• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-78852

وجود 7160 صندوق صدقه در معابر عمومی زنجان


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 7160 صندوق صدقه برای جمع آوری هر میزان از مشارکت های مردمی در معابر عمومی نصب شده است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، هدایت صفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به‌ منظور زیباسازی و متناسب‌سازی صندوق‌های صدقات با مبلمان شهری و ایمن‌سازی آن‌ها، صندوق‌های موجود در معابر و اماکن استان ساماندهی می‌شوند، اظهار کرد: در هزاره سوم، سازمان‌هایی موفق خواهند بود که در آن مدیریت دانش حاکم بوده و دانش ضمنی به دانش آشکار تبدیل شود؛ در واقع برای رسیدن به هدف همه منابع باید بسیج شوند تا متعاقب آن، نظارت، پایش و کنترل افزایش یابد.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه برای توفیق در کارها، برنامه‌ریزی صحیح با زمان‌بندی مناسب باید در اولویت‌ باشد، ادامه داد: اسلام مجموعه‌ای از منظومه‌های فکری است که برای همه نیازهای مادی و معنوی انسان برنامه دارد و یکی از این برنامه‌ها، تعیین وظیفه برای مسلمانان در حوزه انفاق، احسان و نیکوکاری است.

 

وی با بیان اینکه وظیفه حوزه مشارکت‌های مردمی در حوزه انفاق، احسان و نیکوکاری زمینه‌سازی برای پیوند بین اغنیا و فقرا در راستای از بین بردن فقر است، افزود: خدمت‌رسانی به نیازمندان و درک درد و نیاز یک نیازمند و همدلی با او ارزش است و وظیفه ما ایجاد همدلی بیشتر بین فقیر و غنی است. علاوه بر این، ما وظیفه‌داریم که با نیت صالح و انگیزه درست و صحیح برای افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد زمینه سازی کنیم.

 

صفری با تأکید بر فعالیت زنجیره‌ای و اثربخش در حوزه‌های مختلف به‌منظور ایجاد هماهنگی و هم آوایی در کار خیر تصریح کرد: اگر ارائه خدمات مبتنی بر نیاز بوده و راهکارهای احسان و نیکوکاری همراه با اطمینان‌بخشی به خیران مدیریت شود، فضاسازی لازم برای خدمت‌رسانی اثربخش فراهم می‌شود. وظیفه حوزه مشارکت‌های مردمی نیز پیاده کردن احکام اسلامی در راستای احیای سنت‌های حسنه اسلامی از جمله انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از ساماندهی صندوق‌های صدقات در معابر و اماکن خبر داد و گفت: به‌منظور زیباسازی و متناسب‌سازی صندوق‌های صدقات با مبلمان شهری و ایمن‌سازی آن‌ها، صندوق‌های موجود در معابر و اماکن استان ساماندهی می‌شوند. همچنین 5235 عدد از این صندوق‌ها تا پایان شهریور مرمت، جابه‌جا و رنگ‌آمیزی می‌شوند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha