• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 00061669100
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

واکسیناسیون علیه بیماری کرونا ایمنی صد درصدی ایجاد نمی‌کند

واکسیناسیون علیه بیماری کرونا ایمنی صد درصدی ایجاد نمی‌کند

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در دو مرحله انجام می‌شود ولی تزریق واکسن صد درصد ایمنی در افراد ایجاد نمی‌کند.

شهرام حبیب‌زاده در جریان بازدید از مراکز بهداشتی در اجرای طرح تزریق واکسیناسیون برای گروه‌های سنی 80 سال به بالا اظهار کرد: امروز فرصت واکسیناسیون برای گروه سنی بالای 80 سال به اتمام می‌رسد و به دنبال این امر در گروه سنی 75 تا 80 سال عملیات واکسیناسیون ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنان سهمیه افراد سالخورده بالای 80 سال در تزریق واکسن محفوظ است و چنانچه فردی در خانواده‌ها در این گروه سنی از عملیات واکسیناسیون جا مانده، می‌تواند در روزهای آینده به مراکز بهداشتی مراجعه و نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در هفته آینده نیز برای گروه سنی 70 تا 75 سال عملیات واکسیناسیون ادامه پیدا خواهد کرد تا به صورت هفتگی در گروه‌های سنی مختلف تزریق واکسن علیه بیماری کرونا را شاهد باشیم.

حبیب‌زاده هرگونه عادی‌انگاری بعد از زدن واکسن را اقدامی نادرست اعلام کرد و افزود: نباید افرادی که واکسن زده‌اند خود را در برابر این بیماری ایمن بدانند چرا که بعد از دو مرحله تزریق واکسن در فاصله چهار تا هشت هفته همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک مورد توجه قرار گیرد تا افراد گروه سنی مختلف گرفتار ویروس کرونا نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دو تا سه هفته بعد از مرحله نهایی تزریق واکسن، ایمنی نسبی ایجاد می‌شود اما واکسیناسیون علیه بیماری کرونا و تزریق آن صد درصد ایمنی ایجاد نمی‌کند.

حبیب‌زاده اضافه کرد: با اعلام ستاد ملی کرونا انجام سفر در ایام عید فطر ممنوع بوده و قطعا در استان اردبیل نیز محدودیت‌های جدی‌تری اعمال خواهد شد.

وی از اهالی استان اردبیل خواست تا برای انجام سفر در عید فطر برنامه‌ریزی نکنند چرا که تمام مسیرهای ورودی و خروجی شهر مسدود بوده و متخلفان نیز با جرایم سنگینی روبه‌رو خواهند شد.

حبیب‌زاده به زحمات سه هفته اخیر برای کنترل بیماری کرونا و کاهش پیک چهارم اشاره کرد و ادامه داد: نباید این زحمات با سفر دو تا سه روزه بر باد برود بلکه اهالی استان ضرورت دارد همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از انتشار و انتقال ویروس در سطح جامعه جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: کوچکترین قصور و کوتاهی در این زمینه می‌تواند بزرگترین خطرات و آسیب‌ها را به همراه داشته باشد چرا که به اندازه کافی کادر درمانی و مجموعه بیمارستان‌ها خسته و حالت فرسوده پیدا کردند و ضرورت دارد هموطنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شیوع مجدد بیماری کرونا دامن نزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha