• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۱:۲۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96062212442
  • خبرنگار : 71021

سرگردانی ۲ گردشگر ایرانی در تایلند بعد از حمله یک فیل!

سرگردانی ۲ گردشگر ایرانی در تایلند بعد از حمله یک فیل!

دو گردشگر ایرانی در سفر به تایلند، پس از حمله‌ی یک فیل، به حال خود رها شدند و نه تنها عوامل تور و آژانس مسؤولتی در قبال‌شان نپذیرفتند که سفارت ایران در تایلند نیز پاسخگوی آن‌ها نبود.

داستان سرگردانی این مسافران از تهران آغاز شد اما با حمله یک فیل در پوکت به اوج رسید.

به گزارش ایسنا، هزینه‌ی سفری که این زوج ایرانی برای تور پوکت در تایلند پرداختند مجموعا هفت میلیون تومان بود، تور را هم از یک آژانس گردشگری در تهران خریده‌ بودند که در تبلیغات‌اش به صورت ُبلد شده اعلام کرده؛ از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دارد و اتفاقا با مسافر هم قرارداد بسته است، اما از همان ابتدای سفر، بدتعهدی را آغاز می‌کند.

بلخاری، گردشگری که در این تور حضور داشته و در حمله فیل رِم کرده، آسیب دیده در شرح ماجرایش به ایسنا، گفت: شب نخست، راهنمای تور که در تایلند مستقر بود پیشنهاد یک گشت اضافه را دارد که هر نفر با پرداخت ۵۰ دلار به شخص راهنما، آن تور را خریدیم و صبح فردای آن روز با هماهنگی راهنما که البته خودش در آن برنامه حضور نداشت، گشت یک روزه را شروع کردیم. قرار بود در نمایش یک فیل شرکت کنیم، متاسفانه من در نزدیک‌ترین جایگاه به محل اجرای نمایش نشسته بودم که یک دفعه فیل رَم و حمله کرد. آسیب شدیدی دیدم، حتی تا پای مرگ رفتم، همسرم هم که در نزدیکی ما بود نیز آسیب دید.

وی افزود: ‌افرادی که در اطراف محل حادثه بودند، ما را با وانت به کلینیک محلی منتقل کردند و درمان اولیه انجام شد و بعد هم با آمبولانس به بیمارستانی در پوکت منتقل کردند.

این گردشگر گفت: روز دوم که در بیمارستان بستری بودیم راهنمای تور برای ملاقات آمد، چون شنیده بودند ما جان خود را در حمله یک فیل خشمگین از دست داده‌ایم. وقتی مطمئن شد هنوز زنده‌ایم، با کلی وعده که مراقب و پیگیر وضعیت‌مان است، بیمارستان را ترک کرد و بعد از آن هم هیچ خبری از او نشد. هر بار هم با تلفن‌اش تماس گرفتیم جواب نداد، فقط یک‌بار پاسخ داد و گفت که نمی‌تواند مسؤولیتی قبول کند، چون مسافران دیگری هم در این تور هستند که باید به آن‌ها رسیدگی کند و بعد هم گفت دیگر به او زنگ نزنیم.

وی افزود: ‌با پیگیری زیاد موفق شدیم مجری اصلی این تور را که شرکتی ایرانی و مستقر در بانکوک بود، پیدا کنیم. آن‌ها هم در قبال این حادثه هیچ مسؤولیتی قبول نکردند و گفتند به سفارت ایران اطلاع دهیم. آن‌جا هم تماس گرفتیم، ولی کسی پاسخگو نبود. با تماس‌های زیاد بالخره شخصی را در سفارتخانه پیدا کردیم و جریان حمله‌ی فیل و جراحت‌مان را اطلاع دادیم‌. درخواست کردیم شخصی را به عنوان راهنما معرفی کند، چون ما هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم، من و همسرم هر دو بستری بودیم و اصلا توان حرکت کردن نداشتیم. آن شخص جواب ناامیدکننده‌ای داد و گفت نمی‌تواند هیچ کاری برای ما انجام دهد و بعد هم گفت دیگر به سفارتخانه و او زنگ نزنیم. تلفنش را هم دیگر جواب نداد!

بلخاری ادامه داد: ما از ۱۰ روز سفرمان به تایلند که دو روزش را هم در راه سپری کردیم، هفت روز باقی مانده را در بیمارستان بستری بودیم و هیچ‌کسی هم سراغ‌مان را نگرفت، نه تورلیدر، نه آژانس فروشنده تور در بانکوک و نه سفارت ایران.

وی سپس چالش‌هایی که برای برگشت به ایران داشتند را تعریف کرد و گفت: سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه سفر ما در تایلند تمام می‌شد و باید به کشور برمی‌گشتیم، درحالی‌که پزشک معالج اجازه‌ی پرواز نمی‌داد و تازه روز چهارشنبه را برای چکاپ تعیین کرده بود. با آژانس تهران و همچنین بانکوک تماس گرفتم تا زمان پرواز را جابه‌جا کنم، ولی آن‌ها نپذیرفتند و تاکید کردند اگر با پرواز سه‌شنبه برنگردیم هیچ مسؤولتی در قبال‌مان قبول نمی‌کنند، حتی حاضر نشدند صندلی‌های ما را عوض کردند و جای راحت‌تری را بگیرند.

او اضافه کرد: ‌این بدتعهدی‌ها از همان ابتدای سفر وجود داشت، ما وقتی این تور را خریدیم همراه با بیمه و ترانسفر بود در قرارداد هم نوشته شده، اما هیچ‌یک شامل حال ما نشد. از فرودگاه که خودمان ماشین گرفتیم، در بیمارستان هم که اصلا نماینده شرکت بیمه حاضر نشد. هزینه درمان و بیمارستان را هم بعد از کلی پیگیری، برگزارکننده تایلندی آن نمایش، پرداخت کرد. سفارت ایران هم هیچ مسؤولیتی در قبال ما نپذیرفت.

این گردشگر افزود: این اذیت‌ها از فرودگاه امام شروع شد، با این‌که ۲۵ مرداد برای این تور ثبت‌نام کرده بودیم، اما نماینده آژانس گذرنامه‌ها را سه و نیم ساعت قبل پرواز و بلیت‌ها را هم دو ساعت قبل پرواز بدست ما رساندند. بلیت پرواز برگشت را هم ندادند. ما باید هوایی از بانوک به شهر پوکت می‌رفتیم که این بلیت را هم ندادند. وقتی به فرودگاه بانکوک رسیدیم بعد از کلی جست‌وجو شخصی را پیدا کردیم که بلیت‌های پرواز دوم ما دست او بود. آژانس حتی مشخصات آن فرد را به ما نداده بود و آن رابط آژانس در بانکوک هم هیچ تابلویی نداشت.

وی گفت: تاخیر در رساندن بلیت‌ها و گذرنامه‌ها ضرر زیادی را وارد کرد، نه تنها فرصت خرید ارز مسافرتی را از دست دادیم و از نظر مالی متضرر شدیم، که صندلی‌های‌مان در هواپیما به خاطر تاخیر در گرفتن کارت پرواز، بدترین جای ممکن بود.

بلخاری اضافه کرد:‌ چون این دردسرها را در رفت کشیدیم برای گرفتن بلیت برگشت از دو روز قبلِ موعد پرواز، مدام با آژانس تهران تماس می‌گرفتیم تا سرانجام موفق شدیم زودتر بلیت‌مان را بگیریم.

این گردشگر ادامه داد: علاوه‌بر ما چهار مسافر دیگر نیز از طریق همین آژانس به پوکت سفر کرده بودند که دچار دردسرهای مشابهی شده بودند. آژانس برای تامین هتل آن‌ها نیز بدتعهدی کرد و به وعده‌هایش عمل نکرده بود. این مسافران هم مثل ما با آن‌که هزینه بیمه و ترانسفر را داده بودند، اما مشمول هیچکدام نشده بودند. از این دست اتفاق‌ها برای سایر مسافران این آژانس در سطوح مختلف رخ داد و هیچ‌کسی هم پاسخگو نبود. وقتی در کشور دیگری هستید بعضی از این آژانس‌ها با آن‌که پول گرفته‌اند تا خدمات بدهند، اما حاضر نیستند کوچک‌ترین کمکی کنند.

وی گفت: وقتی به ایران برگشتم، یک روز کامل در بیمارستان بودم. برای شکایت از این آژانس و تورلیدر بی‌مسؤولیت به اداره میراث فرهنگی و گردشگری در خیابان ویلا رفتم که گفتند کاری نمی‌توانیم انجام دهیم فقط یک امتیاز منفی در پرونده‌شان ثبت می‌کنیم!

این گردشگر آسیب‌دیده در حمله فیل، افزود: به آژانسی فروشنده این تور در تهران مراجعه و اعتراض کردم که رفتارشان با ما در یک کشور غریب، انسانی و اخلاقی نبوده، اما اهمیتی ندادند. ما برای استراحت و تفریح این سفر را رفته بودیم، ولی خیلی اذیت شدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۰۷:۲۳

از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایید و بدانید علی رغم تبلیغات برعلیه قوه قضاییه از حقوق تان دفاع خواهند کرد

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۰۹:۴۴

تا وقتی که نظارت بر آژانس های مسافرتی بر عهده آژانس داران میباشد آنچه البته به جایی نرسد فریاد است... امان از تضاد منافع...

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۲:۲۴

لطفا تحقيق نكرده قضاوت نكنيد ايشان كاملا خلاف ماجرا ر را بازگو كردن نميدونم شايد خبرنگار از بستگان ايشون هستن

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۴:۲۵

شاید خود شما از عوامل آژانس و مجری تور هستید

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۴:۳۷

شما هم قطعا از کارمندان همان آژانس هستی. من خودم قبلا از این بدقولی ها و بی مسئولیتی ها در تورها زیاد دیده ام. 90درصد تورها فقط به فکر زدن جیب مسافران هستند

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۰:۰۴

متاسفانه برای رسیدگی به این امور هیچ مرجعی وجود نداره فقط مردم رو سر کار میذارند

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۱:۱۰

متاسفم برای این هرج و مرج به دلیل نظارت ضعیف

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۱:۱۹

از ماست که بر ماست

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۱:۲۰

سلام لطفا يك طرفه به قاضي نرويد از خبر گزاري مثل شما بعيد است بنده همان روز انجا بودم و شاهد ماجرا ايشان همسرشون سالم بودن و مشكلي نداشتن در ضمن يك عدد ايفون سون به عنوان غرامت و مبلغ ١٥٠/٠٠٠ بات تايلند معادل ١٧/٥٠٠/٠٠٠ تومان پول نقد دريافت كردن و رسيد و مدارك و وضايتنامه موجود است باعث تاسف كه اين اتفاق افتاده ولي تاسف بار تر به ... كشيدن وجهه هم وطنان خود در كشور قربت است

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۱:۳۰

کاش نام آژانس را ذکر می کردید

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۱:۳۰

هزينه هاي دريافتي اين گردشگر إز شركت تاييلندي يك آيفون سون + هزينه هاي بيمارستان + خسارت هاي سفر معادل ١٧٠٠٠٠٠٠ تومان هفده مليون تومان بابت خسارت وارده و مستندات هزينه هاي پرداختي بيمارستان براي بيمه ايران خلاصه از ايسنا بعيده منتشر كردن خبر فيك

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۳:۵۵

١-آيفون ٧ كه به عنوان غرامت به اين گردشگر داده شده به جاي آيفون ٧ خود ايشان داده شده است ٢- هزينه پرداختي به گردشگر از طرف شركت تايلندي به عنوان غرامت پس از پيگيري هاي فراوان پرداخت شده است ٣- هيچ گونه رضايت نامه اي به آژانس ايراني و مجري تور پس از اصرار از طرف اين دو شركت داده نشده است ٤- كليه اسناد پزشكي و عكسهاي اين حادثه موجود مي باشد شايد پس از ديدن اين عكسها و شرايط جسماني گردشگر نظرتان عوض شود

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۳:۲۱

سلام بر هموطنان عزیز تجربه من نشان داده که تنها برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باید به آژانسهای گردشگری اتکاء کرد و برای گردش در کشور مقصد باید خودمان از قبل تمامی مراکز دیدنی و مسیرهای آن را به لطف اینترنت استخراج کنیم و مستقلن در کشور مقصد گردش کنیم. بخصوص برخی کشورها برای گردشگران امکانات مختلفی دارند که مسیریابی در آنجا بسیار راحت است و من به کرات گردشگران اروپایی را دیده ام که با یک عدد نقشه در حال گشت زنی در شهر هستند. پس ترس را باید کنار گذاشت و اختیار سلامتی و شادی خود را به دست دیگران ندهیم و البته با ذکاوت از اماکن خطرناک دوری جست. نکته اخر هم این است که اگر هزینه یک گردش در تور نفر 50 دلار است مطمئن باشید که اگر دو نفری به آن گردش مستقلن بروید هزینه شما در کل 40 دلار خواهد شد. موفق و شاد و در پناه خدا باشید

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۶:۲۱

دوست عزيز مبلغي كه پرداخت شده از كمپاني رافتينگ وپيگيري شخصي خود آسيب ديدگان بوده حتي روز پرواز رو براي اونها عوض نكردن ومجبورشون كردن با همون پرواز به تهران بيايند

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۳:۲۶

با سلام من اگر email به من بديد ميتوانم رسيد مبلغ ١٥٠.٠٠٠ هزار بتي كه اي عزيز دريافت كرده و مدت زمان ٣ روز نه ٧ روز كه در بهترين بىمارستان شهر پوكت بوده رو بفرستم كه بدونيد اين خبر درست نيست

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۵:۰۹

نه تو رو خدا از جيب خودش خرج كنه .. شما هم كارمند آژانسي

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۵:۳۱

مدارك بستري شدن همراه ايشون در بيمارستان موجود است ضمنا ايشون ٤ روز در بيمارستان ١ روز در كلينيك ١،٥ روز هم در بيمارستان دولتي بستري بودن مبلغي هم كه بهشون دادن روز آخر وبه زور تهديد و اعلام كردن همينه كه هست اگه نگيريد و نريد ايران هر اتفاقي بيافته با مسئوليت خودتونه دادن فراموش هم نشود كه تمام اين اتفاقات با پيگيري خود فرد حادثه ديده در بيمارستان و همراه ايشون انجام گرفته است وحتي يكي از مسئولين تور وآژانس در اين رابطه هيچ كاري انجام ندادن من خودم به شخصه تمام اين مسائل رو ديدم

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۳:۴۶

اصلا همچين چيزي نيست و خانوم و اقا تمام خسارات وارد شده بهشون رو دريافت كردن و حتي ١بت از جيبشون هزينه ندادن و حتي راننده در اختيارشون بود و خاونم حتي خراش برنداشته بود،...

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۳:۵۵

سلام دراینکه اژانس ها خلف وعده میکنند تردیدی نیست .اما این مورد وظیفه تور تایلندی است که هزینه بیمارستان را داده .باید از طریق سفارت طرح دعوا و خسارت کرد.

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۵:۵۳

به نظر من شما باید حتماً از طریق قوه قضاییه پیگیر این ماجرا باشید، مدیران نالایق این آژانس مسافرتی باید محاکمه شوند

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۶:۰۱

کاش اسم این آژانس رو ذکر میکردید تا باتوجه به گسترده بودن دنیای مجازی اسم آژانس توی اینترنت پخش میکردیم تا فرد دیگری به سمت این آژانس پول محور نره .