• جمعه / ۱۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95040105895
  • خبرنگار : 71191

احیای بناهای تاریخی، راه مقابله با تهاجم فرهنگی

احیای بناهای تاریخی، راه مقابله با تهاجم فرهنگی

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: احیای بناهای تاریخی پیوند بین فرهنگ و اقتصاد را برای مقابله با شبیخون دشمنان ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام احمد مازنی با بیان این‌که آثار و ابنیه تاریخی کشور که مجموعه منحصر به فردی از هنرهای مختلف هستند، یکی از بهترین ابزارهای فرهنگ ایرانی – اسلامی برای موفقیت در مقابله با هجوم فرهنگی محسوب می‌شوند، افزود: مقام معظم رهبری از سال‌ها قبل بر دو موضوع در کشور تاکید جدی داشته‌اند که تاکیدات ایشان نیز اخیرا جدیت بیشتری گرفته است. یکی از این موضوعات اقتصاد مقاومتی و درون‌زا بوده و دیگری بحث پاسداری فرهنگی از ارزش‌ها و اصالت کشور و جامعه در مقابل هجوم ارزش‌های خارجی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در اجرای این منویات، نه حوزه اقتصاد و فرهنگ به شکل مجرد و مستقل قابل قبول عمل کرده‌اند و نه مهمتر از آن توانسته‌ایم پیوندی بین این دو ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در مقابل شاهد هستیم در جوامع و کشورهایی که همواره بزرگان انقلاب خطر نفوذ فرهنگی آنها در کشورمان را هشدار داده‌اند، چه ارتباط سیستماتیک و دقیقی بین اقتصاد و فرهنگ وجود دارد و چگونه برای تولیدات و محصولات فرهنگی خود بازارهای مصرف گسترده‌ای را ایجاد می‌کنند.

او احیای بناهای تاریخی را یکی از کارهایی دانست که می‌تواند پیوند بین فرهنگ و اقتصاد را برای مقابله با شبیخون دشمنان ایجاد کند و گفت: احیای بناهای تاریخی اگر در یک مسیر منطقی و با توجه به گستردگی ابنیه موجود در کشور انجام شود، زمینه یک موج جدید از اشتغالزایی است که در چارچوب مجموعه فعالیت‌های اقتصادی درون‌زا انجام می‌شود و از این حیث برای کشور بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم تهران در ادامه ابعاد فرهنگی این کار را مهمتر از دیگر تاثیرات آن دانست و افزود: مهمتر از هر چیز این است که با احیاء بناهای تاریخی، فرهنگ و سبک زندگی اصیل ایرانی – اسلامی ما در وهله اول به فراموشی سپرده نمی‌شود و در وهله دوم امکان معرفی و عرضه آن به شهروندان دیگر کشورها مهیا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق احیای و بهره‌برداری از آثار تاریخی – فرهنگی، ‌وی تاکید کرد: در مقابله با هجوم فرهنگی، زمانی‌ که فرهنگ‌های بیگانه جذابیت‌های خود را به ما عرضه می‌کنند، ما نیز باید برای مقابله با آن بتوانیم چیزی برای عرضه‌ی متقابل داشته باشیم و قطعا آثار و ابنیه تاریخی کشورمان که مجموعه منحصر به فردی از هنرهای مختلف هستند، یکی از بهترین ابزارهای فرهنگ ایرانی – اسلامی برای موفقیت در مقابله با هجوم فرهنگی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha