• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-85043
  • خبرنگار : 50159

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان عنوان کرد:

همیاری در توسعه زیرساخت‌ها، مهم‌ترین اولویت رسانه استانی


مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان اظهار کرد: همیاری در توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی، از مهم‌ترین اولویت‌های رسانه استانی است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، مرتضی صفری در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و مدیران‌کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان، با بیان اینکه توسعه و گسترش موسسات و مجامع خیریه در کشور می‌تواند دید مثبت در مسائل مختلف را به جامعه القا کند، افزود: امروز نقش موسسات عام‌المنفعه در یاری رساندن به نهادهای دولتی در راستای توسعه و آبادانی کشور بسیار موثر است.

 

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی در استان و تأثیر فراوان این موضوع بر سطح کیفی مقوله آموزش، گفت: برای تأمین زیرساخت‌های آموزشی در حوزه جوانان و نوجوانان از منظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.

 

این مسئول در ادامه به توجه ویژه رسانه ملی و استانی به موضوع مهم آموزش و پرورش قشر نوجوان و جوان اشاره و اظهار کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه عمومی و فراگیر همواره یاری‌گر دستگاه‌های متولی این امر مهم به خصوص آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه‌ساز بوده و آماده افزایش تعامل و همکاری‌های فی ما بین است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، همچنین از برنامه‌ریزی گسترده رسانه استانی برای گرامی‌داشت هفته معلم خبر داد و یادآور شد: تهیه گزارش از طرح خیرین مدرسه‌یار، معرفی معلمان نمونه و موفق، مسئولان موفق در حوزه آموزش و پرورش و حضور اعضای مجمع خیرین در برنامه گئجه‌لر، استفاده از ظرفیت رادیونما، تهیه گزارش‌های خبری و ... از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در این دیدار، مشارکت و همکاری صدا و سیما با این اداره‌کل در امر مدرسه‌سازی را ستود و گفت: بدون شک صدا و سیما با تولید برنامه‌های پربار و تهیه گزارش‌های خبری، تاثیرگذاری خوبی در امر جذب خیرین جهت مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم استان داشته و دارد.

 

صفری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه کشور، نیروی انسانی موثر است افزود: آموزش و پرورش در همه کشورها به عنوان محور اصلی در تربیت نیروی انسانی نقش انکارناپذیری را داشته و در این راستا توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فضاهای آموزشی امری ضروری به نظر می‌رسد.

 

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان نیز ضمن قدردانی از صدا و سیما به دلیل تعامل و همکاری‌های خوب با این مجمع، گزارشی از عملکرد این مجمع خیریه را ارائه کرد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح خیرین مدرسه‌یار در آموزش و پرورش استان و همیاری فرهنگیان استان در ساخت و تجهیز مدارس، گفت: قصد داریم در سال جدید با کمک و همکاری صدا و سیما این طرح را در سایر ادارات و نهادهای استان نیز اجرا کنیم تا با افزایش مشارکت‌های عمومی، گام بلندی را جهت جبران کمبود فضای آموزشی در استان برداریم.

 

مدیرعامل مجمع خیرین مدرس‌ساز استان به موضوع بازسازی و تجهیز 400 مدرسه در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود 910 کلاس در فضای آموزشی استان مواجه هستیم که این رقم با توجه به ازدیاد ورودی مدارس در سال‌های آتی با افزایش مواجه خواهد شد که با برنامه‌ریزی مدون می‌توانیم نسبت به تأمین این فضاهای آموزش با مشارکت عمومی اقدام کنیم.

 

وی همچنین از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردیبهشت‌ماه خبر داد و خواستار همکاری صدا و سیمای استان و پوشش کامل این جشنواره شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha