• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: yazd-57899

استاندار يزد: وقف به مثابه خون در رگ‌هاي توسعه ديني، علمي و اجتماعي است

استاندار يزد:
وقف به مثابه خون در رگ‌هاي توسعه ديني، علمي و اجتماعي است

استاندار يزد گفت: يكي از عناصر تاريخ ساز، تمدن آفرين و مروج فرهنگ نيكوكاري و انسان دوستي، وقف است و رمز جاودانگي انسانهاي بزرگ و خير انديش نيز در اين مسير بوده است .

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمود زمانی قمی» در جریان ديدار مديركل و دست اندركاران حوزه وقف و امور خيريه استان، پس از استماع گزارشات ارائه شده از سوي زارع زاده مدير كل اوقاف و امور خيريه استان و يكي از معاونين اين اداره كل، ضمن تسليت ايام سوگواري دهه آخر ماه صفر و تبريک فرارسيدن هفته وقف، اظهار کرد: همه شما به كار ويژه‌هاي بزرگ وقف در ايران و كشورهاي مسلمان ، به ويژه در تاريخ اين سرزمين و علي الخصوص در دوران پس از بروز و ظهور اسلام واقفيد به طوريكه نمي توانيم شكل گيري تمدن ايران و پيشرفتها و مفاخر اين سرزمين را، منهاي نقش وقف، متصور شويم .

وي افزود: يكي از عناصر تاريخ ساز، تمدن آفرين و مروج فرهنگ نيكوكاري و انسان دوستي، وقف است و رمز جاودانگي انسانهاي بزرگ و خير انديش نيز در اين مسير بوده چرا كه هر كس خواسته تا خيرانديشي خود را به ميراث انساني بدل كند به حوزه وقف وارد شده و از اين راه اقدام كرده است .

استاندار یزد در ادامه با بيان اين نكته كه در حوزه وقف، كيفيت بيش از كميت اهميت دارد، گفت: تاثير وقف را در همه حوزه‌ها شاهديم و رمز جاودانگي نيكوكاران و عناصري از شكل گيري تمدنها نيز توسط فرايند وقف ايجاد شده است .

زمانی قمی تصريح كرد: در طول تاريخ هر زمان به وقف، به درستي توجه شده و افراد نيكوكار در اين زمينه همراهي كرده اند، در آن مقطع يك جهش علمي را هم در حوزه و هم در دانشگاه به معناي تاريخ علمي اين سرزمين شاهد بوده ايم و بسياري از بزرگان و نخبگان اين كشور هم توانسته اند به بركت وقف، به مدارج تحصيلي عاليه دست يابيند و بدرخشند و آثار بزرگي را از خود به يادگار بگذارند .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بايد وقف را به عنوان يک ضرورت و به مثابه خون در رگ‌هاي توسعه ديني و علمي و ديگر مباحث اجتماعي ببينيم و از اين منظر، كار شما به عنوان اصحاب وقف و متوليان اين حوزه بسيار ارزشمند است .

وی در پايان با بيان اين نكته كه در ايران اسلامي به هر كجا نگاه ميكنيم، رد پايي از آثار خير وقف را مي‌بينيم، از همه كسانيكه در حوزه وقف استان تلاش نموده و در اين مسير گام بر مي دارند تشكرو قدرداني نمود و موفقيت و سربلندي ايشان را آرزو كرد .

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha