• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-88798

یک مسئول در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

فرهنگ دفاع‌مقدس یک موضوع ملی است

فرهنگ دفاع‌مقدس یک موضوع ملی است


مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: فرهنگ دفاع مقدس یک موضوع ملی است و باید این فرهنگ به دور از غرض‌ورزی به مردم منتقل شود .


سیدشمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: در مقطع کنونی فرهنگ کتابخوانی در کشور با کسادی مواجه شده است و این در حالی است که استان زنجان طبق اعلام فرهنگ ارشاد رتبه دوم مطالعه در کشور را برخوردار است .


وی افزود: رونق نداشتن بازار کتاب‌خوانی دامن‌گیر حوزه دفاع‌مقدس نیز شده است که پشت پرده آن عوامل مختلفی هستند که جای نقد و بررسی دارد .


مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه افزود: در ارائه فرهنگ دفاع‌مقدس باید در وهله نخست خودجوش بود که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به عنوان مراکز آموزشی نقش مهمی را می‌توانند در این بخش  ایفا کنند .


وی تصریح کرد: نهادهایی که در حوزه دفاع‌مقدس فعالیت می‌کنند باید نظارت لازم بر روی آثار تولیدی با موضوع دفاع‌مقدس را در بخش‌هایی چون چاپ کتاب، ساخت فیلم و غیره جهت جلوگیری از انحراف داشته باشند .


موسوی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی یکی از رویداهای مهم در تاریخ معاصر به‌شمار می‌آید که باید این رویداد بزرگ را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهیم و به این فرهنگ با نگاه ملی و به دور از غرض‌ورزی نگریسته شود تا با صداقت تمام به دست آیندگان برسد .


این مسئول یادآور شد: وقتی پیکر شهدای غواصان دوران دفاع‌مقدس به کشور آورده شد، ملت ایران با هر زبان و آیین و تفکر برای استقبال از این شهدا به خیابان‌ها آمدند و این نشان از آن داشت که موضوع دفاع‌مقدس یک موضوع ملی است و اختصاص به ملت ایران دارد که باید بدان توجه ویژه‌ای داشت .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha