• سه‌شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۲ / ۰۰:۵۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92042515198

محمد مهاجری:

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به تاریخ پیوسته است

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به تاریخ پیوسته است

یک عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درباره‌ی بازگشایی این انجمن معتقد است‌: احیای انجمن صنفی «به تاریخ پیوسته» به‌جز جلوگیری کردن از رسیدن روزنامه‌نگاران به منافع صنفی‌شان، کاری نخواهد کرد.

یک عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درباره‌ی بازگشایی این انجمن معتقد است‌: احیای انجمن صنفی «به تاریخ پیوسته» به‌جز جلوگیری کردن از رسیدن روزنامه‌نگاران به منافع صنفی‌شان، کاری نخواهد کرد.

محمد مهاجری - روزنامه‌نگار - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تأکید بر این‌که در سیاسی بودن انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هیچ تردیدی نیست، اظهار کرد: این سیاسی بودن فقط به‌دلیل حضور چهره‌های سیاسی در انجمن صنفی نبود،‌ بلکه مسوولان انجمن خیلی دغدغه‌ی صنفی همکاران خود را نداشتند‌، صادر کردن بیانیه درپی تعطیلی یک روزنامه، تنها کاری بود که از دست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برمی‌آمد.

وی با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر رسانه‌ها، ادامه داد: از آنجا که فضای حاکم بر رسانه‌های ما سیاسی است، طبیعتا انجمن این صنف نیز به سمت سیاسی بودن میل می‌کند و این امر، اجتناب‌ناپذیر است، مگر این‌که شرایطی فراهم شود تا چهره‌های نشان‌دار سیاسی از گرفتن مسوولیت در این انجمن منع شوند.

او با بیان این‌که داشتن یک انجمن صنفی برای روزنامه‌نگاران‌، اتفاقی ناگزیر است‌، گفت: در فضای سیاسی جدید، عده‌ای می‌خواهند همان دعواهای سیاسی را در فضای رسانه‌یی دوباره شروع کنند و این سمی برای فضای رسانه‌یی کشور است.

مهاجری با اشاره به این‌که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران قابل احیا کردن نیست‌، بیان کرد: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از نظر قانونی و توسط وزارت کار و امور اجتماعی منحل اعلام شده است و حکم قضایی نیز مبنی بر منحل شدن دارند. علاوه بر این، برخی از اعضای هیأت مدیره‌ی آن انجمن از کشور متواری شده‌اند.

این روزنامه‌نگار افزود: اگر انجمن صنفی جدید بخواهد با رویکرد قبلی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فعالیت کند،‌ یک مغازه‌ی دونبش برای فعالیت‌های سیاسی خواهد بود.

وی با بیان این‌که ما روزنامه‌نگاران می‌خواهیم همه‌ی عالم و آدم در اختیار ما باشند،‌ گفت: تعداد کسانی که از طریق روزنامه‌نگاری امرار معاش می‌کنند، آن‌قدر زیاد نیست. مگر مشکلات صنفی ما چه تفاوتی با مشکلات اصناف دیگر دارد؟ مشکل همه‌ی اصناف بحث معیشت و درآمد است. ما حق نداریم به‌دلیل داشتن رسانه، از همه‌ی امکانات رسانه‌یی سوءاستفاده کنیم و مشکلات خود را بزرگ‌تر جلوه دهیم.

او ادامه داد: برای این‌که روزنامه‌نگاران یک تشکل صنفی داشته باشند‌، باید اختیارات آن تشکل در زمینه‌ی انتشار خواسته‌ها‌ی خود، مطابق با بقیه صنوف باشد، نه این‌که چون رسانه در اختیار ما است، مشکلات را برجسته‌تر نشان دهیم.

مهاجری تأکید کرد: معتقدم آدم‌هایی که می‌خواهند مسوولیت یک صنف را داشته باشند، باید از اشتهار سیاسی بودن دوری کنند و از این فضا به‌عنوان ابزار استفاده نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۱۴:۵۴

اصلاً چرا امثال محمد مهاجري كه دستشان باز است تا كنون پيشقدم ايجاد يك نهاد صنفي كه ايرادهاي مورد ادعايشان را هم نداشته باشد نشده‌اند و تلاش‌هاي قبلي‌شان هم توفيقي نداشته؟