• شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-92047
  • خبرنگار : 50162

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

موسسات خیریه باید شیشه‌ای باشد

04


معاون امنیتی سیاسی استاندار زنجان گفت: مردم، رصدکنندگان قوی در عملکرد سمن‌ها هستند و اگر عمل و گفتار هارمونی نداشته باشد، اعتماد کاهش می‌یابد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین دوره آموزشی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد استان زنجان که در سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با بیان این‌که سمن‌ها فردگرایی را رها کرده و دغدغه جمعی‌شان حول یک محور می‌چرخد، اظهار کرد: سمن‌ها رویکردهای مختلفی دارند و اولین شاخصه آن‌ها داوطلبانه بودن‌شان است. همچنین سمن‌ها غیرانتفاعی بوده و تفکر و اندیشه‌ای نوع‌دوستانه و غیرسیاسی دارند.

 

این مسئول با بیان این‌که خوشبختانه استان زنجان در موضوع افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد، پیش‌رو و اثرگذار است، ادامه داد: از آن‌جایی که یک موضوع یا دغدغه ذهنی، فضایی را فراهم می‌کند که اندیشمندانی دور هم جمع شوند و در همان راستا فعالیت کنند، می‌توان گفت که سمن‌ها جزو فرهیختگان به شمار می‌روند؛ در واقع، جامعه با چالش‌هایی در حوزه‌های مختلف مواجه است و بدون شک، تلاش سمن‌ها در راستای حل مسئله خواهد بود، مشروط بر این‌که مسئله را بشناسند و هم‌گرایی، پویایی و وحدت را با سایر سازمان‌های مردم‌نهاد، مردم و دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که متاسفانه در برخی استان‌ها، شاهد عدم همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با سمن‌ها هستیم، افزود: در حوزه فعالیتی سمن‌ها، مدیران ذی‌ربط هم باید حضور داشته باشند؛ در واقع باید چابک‌سازی شود و از همه مهم‌تر این‌که اگر سمن‌ها برنامه ارائه دهند و زمینه را برای تحقق آن فراهم کنند، آمادگی واگذاری امور اداری به سازمان‌ها وجود دارد.

 

مرادی‌نافچی تصریح کرد: یکی از کارکردهای موثر سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه، ایجاد فضای طمانینه، تقویت امید، اعتماد و نشاط اجتماعی است؛ در واقع برای حضور سمن‌ها و متعاقب آن، اثرگذاری در فضای عمومی کشور، نه تنها اندیشه بلکه باید عمل شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان همچنین با تاکید بر این‌که مردم، رصدکنندگان قوی در عملکرد سمن‌ها هستند، یادآور شد: اگرچه سمن‌ها غیر انتفاعی هستند اما باید در حوزه عملکرد خود گردش مالی داشته باشند و موسسات خیریه باید شیشه‌ای باشند؛ در واقع باید کمک‌کنندگان، دریافت‌کنندگان و مردم عادی بدانند که چه مقدار وارد مجموعه شده، چه عملیاتی انجام شده و چه اقشاری با چه مکانیزمی باید این خدمات را دریافت کنند.

 

مرادی‌نافچی خاطرنشان کرد: مردم در خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد خیریه معمولا سئوال می‌کنند که اعضای هیئت‌مدیره چه کسانی هستند. از همین‌رو، نقش اجتماعی، مقبولیت اجتماعی و عملکرد مناسب فرد در انتخاب به عنوان مدیرعامل می‌تواند در افزایش میزان اعتماد اجتماعی کمک کند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.