• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-78855
  • خبرنگار : 50159

ترویج کارآفرینی؛ ضرورتی برای جامعه امروز

ترویج کارآفرینی؛ ضرورتی برای جامعه امروز


مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: ترویج کارآفرینی در برهه کنونی یکی ضرورت برای جامعه امروز به‌شمار می‌رود.

 

محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، با بیان اینکه حوزه کارآفرینی دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است که باید از آن‌ها بهره کافی را برد، افزود: با توجه به شعار امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال»، ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور بیش از پیش احساس می‌شود، به همین خاطر باید در هفته مهارت این مهم در اولویت همه کارها باشد.

 

وی با یادآوری اینکه برگزاری نمایشگاه مهارت در استان، گامی بلند در راستای ترویج جایگاه کارآفرینی در استان به‌ویژه به قشر جوان و تحصیل‌کرده که جویای کار هستند، بود، تصریح کرد: بی‌شک جامعه کارآفرینی استان نیز با دغدغه‌های زیادی مواجه است که باید رفع این دغدغه‌ها و مشکلات را در اولویت قرار دهیم، به همین خاطر می‌توان در گام اول تسهیلات ارزان‌قیمتی را از محل صندوق کارآفرینی امید به کارآفرینان اختصاص داد.

 

این مسئول با اشاره به اجرای طرح کارورزی با ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در کشور و اینکه سهم استان زنجان در این طرح نیز ایجاد اشتغال برای 2630 نفر است، اظهار کرد: علاوه بر این مهم می‌توان به اجرای طرح تکاپو و طرح رونق فراگیر در استان اشاره کرد که سهم پیش‌بینی شده برای استان زنجان در طرح رونق فراگیر، ایجاد 11 هزار فرصت شغلی است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از ضروریات امروز در امر اشتغال، تغییر فرهنگ کار در کشور و به تبع آن در استان زنجان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاه امروز جویندگان کار به این مقوله، نگاه پشت‌میزنشینی است، این در حالی است که با این تفکر نمی‌توان مقوله کارآفرینی را در جامعه توسعه داد و بی‌تردید این نگاه ناشی از نبود مهارت کافی در جویندگان کار است که این نیز ضرورت اهتمام به مقوله مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان را دوچندان می‌کند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha