• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 96062816337
  • خبرنگار : 71584

اعلام ویژه برنامه‌های هنری دفاع مقدسی یک سازمان

اعلام ویژه برنامه‌های هنری دفاع مقدسی یک سازمان

در آستانه هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه حوزه هنری در بخش‌های مختلفی چون تئاتر، مستند، انیمیشن، فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی و سرود، آرشیو و منابع آرشیوی توسط رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام شد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر جعفری که 28 شهریور ماه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود با بیان اینکه دفاع مقدس تجلی ایثار، فداکاری، جهاد و مقاومت و امید به پیروزی در برابر آمریکا و اسرائیل است، گفت: ما باید این عظمت را پاس بداریم و یاد ایثارگران و شهیدان را گرامی بداریم تا بتوانیم نسل جوان را با دستاوردهای دفاع مقدس آشنا کنیم.

او با اشاره به فعالیت‌های هنری که در هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است، اظهار کرد: در حوزه هنرهای نمایشی از ۳۰ عنوان کتاب نمایشنامه با محوریت دفاع مقدس با تیراژ 75 هزار نسخه رونمایی خواهد شد، این اتفاق در این راستاست تا علاقه‌مندان بتوانند متن مورد نیاز نمایشنامه خود را در اختیار داشته باشند. همچنین مجوزی را در نشر «هنر دفاع مقدس» به نام نشر «هنر دفاع» دریافت کردیم که از آن هم رونمایی خواهیم کرد.

جعفری همچنین خبر داد که در این حوزه مجموعه مقالات «پدیدارشناسی تئاتر دفاع مقدس» در قالب یک کتاب رونمایی خواهد شد و توضیح داد: در ادامه نشست تخصصی و گفتمان با محوریت آیین پژوهشی در این هفته برگزار خواهد شد و از دو نمایشنامه دفاع مقدس یکی به کارگردانی ایوب آقاخانی به نام «هفت عصر و هفت پاییز» و دیگری به نام «نامه آخر» به کارگردانی علی گرجی که در فصل تابستان اجرا شده و بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است،تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌ها در حوزه تولیدات کوتاه، مستند و انیمیشن بیان کرد:‌ در این حوزه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس تحت عنوان «رسام» با رویکرد مدافعان وطن، مدافعان حرم و مجاهدان مقاومت اسلامی و مبارزه با استکبار و صهیونیست‌های جهانی در دو بخش اصلی فیلم و فیلمنامه برپا خواهیم کرد. مقدمات این جشنواره فراهم شده و سامانه این جشنواره در هفته دفاع مقدس منتشر خواهد شد. همچنین در این بخش مستندی را به مناسبت اربعین شهید محسن حججی در دست تولید داریم که این مستند به نام «نگاه» است که اکنون مراحل پایانی آن سپری می‌شود و قرار است تا این مستند از شبکه‌های سیما پخش شود.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با بیان اینکه در این بخش نماهنگ و کلیپی هم منتشر خواهد شد، گفت: در این بخش نماهنگ آیات انقلاب و کلیپی تحت عنوان «فرزند روح‌الله» برای شهید محسن حججی و مدافعان حرم در هفته دفاع مقدس در فضای مجازی و شبکه‌های سیما منتشر خواهیم کرد. همچنین فیلم «چالش‌های مادربزرگ» با موضوع تأثیر دفاع مقدس در فضای مجازی از تلویزیون پخش خواهد شد.

جعفری با اشاره به یک تله فیلم در این بخش بیان کرد: تله فیلم «قلک شکسته» به کارگردانی جعفر قلی‌زاده که توسط سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس تولید شده است از شبکه تلویزیون پخش می‌شود. همچنین روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با شبکه سحر امضا کردیم که با آغاز هفته دفاع مقدس توزیع مستند بین‌المللی «از خرمشهر تا ساواریا» برای تبیین مقاومت مردمی و پایدار مسلمانان بوسنی تولید خواهد شد که این برنامه محصول مشترک سازمان ما با شبکه سحر است که مستندسازان برای این برنامه به مناطق اعزام شده‌اند.

او از برپایی دومین جشنواره ملی «فانوس» ویژه تولیدات هنری و سینمایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های مختلف با موضوع دفاع مقدس خبر داد و افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و معاونت صداوسیمای جمهوری اسلامی منعقد خواهد شد که مجموعه انیمیشن‌هایی تحت عنوان «فرزندان ایرانی» در ۱۸۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تولید خواهد شد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با اشاره به تدارکات پیش‌بینی شده در حوزه سینمایی خاطر نشان کرد: در این بخش نشست‌های تخصصی و گفتمان سینمایی با حضور اساتید و صاحب نظران پیش‌بینی شده است تا مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی که در شورای تخصصی بررسی شده‌اند بتوانند کار خود را برای تولید،آغاز کنند. 

او همچنین خبر داد که سه فیلم سینمایی در مرحله‌ی عقد قرارداد برای تولید است. 

جعفری در ادامه از تولید یک فیلم که با مشارکت سازمان و بنیاد سینمایی فارابی برای شهید سرلشکر حسن باقری در تدارک تولید است خبر داد و افزود: قرار است در این هفته به عقد تفاهم‌نامه برسیم.

او با اشاره به تدارکات پیش‌بینی شده در حوزه هنرهای تجسمی اظهار کرد: به طور همزمان در کل کشور ۶۶ نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس تحت عنوان «گنج جنگ» که در مراکز استان‌ها به مدت یک هفته برگزار خواهد شد، خواهیم داشت که مراسم افتتاحیه‌ی آن یکشنبه در خانه هنرمندان ایران  برگزار می‌شود.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های تلویزیونی که برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده گفت: در این حوزه برنامه‌های تلویزیونی «تکه‌ای از آسمان» با محوریت و معرفی فعالیت‌های هنری و سینمایی و هنرمندان دفاع مقدس از شبکه آموزش پخش خواهد شد که این برنامه در هفته دفاع مقدس به صورت روزانه پخش خواهد شد و سپس یک روز در هفته پخش خواهد شد.

وی با اشاره به پخش هفتگی برنامه «روبروی ماه» اظهار کرد:‌ این برنامه به اجرای نمایش کتاب‌های تقریظ شده از سوی مقام معظم رهبری که حدود ۴۰ کتاب را تدریس کرده‌اند به صورت نمایشی از شبکه آموزش پخش خواهد شد. همچنین ویژه برنامه هفته دفاع مقدس تحت عنوان «از خرمشهر تا قدس» با مشارکت بسیج صداوسیما و سازمان هنری امور دفاع مقدس پخش می‌شود.

وی با اشاره به تدارکات پیش‌بینی شده برای حوزه موسیقی و سرود اظهار کرد:‌ در این بخش جشنواره موزیک نیروهای مسلح تحت عنوان «ترنم فتح» که جشنواره اختصاصی برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم آغاز به کار می‌کند که خوشبختانه در روز ۳۰ شهریورماه با اولین اجرای مشترک ارکستر گروه‌های مسلح شروع به کار می‌کند.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس  از رونمایی اولین آلبوم موسیقی سازمان هنری دفاع مقدس با هفت قطعه خبر داد و گفت: که این هفت قطعه به نماهنگ‌های وطن، حماسه عاشقان به خوانندگی امیرحسین سمیعی، بیشه شیران به خوانندگی معتمدی، قبله سروی به خوانندگی محسن ابراهیم، گلستان آتش به خوانندگی علیرضا افتخاری و پیشکسوتان جهاد و مقاومت به خوانندگی بهرام پاییز در قالب آلبوم «چاوش بیدار» خواهد بود. 

جعفری با اشاره به حوزه منابع آرشیوی بیان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم از یک آرشیو ۱۵۰ ساعتی، ۵۰ ساعت را آماده کنیم تا حدود ۱۰ مستند «چهل شاهد» در شبکه‌های تلویزیونی پخش شود. همچنین در حوزه فضای مجازی اولین جشنواره رسانه‌های دیجیتال دفاع مقدس با مشارکت و همکاری مرکز دیجیتال وزارت ارشاد با رویکرد مدافعان حرم، مدافعان وطن و جبهه مقاومت آغاز به کار می‌کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha