،شکوه دیگری از پیوند مردم و روحانیت و ولایت را به منصه ظهور خواهد رساند و مرهمی است بر دل همه ارادتمندان-روحشان شاد و جوار حق تعالی گوارای وجودشان.
حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی درگذشت آیت الله میراحمد تقوی را تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
((إذا مات العالم ثلم في الإسلام ثلمة، لا يسدها شيء إلى يوم القيامة ))
با کمال تاسف و تاثر؛ ارتحال عالم ربانی، مبارز، امانتدار صدیق، و یاردیرین امام وانقلاب و رهبری، حضرت حجت الاسلام والمسلمین میر احمد تقوی را که طی عمر پربرکت خود منشأ برکات و خدمات فراوان بودند، به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می کنم.
برای این فقیه جلیل القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان صبرو اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.
جبار کیانی پور، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در پیامی درگذشت آیت الله میراحمد تقوی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت عالم ربانی، معلم اخلاق، عارف جلیل القدر و مجاهد عظیم الشأن مرحوم «حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی» را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان و بالاخص مردم شریف و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می نمایم.
بدون تردید فقدان این شخصیت ممتاز که منشا خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بوده اند، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه دینی استان است که امیدواریم شاگردان آن عالم ربانی راه این بزرگ را تداوم بخشند.
از خداوند متعال غفران و رحمت برای آن عالم وارسته و صبر و اجر برای همه بازماندگان و وابستگان ایشان را خواستارم.
رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت آیت الله میراحمد تقوی پیامی صادر کرد.
به گزارش ایسنا در پیام سید محمد قائم کاظمی آمده است: 
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون     
مطلع شدیم عالم ربانی و مجاهد نستوه، اسوه صبر و استقامت، منبع صلح و صفا، سیدجلیل القدر حضرت آیت الله آقا میر احمد تقوی به ملوک اعلی پیوست، این مصیبت عظما و غم انگیز را به خانواده شریف، حوزهای علمیه و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد، سادات بزرگوار تسلیت عرض کرده و ازخداوند سبحان جهت آن عالم وارسته علو درجات و برای بازماندگان و منسوبین و ارادتمندانش صبر و شکیبایی آرزومندم.
وحید محمدی تبار، مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در پیامی عروج ملکوتی آیت الله میراحمد تقوی را تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا متن این پیام به شرح زیر است:
عروج ملکوتی عالم ربانی  روحانی وارسته و ساده زیست، مجاهد انقلابی و نستوه ، مروج احکام شریعت و اسوه اخلاق و  مردمداری حضرت حجه الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی را به عموم مردم شریف کهگیلویه بزرگ بخصوص سادات جلیل القدر رضاتوفیق ، بیت مکرم و جمع علاقمندان آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از درگاه پروردگار سبحان برای آن بزرگ مرد ، علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسالت دارم.
بهمن رحمتی، مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت عالم ربانی میر احمد تقوی(ره) پیامی صادر کرد.
متن پیام به شرح زیر است؛
«انالله و اناالیه راجعون»
رحلت عالم ربانی و مجاهد خستگی‌ناپذیرحضرت حجت الاسلام و المسلمین آ میراحمد تقوی(ره) که عمر گران‌بهای‌ خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نمود، موجب تأسف و تأثر وافر گردید، ایشان عالمی ساده‌زیست، نیک‌اندیش و از مبارزان صف اول انقلاب و پشتیبان نظام بودند که در سنگرهای متعدد سیاسی، علمی و فرهنگی و احقاق حقوق حقه مردم ولایتمدار شهرستان گهگیلویه خدمات فراوانی عرضه داشتند.
اینجانب این ضایعه را به جامعه روحانیت، مردم شریف و مومن کهگیلویه و استان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علوّ درجات آن مرحوم را مسألت می نمایم.
سردار مهدی انصاری؛ فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد، در پیامی درگذشت عالم ربانی، آیت الله میر احمد تقوی را تسلیت گفت.
 متن پیام بدین شرح است ؛ 
بسم الله الرحمن الرحیم 
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء الی یوم القیامه 
ارتحال عالم ربانی، روحانی وارسته، حضرت آیت الله میراحمد تقوی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد . 
ایشان از نخستین روزهای انقلاب اسلامی همراه با رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همگام با مقام معظم رهبری و در کنار مردم بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص مردم شهرستان کهگیلویه در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب گام برداشته و منشاء اثرات خیر و برکات فراوانی در سطح استان و جنوب کشور بوده است .
این فقیه وارسته، عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء و تعالی نام بلند اسلام، آموزه های دینی و اسلامی، مکتب اهل بیت (ع) و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی سپری نمود و شاگردان و علاقمندان فراوانی از فیض وجودی و نورانیت خود بهره مند کرد. 
اینجانب، این مصیبت را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت معظم ایشان، حوزه های علمیه استان و شهرستان کهگیلویه، شاگردان، مریدان، علاقمندان و ارادتمندان ایشان و همه مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم ربانی، رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
حجت الاسلام سید جواد خاضع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت آیت الله تقوی پیامی صادر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إذا ماتَ‌ العالِمُ‌ ثُلِمَ‌ فِي الإِسلامِ‌ ثُلمَةٌ‌ لا يَسُدُّها شَيءٌ إلى يَومِ‌ القِيامَةِ‌
خبر ارتحال عالم مجاهد و مخلص حضرت حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی "رحمت الله علیه" که عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم و خدمت به دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام و مردم نمود، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.
خدمات برجسته علمی_تبلیغی، تاسیس حوزه علمیه مبارکه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دهدشت که به عنوان باقیات الصالحات و یادگار ماندگار و پایگاه مستحکم و پرفیض علمی آن عالم فرزانه محسوب می شود و پرورش شاگردان فراوان، در کنار تقوا، تهجد، اخلاص، زهد، و ساده زیستی کم نظیر این عالم ربانی و نیز مردمداری، سابقه مبارزاتی، تعهد و خدمات انقلابی و پشتیبانی و حضور مستمر در مراسم و مناسبت های انقلاب اسلامی، شخصیت جامعی از ایشان ساخته بود.
بی شک فقدان این روحانی برجسته جنوب کشور و پدر معنوی کهگیلویه بزرگ مصیبتی اندوه بار و ثلمه ای بزرگ و ضایعه ای جانکاه است.
اینجانب ارتحال ملکوتی آن عالم عامل و پارسا را به محضر مبارک امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، عموم مردم متدین و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ حوزه های علمیه، شاگردان، ارادتمندان و همه وابستگان بالاخص به فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات ایشان و حشر با اولیاءالله و اجداد طاهرینشان را از خداوند متعال مسالت می کنم.
در پی درگذشت عالم ربانی و مجاهد آمیراحمد تقوی مقدم، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
انا لله و انا اليه راجعون
قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء .
خبر ارتحال فقیه عالی قدر مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب حاج آقا «آمیراحمد تقوی مقدم»(طاب ثرات) که منشاء خدمات و برکاتی برای حوزه های مختلف اجتماع و منطقه بودند موجب تألم و تأثر عمیق جامعه ی انقلابی، شهید پرور و محب اهل بیت استان کهگیلویه و بویراحمد و بلکه خارج از این استان شد.
آن فقید سعید در طول مبارزاتی که بر علیه حکومت ظلم و جبر طاغوت داشت پس از انقلاب و در سال های دفاع مقدس در لباس بسیجی در جبهه های جنگ در کنار رزمندگان حضور می یافت و علاوه بر وظیفه طلبگی خویش، از نظام و کشور اسلامی به دفاع پرداخت.
اینجانب صمیمانه این ضایعه ی مؤلمه را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه،بیت شریف آن بزرگوار و همه ی ارادتمندان آن عزیز فقید تسلیت عرض می نمایم.
از خداوند منان شادی روح آن مرحوم را در کنار جدش رسول الله(ص) و صبر و سلامت را برای خانواده ی داغدارش مسألت می نمایم.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی درگذشت آیت الله تقوی را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است:
انالله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت آیت الله آمیراحمد تقوی موجب تأثر و تأسف فراوان شد. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و مؤمنین شهرستان کهگیلویه صرف کردند، و به حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند. خدمات آن روحانی وارسته در شهرستان کهگیلویه و ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت علیهم‌السلام و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره ‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.
اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.
فیض اله پاسره، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت آیت الله میراحمد تقوی پیامی صادر کرد.
در این پیام آمده است؛
خبر درگذشت عالِم فقید و ربانی؛ «آ میر احمد تقوی» از چهره های شاخص دینی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد موجب تأثر و تألم فراوان اینجانب شد.
ایشان از جمله اساتید ساده زیست و نامی استان بود که اخلاق و انسانیت فوق العاده اش از ایشان چهره ای اثرگذار در استان و کشور ساخته بود.
اینجانب بر خود لازم می‌دانیم، ضایعه درگذشت این عالم فقید و زاهد را به بیت مکرم ایشان، مردم کهگیلویه و بویراحمد و شاگردان آن روحانی نامی، تسلیت و تعزیت عرض نمایم.
علی داودی مهر، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد رحلت آیت الله میر احمد تقوی را تسلیت گفت.
متن پیام داودی مهر به شرح زیر است:
انالله و انا الیه راجعون
رسول خدا (ص) فرمود: اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء (وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.)
خبر ارتحال آیت الله امیر احمد تقوی (رضوان الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان شد.
آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و عموم مؤمنین صرف کردند، و به حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند.
اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به بیت معظم ایشان، حوزه علمیه ی استان و مردم شریف کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.
دکتر حسن نوروزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی در گذشت آیت الله میر احمد تقوی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
رحلت عالم جليل‌القدر و مجاهد، حجت الاسلام و المسلمين مير احمد تقوي كه شخصيتي موثر در همه عرصه‌ها بودند موجب تأثر و تالم شد. 
اينجانب درگذشت اين روحاني با فضيلت و استاد اخلاق كه زحمات زيادي در راه ترويج علوم و معارف اسلامي كشيدند را به مقام معظم رهبري، حوزه‌هاي عليمه، ارادتمندان ايشان و بخصوص به بيت شريف ايشان و وابستگان داغدار و مردم شريف شهرستان كهگيلويه تسليت عرض نموده و از درگاه حضرت احديت براي آن فقيد سعيد علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر وسلامتي مسألت دارم.
رحمن خادم، مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت آیت الله آقامیراحمدی تقوی را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
قَالَ الِاِمامُ الصادقُ علیه السلامُ: إِذَا مَاتَ العالمُ اَلْمُؤْمِنُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ
خبر رحلت عالم ربانی، مجاهد انقلابی، روحانی مردمی مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج میر احمد تقوی موجب تاثر و تالم همگان شد.
این ضایعه اسفناک را به حوزه های علمیه و علماء اعلام ،مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد، استانهای همجوار، سادات مکرم بویژه سادات محترم رضا توفیق، خانواده متدین، مذهبی و عالم پرور تقوی  علی الخصوص فرزندان دانشمند، عالم و فرهنگی ایشان تسلیت عرض نموده، برای روح آن سعید فقید غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.
داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله آمیر احمد تقوی پیامی صادر کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
" انالله‌ و اناالیه‌ راجعون‌ "
با تأسف فراوان خبر رحلت عالِم ربانی ، پارسا ،مجاهد و پرهیزگار آیت الله آمیر احمد تقوی را دریافت کردیم. 
مقام علمی و پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا و اخلاص این عالم بزرگوار، و نیز وفاداری و تعهد انقلابی و اجتماعی، شخصیت جامعی از ایشان ساخته بود. سابقه‌ی مبارزاتی ایشان به پیش از انقلاب بر می گردد و خدمات انقلابی ایشان در تمام دوران چهل ساله مستمراً ادامه داشته است و در دوره‌های متعدد و متوالی موسس ویکی از ارکان مهمّ  حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه  بوده‌اند. اینجانب درگذشت ایشان را به خاندان گرامی، فرزندان مکرّم و دیگر بازماندگان شاگردان ، ومردم عزیز استان تسلیت عرض میکنم و مغفرت و رحمت الهی و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.
براتعلی صالحی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی ارتحال آیت الله میر احمد تقوی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
با تاثر و اندوه فراوان رحلت عالم ربانی و جلیل القدر حضرت حجت الاسلام آمیر احمد تقوی را به بیت مکرم، فرزندان، وابستگان ایشان تسلیت عرض میکنم، بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز که عمر پر برکت خود را صرف اعتلای اسلام، تحکیم انقلاب اسلامی،علم اموزی، و روشنگری دینی نمودخلاءی ژرف برای بهرهمندان از محضر آن عالم بزرگ به شمار می اید،برای ان مجاهد فقید،صبر و اجر جزیل از ایزد منان برای خانواده و دیگر ارادتمندان ایشان مسئلت دارم.
محمدحسین نصیری راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی در گذشت آیت الله میراحمد تقوی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
«انالله و اناالیه راجعون»
خبر ارتحال عالم جلیل القدر، آقا میراحمد تقوی موجب تاثر و تالم شد.
بی شک خدمات آن عالم وارسته به کهگیلویه برکسی پوشیده نیست و خاطره ای ماندگار از  ایشان باقی خواهد گذاشت.
اینجانب این ضایعه را به جامعه روحانیت، مردم شریف و مومن کهگیلویه و استان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علوّ درجات آن مرحوم را مسألت می نمایم.

حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ارتحال آیت الله میراحمد تقوی را تسلیت گفت.
متن این پیام در زیر آمده است:
إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون
إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِيهُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ
خبر درگذشت حضرت آیت الله آمیر احمدتقوی موجب تأثر و تألم شد.
آن عالم برجسته عمر با برکت خویش را در راه مجاهدت و تلاش برای تعلیم و ترویج آموزه‌های بلند اسلامی و دینی به کار برد و خدمات شایسته‌ای در سنگرهای مختلف از خود به یادگار گذاشت.
اینجانب مصیبت را به ساحت مقدس امام عصر ارواحنافداه،مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، مردم عالم پرور استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه آقازاده‌های مکرم ایشان  تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

سید هاشم موسوی جهان آباد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در پیامی در گذشت آیت الله میر احمد تقوی را تسلیت گفت.
 متن پیام تسلیت بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ارتحال شخصیت وارسته، معلم اخلاق و روحانی ارزشی و مردمی آیت الله آمیر احمد تقوی که همواره در جهت ارتقاء ارزش های اسلامی، دینی و اخلاقی تلاش می نمود موجب تاثر و تالم شد.
تلاش‌های فرهنگی اجتماعی و تبلیغی ایشان در حوزه علمیه کهگیلویه برکسی پوشیده نیست. این روحانی جلیل‌القدر همواره با عزت نفس ساده و با قناعت زندگی کرد و هرگز در دفاع از انقلاب و ولایت و رهبری کوتاهی نکرد.
اینجانب ضایعه درگذشت این عالم دینی را به عموم مردم ولایتمدار استان، شاگردان، علاقه مندان و بازماندگان علی الخصوص بیعت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبری جمیل و اجری جزیل و برای آن فقید سعید علو درجات الهی را مسئلت دارم.

حجت الاسلام قدرت اله خرم روز، رئیس دفترنظارت وبازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد درگذشت عالم‌ربانی حضرت«آیت‌الله آمیراحمدتقوی» را تسلیت گفت؛
متن پیام به شرح ذیل می باشد؛
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة، لا یسدها شیء الی یوم القیامة
خبر ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله آمیراحمدتقوی مقدم باعث تاسف و تالم فراوان شد.
آن شخصیت بزرگ و الهی سراسرعمرشریف وطولانی وپربرکت خود را در راه اعتلای دین ومعنویت و تبلیغ مذهب شیعه وحمایت ازفقرا و محرومین سپری کرد و با تاسیس و اداره حوزه علمیه وتربیت شاگردان برجسته نقش زیادی در ترویج دین در منطقه جنوب داشت.
فقدان این عالم بزرگ و معنوی را به مردم ولایت مدار استان وهمه ارادتمندان و شاگردان و فامیل و بستگان ایشان و جمیع سادات بالاخص سادات رضاتوفیقی و بخصوص فرزندان ایشان خاصه حضرت حجه الاسلام والمسلمین آسیدحسین تقوی و دکترسید مصطفی تقوی تسلیت عرض کرده و برای آنها صبر و اجرالهی و برای آن عالم ربانی علو درجه، رحمت ومفغرت الهی خواهانم
خداوند روحش را با اجداد طاهرینش محشور نماید.

کرم جانی پور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد درپی درگذشت رئیس فقید حوزه علمیه و پدر معنوی کهگیلویه پیام تسلیت صادر کرد.
 متن پیام به این شرح است:
 انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تأسف و تأثر؛ ارتحال عالم ربانی، مبارز، امانتدار صدیق و یاردیرین انقلاب و نظام اسلامی، رئیس فقید حوزه علمیه و پدر معنوی کهگیلویه بزرگ حضرت آ میر احمد تقوی را که طی عمر پربرکت خود منشأ برکات و مجاهدت در سنگرهای مختلف جمهوری اسلامی منشأ خدمات فراوان شدند، به پیشگاه امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
برای این فقیه جلیل القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی (ص) ومکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان صبرو اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.
سید محمدتقی علوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی رحلت آیت الله میر احمد تقوی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
انالله و اناالیه راجعون
ارتحال عالم جلیل القدر حضرت حجه الاسلام حاج امیر احمد تقوی موجب تاسف و تاثر شد.
آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی  و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.
اینجانب این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، مردم شریف و قدر شناس کهگیلویه بزرگ و خاندان آن مرحوم  به ویژه شاگردان ایشان تسلیت گفته، از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می نمایم.
غضنفر آرام، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد درگذشت آیت الله میر احمد تقوی را تسلیت گفت.
در این پیام تسلیت آمده است:
“انا لله و انا الیه راجعون”
“اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء ”
خبر ارتحال عالم جلیل القدر، یار دیرین نظام و انقلاب، معلم اخلاق، روحانی بنام و خوشنام جنوب کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد‌ حضرت آیت الله حاج میر احمد تقوی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد.
این سید جلیل القدر عمر گرانبهای خویش را صرف تهذیب نفس، تلاش و مجاهدت در راه نشر، ترویج و اعتلای معارف اسلامی‌ و خدمت به مردم نمود و شخصیت والا و ممتاز و‌ خاطرات تلاشها، زحمات و خدمات اثر بخش و‌ ماندگار آن فقیه وارسته برای همیشه در اذهان علاقمندان و ارادتمندان، منطقه جنوب کشور، مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه مردم قدرشناس شهرستان کهگیلویه باقی خواهد ماند.
اینجانب به‌ نوبه ی خود و به نمایندگی از دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، این ضایعه دردناک را به محضر حضرت ولی عصر (عج)،مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای(مدّ ظله العالی)، بیت‌ معظم و مکرم سادات جلیل القدر، ‌جمیع ارادتمندان، حوزه های علمیه و مردم متدین و‌ انقلابی استان کهگیلویه و‌ بویراحمد و شهرستان کهگیلویه ی بزرگ تسلیت و تعزیت عرض نموده،از حی سبحان‌برای آن مجاهد‌ نستوه و خستگی‌ناپذیر رحمت و رضوان واسعه و برای بیت مکرم و معزز ایشان و سادات جلیل القدر صبر جمیل مسئلت دارم.
به گزارش ایسنا، مراسم خاکسپاری پیکر مطهر عالم ربانی و موسس حوزه علمیه دهدشت فردا جمعه ۲۵ مرداد ماه ساعت ۱۷ عصر در شهر دهدشت برگزار می شود.
نماز میت بر پیکر آیت الله میر احمد تقوی در استادیوم آزادی دهدشت برگزار و پیکر این بزرگوار در مدرسه حوزه علمیه دهدشت به خاک سپرده خواهد شد، محل برگزاری مراسم ختم و ترحیم این عالم ربانی در مصلای شهر دهدشت خواهد بود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha