• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-9868
  • خبرنگار : 50223

آبشار" کمر دوغ" قلعه رییسی اولین میراث طبیعی ثبت شده استان کهگیلویه و بویراحمد

آبشار" کمر دوغ" قلعه رییسی اولین میراث طبیعی ثبت شده استان کهگیلویه و بویراحمد

آبشار زيباي كمردوغ در شهر قلعه رئيسي از توابع شهرستان كهگيلويه در زمره زيبايي هاي طبيعي استان كهگيلويه و بويراحمد به شمار مي رود اين آبشار ديدني كه نزديك به 100 متر ارتفاع و بيش از 60 متر عرضه دارد پس از عبور از جاده هاي پرپيچ و خم زيبا و درختان و جنگل هاي رويايي بلوط پس از عبور از شهر دهدشت ،مرکز شهرستان کهگیلویه به طول 70 كيلومتر نمايان مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه کهگیلویه و بویراحمد اين آبشار در تمام طول سال داراي آب است، ارتعاشات بلورين زرين و معلق آب آن در بلندا، رنگين كمان هفت رنگ را به طور واضح به تصوير كشيده است. اين آبشار از ضلع شرقي كوههاي قلعه رئيسي با تركيب چشمه هاي متعدد سرچشمه مي گيرد.

وجود امامزادگان سيدمحمود و ميرسالار كه از نوادگان امام هشتم هستند در نزديكي اين آبشار هرساله تعداد زيادي زائر را به اين منطقه فرا مي خواند و ارزش اين اثر طبيعي را چند برابر كرده است.

آبشار کمر دوغ در فاصله80 کیلومتری شهر دهدشت ،مرکز شهرستان کهگیلویه ، 15 کیلومتری شرق شهر قلعه رییسی و در کنار روستای کمر دوغ واقع شده که بواسطه آب سفید رنگش به کمر دوغ (کمردو) معروف شده و در طول سال بخصوص در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران و مسافرانی از سراسر ایران اسلامی است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص" آبشار کمر دوغ " قلعه رییسی به خبرنگار ایسنا گفت: "آبشار کمر دوغ " اولین میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که ثبت آثار ملی شده است.

علیرضا ایزدی افزود:این آبشار فوق العاده در فصل بهار و تابستان می تواند پذیرای مسافران ، گردشگران و توریست ها باشد.

وی اظهار کرد : در سالجاری برای ساماندهی بهتر آبشار زیبای "کمر دوغ " در شهر قلعه رییسی از توابع شهرستان کهگیلویه 100 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده که در صورت رفع معارضات مردمی از سوی فرمانداری شهرستان کارها و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:دنبال و پیگیر هستیم که کمپینگ و فضای مناسب برای رفاه گردشگران و توریست ها در این آبشار ایجاد کنیم و راه دسترسی به این آبشار را بهتر کنیم .

ایزدی اضافه کرد:آمار دقیقی از ورود گردشگران و توریست ها به آبشار "کمر دوغ" وجود ندارد اما سالانه حدود 200 هزار نفر  از این آبشار دیدن می کنند .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha