• جمعه / ۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95120603788
  • خبرنگار : 71413

رقابت برندگان «کاستا» برای کسب جایزه «والتر اسکات»

رقابت برندگان «کاستا» برای کسب جایزه «والتر اسکات»

دو نفر از برندگان جوایز ادبی «کاستا» به عنوان نامزدهای مرحله اول جایزه «والتر اسکات» ۲۰۱۷ که از مهم‌ترین جوایز ادبی انگلستان محسوب می‌شود، معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، «بوک‌سلر» نوشت: «سباستین بری» نویسنده ایرلندی برنده بهترین رمان جوایز «کاستا» که موفق شد جایزه نهایی کتاب سال «کاستا» را نیز از آن خود کند، به همراه «فرانسیس اسپوفورد» برنده جایزه رمان جایزه «کاستا»، موفق شد به فهرست اولیه نامزدهای جایزه «والتر اسکات» راه پیدا کند.

جایزه «والتر اسکات» از مهم‌ترین و گران‌ترین جوایز ادبی انگلستان است که هرساله به بهترین رمان تاریخی تعلق می‌گیرد.

«سباستین بری» برای نگارش رمان «روزهای بی‌پایان» نامزد این جایزه ۲۵ هزار پوندی شده است. او در ماه ژانویه موفق شد با همین رمان، دومین جایزه کتاب سال «کاستا» را به خود اختصاص دهد.

«اسپوفورد» ۵۲ ساله که با اثر غیرداستانی وارد عرصه نویسندگی شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده، چندی پیش با اولین رمان خود «تپه طلایی»، جایزه رمان نخست «کاستا» را به دست آورده است. او یکی از رقیب‌های قدر «بری» برای کسب «والتر اسکات» ۲۰۱۷ است.

«سارا پری» دیگر نویسنده نام‌آشنای انگلیسی که از نامزدهای جوایز «کاستا» و «دیلن توماس» بود، نیز در میان نامزدهای اولیه این جایزه به چشم می‌خورد. «مار اِسکس» نام رمان «پری» است.

در میان ۱۳ نامزد اولیه این جایزه، اسامی نویسندگان مطرح دیگری همچون «جولین بارنز» رمان‌نویس انگلیسی برنده «من بوکر» و «رز ترمین» هم به چشم می‌خورد. «بارنز» برای نگارش «هیاهوی زمان» و «ترمین» برای «گوستاو سونتانا» نامزد شده‌ است.

«اد اولوگلین» نویسنده «خاطرات زمستان»، «جو بیکر» نویسنده «یک جاده روستایی، یک درخت»، «ریچارد فرانسیس» نویسنده «برکه مرغ ماهی‌خوار» و «لیندا گرنت» نویسنده کتاب «دایره سیاه» از دیگر نامزدهای این فهرست هستند. نام «شارلوت هاپسون»، «هانا کنت»، «دومینیک اسمیت» و «گراهام سوئیفت» نیز در لیست نامزدهای اولیه این دوره جایزه «والتر اسکات» به چشم می‌خورد.

در این دوره آثاری از کشورهای انگلیس، ایرلند، فرانسه، هلند، سوییس، روسیه و آمریکای شمالی که به برهه‌هایی از تاریخ، از قرن ۱۷ گرفته تا قرن ۲۰ پرداخته‌اند، انتخاب شده‌اند. آکادمی جایزه «والتر اسکات» امسال برای اولین‌بار فهرستی از ۲۰ کتاب پیشنهادی را نیز منتشر خواهد کرد. این فهرست شامل رمان‌های تاریخی تازه چاپ‌شده‌ای از کشورهای استرالیا، کانادا، آفریقا و انگلیس می‌شود.

هیات داوران «والتر اسکات» ۲۰۱۷ فهرست نهایی شش کتاب برگزیده را در ماه آوریل اعلام می‌کند و برنده نهایی این جایزه ۲۵ هزار پوندی در جریان جشنواره ادبی «مرزها»ی اسکاتلند در روز شانزدهم ژوئن معرفی خواهد شد.

«سر والتر اسکات» یکی از مهم‌ترین و گران‌قیمت‌ترین جایزه‌های ادبی انگلستان است و برای بزرگداشت نام و آثار برجسته این رمان‌نویس سرشناس جهانی هرساله به برترین رمان تاریخی تعلق می‌گیرد. «اسکات» که بیش‌تر برای نگارش رمان‌های تاریخی‌اش شهرت دارد، شاعر و نمایشنامه‌نویسی است که در سال ۱۷۷۱ در ادینبورگ دیده به جهان گشود و در سپتامبر ۱۸۳۲ درگذشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha