• شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۸۴ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8404-02257
  • خبرنگار : 71012

هنرمنداني كه نمي‌خواهند رييس جمهور شوند! ـــــــــ «دوستانه» در گزارش ايسنا ـــــــــ

هنرمنداني كه نمي‌خواهند رييس جمهور شوند!
ـــــــــ «دوستانه» در گزارش ايسنا ـــــــــ

«دوستانه» با دعوت از هنرمندان و چهره‌هاي ورزشي كشور و گفت‌وگو با اين طيف از افراد اجتماعي، طي شب‌هايي كه نام شور انتخاباتي را در خود مستتر داشت، به دو مهم رسيد: نخست آن كه كمتر هنرمند و قهرمان ورزشي است كه مادر زنش را دوست نداشته باشد! دوم آن كه كمتر هنرمند و چهره‌ي ورزشي است كه علاقمند باشد كانديداي رياست جمهوري شود!.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، سري نخست اين مجموعه به پايان رسيد و ادامه‌ آن در گروه اجتماعي شبكه‌ي اول تا پايان تابستان ادامه مي‌يابد.

پخش اين مجموعه از اوايل خرداد ماه با اجراي غلامحسين لطفي در شبكه‌ي اول آغاز شد و قاسم جعفري ـ كارگردان ـ از نخستين ميهمانان اين برنامه بود كه نامزدي شركت در انتخابات رياست جمهوري را نپذيرفت. كارگردان سريال‌هايي چون «مسافري از هند» و «كمكم كن»معتقد است «هر كسي را بهر كاري ساختند».

به گزارش ايسنا، هادي ساعي ـ قهرمان قهرمانان كشور در سال 83 ـ نيز از آخرين ميهمانان مجموعه‌ي تلويزيوني «دوستانه» بود كه به رييس جمهور شدن تمايل نشان داد و گفت: اگر رييس جمهور مي‌شدم به وضعيت جوانان و ورزش كشور توجهي ويژه نشان مي‌دادم؛ چرا كه فكر سالم در بدن سالم است.

ميهمانان مختلف ديگر نيز درباره‌ي سياست و رييس جمهور شدن سخن گفتند، رسول نجفيان معتقد بود: رييس جمهور، رييس و نماينده مردم است و ممكن نيست نماينده مردم منتخب مردم نباشد. وظيفه ماست كه برترين انتخاب را داشته باشيم. كسي كه با راي بيشتر مردم انتخاب شود. اعتماد به نفس بيشتري خواهد داشت.

علي پروين نيز ‌گفت: اميدوارم هر كدام از اين‌ها انتخاب شدند به تمام حرف‌هايي كه مي‌زنند، عمل كنند.

ابوالفضل پورعرب نيز از رييس‌جمهور مي‌خواهد كه مشكلات مردم را حل كند و در عرصه‌ي هنر، عواملي كه وارد اين عرصه مي‌شوند، سخت‌گيري كنند.

مهناز افشار هم خاطرنشان كرد: نمي‌توان بر احساس مسؤوليت شهروندان نسبت به وضعيت كشور نام سياسي بودن گذاشت. اين بازيگر فيلم‌هاي سينمايي «كما» ، «خاكستري» و «سالاد فصل» در پاسخ به اين سوال كه از رييس جمهور آينده چه انتظاراتي دارد، مي‌گويد: امنيت شرط اول را دارد و پس از آن بهبود شرايط اقتصادي نيز براي بهتر شدن آينده كشور كمك شاياني خواهد كرد.

شهاب حسيني از رييس جمهور آينده مي‌خواهد تا براي ملت بزرگ ايران كه تا اين حد بزرگوارند، هر كاري از دستش ساخته است، ‌انجام دهد. بازيگر سريال‌هاي « پليس جوان» و «‌دريايي‌ها» خاطرنشان مي‌كند : ملت ايران، خصوصا جوانان مملكت، ‌شايستگي آن را دارند تا در شرايطي زندگي كنند كه تمام استعدادهايي كه در نهادشان به صورت بالقوه بوده، شكوفا شود.

محمدحسين لطيفي نيز ابراز اميدواري كرد كه رييس جمهوري شجاع، مدير و قدرتمند براي اداره كشور انتخاب شود. اين كارگردان سينما و تلويزيون، همچنين در پاسخ به اين سوال كه از رييس جمهور آينده چه در خواستي دارد، مي‌گويد: دعا مي‌كنم رييس جمهور آينده شب‌ها كمتر بخوابد و صبح‌ها قبل از اين كه به دفتر كارش برود، شجاعت آن را داشته باشد كه نامه‌ي علي‌ابن ابيطالب را به مالك اشتر يك بار مرور كند، اين نامه را الگوي خود قرار داده و به آن عمل كند. در چنين شرايطي مردم ايران قطعا آسوده خواهند بود.

علي دائي هم ابراز اميدواري ‌كرد: روزي فرا برسد كه تمام جوانان از حداقل امكانات بهره ببرند و زندگي خوشي داشته باشند.

فريدون جيراني نيز در يكي از برنامه‌هاي «دوستانه» گفت: هر كس كه در كار سياست و هنر است، به نوعي با سياست دمخور مي‌شود. اما هنرمندان همواره تلاش مي‌كنند، سياسي نشوند.

به اعتقاد كارگردان فيلم «قرمز» يكي از شرايط حمايت از دموكراسي، حضور شهروندان در انتخابات است.

محمد سلوكي نيز معتقد است: رييس‌جمهور آينده بايد از مردم باشد و بداند مردم چه مي‌خواهند .

مايلي‌كهن در پاسخ به اين سوال كه از «رييس‌جمهور آينده چه تقاضايي داريد؟» اظهار كرد: رييس‌جمهور بايد به دور از وابستگي‌هاي حزبي، واقع‌گرا بوده و آحاد مردم برايش يكسان باشند. شايسته‌ها را سر كار بياورد و تنها پيرامون خود را نبيند.

پژمان بازغي، حل تورم، گراني، معضلات اجتماعي و حفظ استقلال و امنيت كشور و همچنين سياست ديپلماسي خارجي صحيح را از انتظارات خود از رييس‌جمهور برمي‌شمارد. بازيگر «دوئل» با اشاره به اين كه رييس‌جمهور در بخش هنر بايد نگاهي جدي‌تر به سينما و مطبوعات داشته باشد، خواستار گسترده‌تر شدن اختيارات وزارت ارشاد و افزايش بودجه اين سازمان در حيطه‌هاي هنر ‌شد.

حميد گودرزي از رييس جمهور آينده درخواست كرد تا به وضعيت گراني و تورم رسيدگي كند تا همه مردم به يك نسبت بتوانند از زندگي لذت ببرند.

عبدالحسن برزيده نيز گفت: اگر بپذيريم كه سياست شامل همه آن چيز است كه ملتي مي‌تواند در سايه آن خوب زندگي كند، بنابراين من و تمام مردم سياسي هستيم.

به اعتقاد برزيده كشور ايران در زمره سياسي‌ترين كشورهاي دنيا قرار دارد.

حسن جوهرچي كه نمي‌خواهد رييس جمهور شود، نيز گفت: مردم به حدي آگاه هستند كه به آدمي كه كار هنري مي‌كند و تا كنون در سياست‌ وارد نشده، راي ندهند.

وي در عين حال افزود:البته افرادي بوده‌اند كه از حيطه سينما وارد سياست شده و كاري سياسي هم انجام داده‌اند و اين افراد در مقاطعي موفق و در مقاطعي ناموفق عمل كرده‌اند.

بر اساس گزارش ايسنا، علي شاه‌حاتمي نيز در اين برنامه‌ي تلويزيوني تصريح ‌كرد: تا كنون انواع توسعه را در كشور داشته‌ايم، اما كساني كه رييس جمهور شده‌اند، به اولويت فرهنگي توجه نداشته‌اند.

اما در پايان اين برنامه‌ها كارگردان «خوش غيرت» معتقد است: مقوله فرهنگ در جامعه بسيار با ارزش است كه در كشور ما به دست فراموشي سپرده شده است و رييس جمهور آينده بايد نگاه ويژه به فرهنگ داشته باشد.

توجه به فرهنگ اجتماعي و هنري و فراموش نكردن وعده‌ها ، موضوعي بود كه اغلب كساني كه طي ايام انتخابات در تلويزيون حاضر شدند به آن تاكيد داشتند و توجه به اين مهم بر دوش رييس جمهور منتخب است

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha