• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-81203

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان:

بسیج حول محور مردم‌سالاری دینی حرکت می‌کند

بسیج حول محور مردم‌سالاری دینی حرکت می‌کند


جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان، از برگزاری 156 عنوان برنامه با هزار و 56 مورد جهت اجرا در هفته بسیج در استان خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سیدرضا حسینی صبح امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج، اظهار کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته بسیج همزمان با سراسر کشور در استان برگزار خواهد شد که شعار هفته بسیج حول محور مردم‌سالاری دینی نام‌گذاری شده است.

 

وی افزود: در هفته بسیج 156 عنوان برنامه با هزار و 56 مورد جهت اجرا پیش‌بینی شده است که با حضور اقشار مختلف بسیج استان طی هفته جاری برگزار خواهد شد.

 

حسینی در ادامه به عملکرد هفت ماه گذشته در عرصه‌های مختلف بسیج استان اشاره کرد و گفت: در طول هفت ماهه امسال 99 گروه جهادی در قالب 165 اردوی جهادی و با حضور 2 هزار و 500 نفر جهادگر در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی کردند.

 

وی تصریح کرد: در بخش بسیج سازندگی و عمرانی 107 پروژه جهت سازندگی در استان طی سال‌جاری به تصویب رسیده بود که تاکنون 67 پروژه اجرا و 42 پروژه دیگر در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

 

حسینی یادآور شد: در سایر بخش‌ها می‌توان به فعالیت 66 اکیپ پزشکی در تابستان امسال، مرمت و زیباسازی 291 مدرسه در سطح استان توسط دانش‌آموزان، توزیع 600 قلم نوشت‌افزار توسط گروه‌های جهادی، تامین و توزیع جهازیه برای نوعروسان، آموزش فنی و حرفه‌ای برای 366 نفر در نواحی مختلف استان اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 138 گروه جهادی در استان زنجان شناسنامه‌دار شدند و بر حسب نیاز در مناطق مختلف مشغول به خدمات‌رسانی می‌شوند. امسال در بخش عمران و سازندگی سه دهستان محروم در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ماه‌نشان بسیجیان فعال هستند.

 

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان در ادامه به حضور سپاه استان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی چند روز گذشته شاهد وقوع حادثه تلخ و ناگوار زلزله در شمال‌غرب کشورمان بودیم که منجر به کشته شدن بسیاری از هم‌وطنان‌مان در کرمانشاه شد.

 

وی افزود: بیشترین آسیب‌دیدگی زلزله کرمانشاه مربوط به سرپل ذهاب در 180 کیلومتری این بخش تا مرز است که در هفته نخست خدمات مختلف به آسیب‌دیدگان از سوی مراجع مختلف نظامی و انتظامی، پزشکی و مردمی صورت گرفته است، با توجه به اعمال تقسیم‌بندی جهت ارائه خدمات مختلف از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وظیفه خدمت‌رسانی به 6 روستای آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بر عهده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان خواهد بود.

 

حسینی در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: شعار هفته بسیج با عنوان «بسیج اعتلای فرهنگی و اجتماع فرهنگی» نام‌گذاری شده است که این هفته شاهد برگزاری برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار با خانوادهای معظم شهدا در استان، برپایی میز خدمت در مساجد این برنامه امسال به دستور رئیس سازمان بسیج در جهت رونق بخشی مساجد در برگزاری برنامه‌های بسیج صادر شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha