• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-91016

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

نخبگان، گره‌ای از مشکلات جامعه را باز می‌کنند

نخبگان، گره‌ای از مشکلات جامعه را باز می‌کنند


نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: نخبگان، گره‌ای از مشکلات جامعه را باز می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در همایش نخبگان و تجلیل از 40 نخبه استان که در سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: وقف در راه علم و اهدای جایزه امام حسین (ع) به دانشجویان نخبه و مستعد ابتکار بسیار خوبی است، از این رو باید کارگروهی برای بارور شدن مسئله تشکیل دهیم تا این مقوله، مسئله‌محور شود.

 

امام جمعه زنجان ادامه داد: این کارگروه باید مطالعه و مسایل مهم و مورد نیاز استان را احصا کند. چنین اقدامی باعث می‌شود که قدم‌های اساسی برداریم و گره‌ای از گره‌های شهر بگشاییم. در بحث خودسازی نیز اولین اقدام، ارزیابی است؛ در واقع در وهله اول باید نقاط ضعف‌مان را کم کنیم و بعد به نقاط قوت‌مان بیافزاییم؛ چراکه وقتی قدم اول را برداریم، شوق برداشتن قدم‌های بعدی افزایش می‌یابد.

 

وی تصریح کرد: با مسئله‌محور کردن تجلیل از نخبگان مستعد، نخبگان، محصولی از دانش خود را شکوفا می‌بینند و گره‌ای از گره‌های جامعه را باز می‌کنند. این در حالی است که آینده و مدیریت جامعه برای نسل سوم و چهارم انقلاب است و این نسل اگر آینده‌ای زیبا می‌خواهد، باید از حالا به فکر باشد. برای ساختن ایرانی آباد و آزاد باید گام‌های بلندی برداشته شود و این بر عهده جوانان، علی‌الخصوص جوانان مستعدتر است.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان نیز در ادامه این همایش گفت: وقف، سنت حسنه جاریه است و در آموزه‌های دینی مورد تاکید فراوان قرار دارد. این سنت، جاریه است و تا زمانی که موضوع وقف وجود دارد، دیگران از آن منتفع می‌شوند.

 

عباس ربیعی تصریح کرد: وقف در علم و فناوری موضوع جدیدی است و باید نیات واقفان را به سمت گسترش علم و فناوری ببریم. خوشبختانه قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده است، از جمله این‌که در استان زنجان با مساعدت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، مقرر شد جایزه علمی امام حسین (ع) بنیان‌گذاری و همه ساله به دانشجویان مستعد و توانمند استان اهدا شود.

 

به گزارش ایسنا، در این همایش جایزه علمی امام حسین (ع) به 40 نفر از دانشجویان استان زنجان اهدا شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha