• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93121810603
  • خبرنگار : 71413

نجات خانه «سه تفنگدار» با یک میلیون یورو

نجات خانه «سه تفنگدار» با یک میلیون یورو

کمپین‌های مردمی محل زندگی «الکساندر دوما» قصد دارند با جمع کردن یک میلیون یورو برای مرمت خانه تاریخی این نویسنده مشهور فرانسوی، شعار «یکی برای همه‌، همه برای یکی» را زنده کنند.

کمپین‌های مردمی محل زندگی «الکساندر دوما» قصد دارند با جمع کردن یک میلیون یورو برای مرمت خانه تاریخی این نویسنده مشهور فرانسوی، شعار «یکی برای همه‌، همه برای یکی» را زنده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمارتی در حومه پاریس که زمانی محل سکونت الکساندر دوما نویسنده سرشناس رمان «سه تفنگدار» بود، برای سرپا ماندن به کمکی یک میلیون یورویی نیاز دارد.

عمارت «کنت مونت کریستو» خانه‌ای سه‌طبقه است که دوما آن را «بهشت روی زمین» خود خطاب کرده است. سقف این ساختمان چکه می‌کند و ترک‌هایی روی دیوارهایش دیده می‌شود. به گفته یکی از کارشناسان‌، این بنا به دلیل قدمت تاریخی و فرهنگی‌، ارزش حفظ و مرمت را دارد.

به گزارش گاردین، دومای پدر سال 1844 در اوج شهرت پس از انتشار «سه تفنگدار» بود که زمین این عمارت را خرید. جولای سال 1847 با به اتمام رسیدن رمان کلاسیک «کنت مونت کریستو»، ساخت بنای این خانه هم به پایان رسید.

دوما کاخش را به نام شاهکار تازه به نگارش درآمده‌اش کرد و 600 نفر از دوستان و هوادارانش را به میهمانی دعوت کرد.

الکساندر دوما رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس بزرگ فرانسوی متولد 24 جولای 1802 میلادی بود. این نویسنده‌ توانمند که لقب «سلطان پاریس» را در اختیار داشت، به‌خاطر رمان‌های ماجراجویانه متعدد یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به شمار می‌رود.

الکساندر دوما

بسیاری از رمان‌های او از قبیل «کنت مونت کریستو»، «سه تفنگدار»، «بیست سال بعد» و «ویکنت دوبراژلون» رمان‌هایی دنباله‌دار و سریالی هستند. او علاوه‌بر رمان‌نویسی، مقاله‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و خبرنگار پرتوانی بود.

الکساندر دوما را با رمان تاریخی‌اش «سه تفنگدار» می‌شناسند، اما این نویسنده‌ فرانسوی در دوران نویسندگی‌ بیش از 250 کتاب تالیف و منتشر کرد. او جزو یکی از معدود نویسندگان فرانسوی و اروپایی است که توانست با خلق فضاهای کلاسیک که به نوعی تاریخ کشورش را بازگو می‌کردند و نیز توصیف دقیق صحنه‌های داستانی، برخی از فیلمسازان را تسلیم کند تا مغلوب داستان‌ها و رمان‌هایش شوند و آن‌ها را با جادوی تصویر به مردم دنیا نشان دهند.

او هم تقریبا همانند بسیاری دیگر از نویسندگان اروپایی بسیار خوش‌گذران بود، به‌ طوری‌که در سال 1851 از دست طلبکارانش ناچار به فرار شد و سپس دوباره به ایتالیا رفت و در آن‌جا به حمایت از گاریبالدی و جریان استقلال‌طلبانه ایتالیا پرداخت.

فرانسه نویسندگان برجسته‌ زیادی را به خود دیده است، اما گستره‌ خوانندگان هیچ‌یک از آن‌ها به الکساندر دوما نمی‌رسد. او از پیشگامان مکتب رمانتیسیسم بود و گاهی رگه‌هایی از مکتب رئالیسم نیز در نوشته‌هایش یافت می‌شود. او بیش از 300 عنوان کتاب دارد که از نشانه‌های پرکار بودن این نویسنده بزرگ است. کتاب‌های او تقریبا به تمام زبان‌های زنده‌ دنیا ترجمه شده و تاکنون بیش از 200 فیلم از کتاب‌هایش ساخته شده ‌است.

محل زندگی این نویسنده‌ برجسته در کاخ «کنت مونت کریستو» اکنون پذیرای مسافران و علاقه‌مندانش است. همچنین در سال 1970 یکی از ایستگاه‌های مترو پاریس برای بزرگداشت او به نام ایستگاه «الکساندر دوما» نام‌گذاری شد و در سال 2002 میلادی، دولت فرانسه به مناسبت دویستمین سالگرد تولد الکساندر دوما، بقایای جسد او را در عمارت پانتئون پاریس محل دفن مفاخر ملی فرانسه جای داد.

دوما در حالی‌که 68 سال از بهار زندگی‌اش می‌گذشت، نقاب در خاک کشید. پسرش «الکساندر دوما فیز» هم که به کار نوشتن مشغول شد، به‌عنوان معلم اخلاق هیچ‌گاه شیوه زندگی پدرش را تایید نکرد.

«گردنبند ملکه»، «آنتونی»، «برج نسل»، «ژوزف بالسامو»، «چگونه نمایشنامه‌نویس شدم»، «ملکه مارگو» و «خانم مونسورو» از دیگر آثار این نویسنده‌ فرانسوی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha