• شنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-45855
  • خبرنگار : 50223

نماینده ولی‌فقیه در استان:

توسعه نظارت ها در حوزه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد

توسعه نظارت ها در حوزه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در درون موقعیت اجرایی استان بازرسی ها و نظارت ها آنچنان توسعه یابد که نوبت به نظارت های بعدی نرسد.

به گزارش ایسنا-منطقه کهگیلویه و بویراحمد آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در جمع اعضای شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دولت ضمن تبریک این هفته افزود: در شرایط کنونی مدیریت گرفتن کاری سخت است اما تا بحث انتخاب یک مدیر می شود 10 تا 12 نفری برای آن مدیریت صف می کشند، مدیریت‌ها نباید در این شرایط سخت به کام مدیران و شیرین برای آن‌ها و سخت و طاقت‌فرسا برای مردم باشد بلکه مسئولان باید در همین شرایط سخت با تدبیر خود کام مردم را شیرین کنند .

وی اظهارکرد: البته سنت خداوند است که در پی هر سختی یک آسانی وجود دارد و این شرایط سخت کشور هم خواهد گذشت اما مدیریت‌ها در چنین شرایطی باید برپایه عقل باشد نه بر پایه پول، شما را به عنوان مدیر خواسته‌اند که تدبیری بیندیشید تا از شرایط سخت عبور کنیم .

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قبل از این که پول و بودجه‌ای برای استان بیاید باید مطالعات کار انجام شده باشد نه اینکه وقتی پول آمد تازه به فکر چه کنم بیفتید که باید قبل از هر چیز به مدیریت عقل فکر کنیم .

آیت الله ملک حسینی خطاب به مدیران تصریح کرد: مدیر شده اید تا ظرفیت ها را به فعلیت برسانید و ظرفیت های بالقوه را شکوفا کنید، مدیر شده اید چون احساس کردند می دانید ظرقیت های موقعیتی را که بدست گرفته اید چیست و می توانید با تدبیر آنچه که هست را به آنچه که باید تغییر دهید. اگر شرایط را سخت می دانید و با دست خالی نمی توانید کار کنید آن را به دست دیگری بسپارید چرا که حرکت جهادی سرعت بخشیدن به امور از ظرفیت به شکوفایی است و خون دل خوردن، نخوابیدن و دردسر دارد .

وی با بیان اینکه امروزه صدای مبارزه با فساد در کشور بلند شده است، ادامه داد: فساد نظام مند و سیستمی نیست اما اگر کسی ادعا کند که همه جا و همه کس و نظام فاسد شده، این‌ها یا نمی‌دادند و یا می دانند و بی‌انصافی می‌کنند . فساد از سوی هر کسی باشد در نظام جمهوری اسلامی شرم آور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به هنگام باشد، برخورد با متخلف و تخلف از سوی هر کسی باشد و تناسب بین جرم و جریمه از عناصر مبارزه با فساد است همچنین نرم برخورد کردن با مفسده‌های بزرگ و برخورد سخت با خطاهای کوچک مصداق فساد است .

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: گاه در جامعه بجای مبارزه با فساد مبارزه با فاسد اتفاق می افتد، در مبارزه با فساد باید مبازره کننده صالح باشد والا دشمنی با خود است. در مبارزه با فاسد لازم نیست فرد صالح باشد چراکه قصه دشمنی، نزاع شخصی و باندی است.

وی اظهارکرد: گوهر مبارزه با فساد به وقت بودن، بی تبعیض بودن و به تناسب بودن را می طلبد. مبادا عداوت ها، بومگرایی، منطقه گرایی و مسایل سیاسی را دشمنی کنیم و بعد نام مبارزه با فساد را بر آن بگذاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از تدبیر و تجربه خود استفاده کنید و در درون موقعیت اجرایی استان بازرسی ها و نظارت ها را آنچنان توسعه دهید که نوبت به نظارت های بعدی نرسد.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به سه حوزه نظارتی در نظام طراحی شده امروز ما تصریح کرد: حوزه نظارتی درون موقعیت اجرا، نظارت قوه مقننه که با کمیسیون اصل 90 و غیر از این اعمال می شود و نظارت قوه قضائیه که مثلا سازمان بازرسی است.

وی بیان کرد: سه حوزه نظارتی مربوط به سه قوه توسعه نظارت را نشان می دهد اما مسئولیت گریزی، به دوش هم انداختن و فرافکنی اتفاق می افتد و باید فکری کرد که نظارت موسع و واحد باشد تا نظارت‌ها را به دوش هم نیندازید بنابراین از استاندار انتظار داریم که حوزه بازرسی استانداری را تقویت و مطالبه شود تا آنچنان نظارت صورت گیرد که نیاز به حوزه دیگر نظارتی نباشد مگر جایی که دستوری در مورد پیچیده ای باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مساله استخدام‌ها در استان و مورد حمله قرار گرفتن مدیران خطاب به مدیران گفت: این حمله سزای بسیاری است بنابراین مدیران در استخدام‌ها درست عمل کنند تا مورد حمله قرار نگیرید و طوری عمل کنید که متهم به خویشاوند بازی نشوید .

آیت الله ملک حسینی افزود: فکر و تصورها بیشتر در مورد استخدام‌های طایفه‌ای، باندی و خویشاوندی است در حالی که معاملات قبل از انتخابات نیز وجود دارد .

وی خطاب به حمله کنندگان به مدیران استخدام ها خویشاوندی در استان بیان کرد: اگر خلاف قانون اتفاق افتاده باید فریاد زد اما اگر از اختیارات مدیر است از اصحاب قلم و رسانه ها تقاضا دارم ضابطه ها و قوانینی که این اختیارات را می دهد، نقد کنند. تلاش کنیم به گونه ای عمل کنیم که ظلمی و تبعیضی به کسی نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر استانی ظرفیتی های مختلفی از جمله کشاورزی، گردشگری و صنعتی دارد، تصریح کرد: هنر این نیست که بگوییم این ظرفیت ها در استان و جامعه است. نباید بعد از 40 سال به ظرفیت های استان ببالیم بلکه باید به شکوفا شدن ظرفیت ها ببالیم و این یک درد و اشتباه و ننگ است.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: مدیریت درست در جامعه اینست که سهم هر بخش، منطقه و سهم انسانی هر منطقه برای حفظ مناسبات اجتماعی مشخص شود.

|

|

|

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha