• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91042816862
  • خبرنگار : 71439

گفت‌وگو با ايسنا:

ابراهيمي: تقوا محصول بزرگ ماه مبارك رمضان است

ابراهيمي: تقوا محصول بزرگ ماه مبارك رمضان است

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي تقوا را محصول بزرگ ماه رمضان دانست و گفت: در اين ماه انسان بايد با دل و جان در مسير ذات الهي قرار بگيرد.

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي تقوا را محصول بزرگ ماه رمضان دانست و گفت: در اين ماه انسان بايد با دل و جان در مسير ذات الهي قرار بگيرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسين ابراهيمي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره فضيلت ماه مبارك رمضان و آثار اجتماعي و معنوي آن، اظهار كرد: اين ماه طبق فرموده پيامبر اكرم (ص) سه خصوصيت دارد و آن‌ها وجود رحمت، بركت و مغفرت الهي است كه تمامي مسلمانان به رحمت و بركت الهي دعوت شده و گناهان آنان آمرزيده خواهد شد.

وي ادامه داد: كسب معنويات از ويژگي‌هاي بارز ماه رمضان است و سرتاسر آن از رحمت و غفران الهي تشكيل شده است كه در پايان اين ماه و با وجود شب‌هاي قدر، دعاهاي مومنان برآورده خواهد شد.

اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي ماه رمضان را فرصتي براي خودسازي بندگان دانست و خاطرنشان كرد:‌ تقوا محصول بزرگي است كه مي‌توان از اين ماه كسب كرد و به آن معناست كه فرد به نفس خود مسلط شده و تمامي زمام امور خود را به وسيله عقل هدايت كند.

ابراهيمي با بيان اين‌كه «روزه دو نوع دارد» گفت: يك روزه، روزه عام است كه در آن بايد از خوردن و آشاميدن از سحر تا افطار پرهيز كرد. ديگري روزه خاص است كه در آن تمامي اعضا و جوارح فرد بايد روزه داشته باشد.

وي افزود: در روزه اخص، دل و جان انسان در مسير ذات الهي قرار گيرد.

ابراهيمي نيايش، تلاوت قرآن و صدقه دادن را از جمله فعاليت‌هاي برتر در ضيافت الهي برشمرد و تصريح كرد: هر عمل خيري در ماه مبارك رمضان، با ماه‌هاي ديگر متفاوت است و همانطور كه فضيلت مكان‌ها با يكديگر تفاوت دارند، زمان‌ها نيز از فضيلت‌هاي مختلفي برخوردار هستند.

اين نماينده سابق مجلس يادآور شد: ماه‌هاي رجب، شعبان و رمضان افضل همه‌ ماه‌هاي سال هستند اما اعمالي كه در ماه مبارك رمضان انجام مي‌گيرد، با هر ماه ديگري متفاوت خواهد بود چراكه انسان 30 روز با اعمال نفساني خود مقابله مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha