• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: yazd-65483

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی یزد:

کاشت گیاهان کم آبخواه در یزد اجباری است

کاشت گیاهان کم آبخواه در یزد اجباری است

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد، با تاکید بر لزوم افزایش سطح کشت گیاهان کم آبخواه در استان، گفت: به دلیل وجود مشکلات آبی در یزد، کاشت گیاهان کم آبخواه اجباری است .

« یدالله جوادپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با اشاره به این که  امنیت غذایی و سلامت غذایی دو رکن اصلی در تولید گیاهان کم آبخواه است، اظهار کرد: جهاد کشاورزی مسئول امنیت غذایی است اما در زمینه بازرگانی با وجود داشتن معاونت مربوطه، به تنهایی نمی‌تواند فعالیتی موثر داشته باشد .

وی با بیان این که برای گیاهان تولیدی در استان ظرفیت فروش و بازار وجود دارد، افزود: در همه جای کشور برای تولید کنندگان دغدغه فروش وجود دارد اما جهاد کشاورزی استان به تنهایی مسئولیت فروش به عهده ندارد .

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد عمده وظیفه این سازمان را تولید محصولات کم آبخواه عنوان کرد و گفت: این حوزه باید با توجه به آب موجود به تولید این نوع گیاهان برای حفظ ارزش افزوده بپردازد .

وی با بیان این که تولید محصولات خشک با قابلیت نگهداری در استان دغدغه فروش تولیدکنندگان را کاهش می دهد، تصریح کرد: گسترش طب سنتی در کشور، نیاز به گیاهان دارویی را افزایش داده است و از طرف دیگر تولیدات با کیفیت گیاهان دارویی در یزد باعث شده محصولات این شهر مشتریان خوبی در مرزهای کشور داشته باشد .

جوادپور تولید انبوه، استمرار در تولید و کیفیت محصولات را لازمه ورود به بازارهای بزرگ عنوان کرد و افزود: نبود تولید انبوه در استان یکی از چالش های یزد برای ورود به بازارهای منطقه ای و صادرات است بنابراین باید سطح تولیدات افزایش یابد .

وی در ادامه لزوم توجه به صنایع تبدیلی را از دیگر اولویت ها و چالش های استان در این حوزه دانست و بیان کرد: صنایع تبدیلی که از گذشته در یزد وجود داشته است، اکنون به صورت صنعتی در حال فعالیت است .

جوادپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کاشت گیاهان کم آبخواه یک اجبار است و انتخاب نیست، تصریح کرد: به دلیل مشکلات آبی که یزد با آن مواجه است، کشاورزان راهی جز کشت گیاهان کم آبخواه ندارند .

وی با تاکید بر لزوم افزایش سطح کشت گیاهان کم آبخواه در استان یزد، افزود: با تکمیل زنجیره تولید، می توانیم به بازارهای بزرگ منطقه ای وارد شویم .

این مسئول در پایان با اشاره به این که برای افزایش کشت این گیاهان مشوق هایی در نظر گرفته شد، گفت: اولویت پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشت گیاهان کم آبخواه و پرداخت یارانه نهال اقداماتی است که جهاد کشاورزی برای فعالان این حوزه در نظیر گرفته است .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha