• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-85026

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

حمایت از 171 خانوار زندانی نیازمند در استان زنجان


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از حمایت از 171 خانوار زندانی نیازمند خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، هدایت صفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد خانوار در قالب 410 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان  قرار دارند، اظهار کرد: اولویت اصلی کمیته امداد برای خانواده های زندانیان نیازمند، کاهش آسیب در این خانواده ها از طریق برنامه های آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره است.

 

این مسئول ادامه داد: کمیته امداد استان زنجان کمک‌های خود را به خانواده‌های نیازمند زندانیان در قالب برنامه‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، مستمری، کمک‌های حمایتی، کمک هزینه ازدواج، خدمات درمانی، معاضدت حقوقی و مساعدت‌های موردی ارائه می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه طی پارسال برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال، تامین مسکن و درمان خانوار زندانی تحت حمایت، اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است، افزود: در مجموع بیش از 833 میلیون تومان در قالب کمک معیشت، وام محکومان و تسهیلات اشتغال به خانواده زندانیان جرائم غیر عمد پرداخت شده است.

 

صفری همچنین به تحقیق و بررسی 340 فقره پرونده ارجاعی از ستاد دیه اشاره کرد و گفت: تا‌کنون 186 فقره خدمات مشاوره‌ای به این خانوار ارائه شده است و  12 نفر از زندانیان آزاد شده نیز تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند تا علاوه بر ایجاد اشتغال  از بروز مجدد آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: اقدامات کمیته امداد در کمک به خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد برای رفع نیازهای اجتماعی از  امور اساسی این نهاد به شمار می‌رود که در نهایت با ارائه خدمات هدفمند و با حفظ و کرامت انسانی جامعه هدف، بستر توانمندسازی مددجویان فراهم می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha