• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-78851
  • خبرنگار : 50165

لزوم توجه به امر رازداری در طرح همیار مشاور


معاون مشاوره اداره‌کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: باید دانش‌آموزان فعال در طرح همیار مشاور به امر رازداری توجه کنند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمد مصطفوی در اردوی آموزشی همیار مشاور (ویژه پسران) که با حضور استان‌های قطب 4 در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در دوره اول متوسطه در نظام آموزش و پرورش هدف آماده‌سازی دانش‌آموزان برای خودشناسی است و باید به دنبال ان باشیم که از در امور مشاوره‌ای به دنبال دانش‌آموز محوری باشیم و این رویکرد جایگزین مدرسه‌محوری است.

 

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر، آنچه که در همه دنیا مورد توجه است، ترویج دنیای بدون خشونت است که این مهم خود از اهداف نظام آموزش و پرورش کشور است تا دانش‌آموزان یاری رساندن به سایرین، ایجاد آرامش در بین هم‌سالان و ... را یادبگیرند و این آموزش‌ها برای آن است که همیاران مشاور بتوانند به مشاوران یاری‌رسانی کنند.

 

وی افزود: مشاوران باید بتوانند دانش‌آموزان را آگاه کنند تا مشکلاتی مانند هدایت تحصیلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم پیش نیاید همچنان مشاوران باید تصمیم‌گیری عقلایی را به دانش‌آموزان بیاموزند، نه اینکه تصمیمات گرفته شده را بر او تحمیل کنند تا با مقاومت دانش‌آموز برخورد کنند.

 

مصطفوی با اشاره به مقوله رازداری در امر مشاوره، خاطرنشان کرد: رازداری مقوله مهمی است که دانش‌آموزان همیار مشاور باید در هر حوزه‌ای آن را مدنظر قرار دهند تا بتوانند اعتماد ایجاد کنند و نقش اصلی را که خوب گوش دادن و رازداری است را برای مخاطبان خود داشته باشند.

 

معاون مشاوره اداره‌کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: همیاران مشاور باید در هنگام کار همراه مشاور باشند و در مشورت و کمک فکری همراه مشاور مدرسه باشند نه اینکه مطیع اقدامات مشاور باشند و خود اقدام و خلاقیتی نداشته باشند.

 

در ادامه این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یکی از پیش‌نیازهای مشاوره علاقه‌مندی به انسان‌ها و کمک‌رسانی به آن‌ها است و مشاوران باید به این نکته توجه کنند که آن‌ها به خاطر دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند و باید به آن‌ها کمک کنند و این مهم جزو وظایف آنان است.

 

مرتضی تمجیدی خاطرنشان کرد: باید افراد را همانگونه که هستند، بپذیریم. همچنین باید بتوانیم سنگ صبور دیگران بوده و حرف دل افراد را گوش دهیم. لازم به ذکر است که در نظام‌های پیشرفته مشاوران حضور پررنگی در مدارس دارند و در این نظام‌ها مشاوران در همه مقاطع حضور می‌یابند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، خاطرنشان کرد: در بخش مشاوره، کمبود نیرو داریم و در حال حاضر 300 مشاور در مدارس استان زنجان فعالیت دارند که این تعداد مشاوره برای نیاز دانش‌آموزان کافی نیست.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha