• جمعه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-45999
  • خبرنگار : 50223

امام جمعه موقت یاسوج:

عزت و سربلندی ایران اسلامی نتیجه مقاومت در برابر نظام سلطه است

عزت و سربلندی ایران اسلامی نتیجه مقاومت در برابر نظام سلطه است
امام جمعه موقت یاسوج گفت: عزت و سربلندی کنونی ملت ایران اسلامی نتیجه مقاومت و پایداری در برابر نظام سلطه است.
به گزارش ایسنا-منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در خطبه‌های نماز جمعه، ۱۵ شهریورماه یاسوج با اشاره به قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ افزود: عده زیادی از مردم ایران در شهرهای مختلف توسط دژخمیان رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند. این قیام پیامدهای مهمی از جمله ایجاد تزلزل در رژیم پهلوی برای مقابله با قیام ملت ایران داشت.
وی پیامد بعدی قیام ۱۷ شهریور گسترش اعتراضات و راهپیمایی‌ها را هموارتر شدن روند سقوط رژیم پهلوی دانست.
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه ۱۷ شهریور روز جهانی مبارزه با بیسوادی است، خاطرنشان کرد: بیسوادی به عنوان پدیده شوم عامل عقب‌ماندگی و توسعه نیافتگی جوامع و ملت‌هاست و در مقابل داشتن علم و دانش سبب رشد و توسعه جامعه می‌شود. همچنین در دین مبین اسلام بر علم‌آموزی و دانش‌اندوزی تاکید شده است.
خاضع ضمن تسلیت ایام ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: عاشورا عرصه تقابل اسلام و کفر است و باید زنده نگه داشته شود، پیام مهم عاشورا سازش نکردن و تسلیم نشدن در برابر دشمنان و ظالمان و نداشتن ترس و هراس از دشمن است.
وی با بیان اینکه عزت و سربلندی کنونی ملت ایران نتیجه مقاومت و پایداری در برابر نظام سلطه است، ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی در خیابان جمهوری اسلامی شهر یاسوج ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود که انتظار می‌رود مردم و هیات های مذهبی حضور گسترده در این دو مراسم داشته باشند.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: اول تا هفتم محرم هر سال به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده که هدف اصلی قیام امام حسین(ع) هم احیاء همین فریضه الهی بوده است.
خاضع عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به عفاف و حجاب نیست بلکه دیگر موارد را هم شامل می‌شود. به فرموده مقام معظم رهبری بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی و بزرگترین منکر تضعیف آنست.
وی تاکید کرد: اروپایی‌ها به هیچ کدام از تعهدات برجامی خود عمل نکردند و به تازگی درخواست مذاکره‌ دادند که این بازی جدید آنهاست و نباید فریب آنها را خورد. وزارت امور خارجه در این زمینه هشیار باشد چراکه نباید دوباره به اروپایی‌ها اعتماد کرد.
امام جمعه موقت یاسوج اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود گام‌هایی برداشته و امروز گام سوم برداشته شده که جزییات آن به اطلاع مردم رسانده می‌شود.
خاضع افزود: اگر باز هم منافع ملت ایران تامین نشود و طرفین مذاکره ما در برجام عهدشکنی کنند ایران گام‌های بعدی را محکم و استوارتر برمی‌دارد.
وی ضمن تشکر از اقدامات و برخوردهای اساسی قوه قضاییه با مفسدان بیان کرد: جدیت قوه قضاییه در مبارزه با فساد باعث ایجاد امیدواری و دلگرمی در مردم شده است. مردم پشت قوه قضاییه هستند و رسانه‌ها هم قوه قضاییه را در ادامه این روند امیدبخش همراهی و حمایت کنند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha