• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 00061708151
  • خبرنگار : 50456

استاندار فارس:

مشکلات مسکن فرهنگیان به وزارت راه و شهرسازی مربوط است

مشکلات مسکن فرهنگیان به وزارت راه و شهرسازی مربوط است

ایسنا/فارس استاندار فارس با انتقاد از عملکرد وزارت مسکن و شهرسازی در زمینه تامین مسکن فرهنگیان، گفت: نبود هماهنگی در این نهاد مشکلات بسیاری را در این زمینه ایجاد کرده، بااین‌حال آن بخش از موانع که مربوط به اقدامات درون‌استانی بود، حل شده و آنچه به سطح ملی مربوط بوده، همچنان باقی مانده است.

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ششم تیرماه در شورای آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اهمیت‌بخشی به موضوع مسکن فرهنگیان، اضافه کرد: تامین مسکن برای فرهنگیان از مسائلی است که به‌صورت جدی به آن رسیدگی می‌کنیم، فارس در زمره نخستین استان‌هایی در کشور بوده که زمین‌های موردنیاز را تامین کرده است.

استاندار فارس تاکید کرد: نباید از نظر دور داشت که چنانچه معلمان خانه‌به‌دوش باشند نمی‌توانند به‌خوبی به دانش‌آموزان رسیدگی کنند و آینده کشور دستخوش مشکلات خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس به‌صراحت به وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد که اگر به دنبال حل مشکل مسکن اقشار مختلف هستید، باید بین بخش‌های مسکن و شهرسازی هماهنگی ایجاد کنید.

وزارت مسکن قفل‌زننده است نه قفل‌گشا

او با بیان اینکه رویکرد وزارت مسکن و شهرسازی درباره تامین منازل برای گروه‌های گوناگون مردم قفل‌کردن این روند است، تصریح کرد: در تمام شهرستان‌هایی که عنوان می‌شود زمینی وجود ندارد، زمین یافتیم و اختصاص دادیم، در این میانه، بخشنامه‌ای که عنوان می‌کند اگر در کارگروه زیربنایی مغایرت اساسی وجود داشت، آن را به شورای عالی ارسال کنید باعث بروز معضل شده است، زیرا اداره کل راه و شهرسازی صددرصد موارد را به شورای عالی می‌فرستد.

معاون سیاسی امنیتی به وزارت مسکن نامه صریحی ارسال کند

رحیمی از معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس درخواست کرد که نامه صریحی به وزارت مسکن ارسال شود و در آن درباره علل تاخیر در واگذاری زمین و نبود هماهنگی این نهاد توضیح داده شود.

استاندار فارس با بیان اینکه هر روز با افراد فاقد مسکن در تمامی ارگان‌ها و بخش‌ها مشکل داریم، این معضل را ناشی از مسائلی دانست که در سطح ملی حل نشده است و گفت: هر بخش کار که در این زمینه مربوط به استان بوده تاکنون به سرانجام رسیده است.

امکان حل مشکل مسکن با همکاری بخش خصوصی 

رئیس شورای آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در شیراز، مرودشت و جهرم راهکار تامین زمین و احداث مسکن وجود دارد، اضافه کرد: اگر وزارت مسکن نمی‌تواند زمین را تامین کند استان قادر است مسئله را حل کند و به‌راحتی تولید مسکن را با همکاری بخش خصوصی محقق سازد.

رحیمی درباره اینکه عنوان شده است زمین در شهرستان لارستان پیدا نمی‌شود نیز گفت: لارستان شهرستانی‌ست که بیش از هر چیز زمین دارد، قاعدتا نباید کمبود مسکن داشته باشد، این مشکل حتی در شیراز نیز وجود ندارد و حتی زمین‌هایی در حریم نیز موجودست که می‌توان برای ساخت مسکن از آن‌ها بهره گرفت؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد وزارتخانه مشکلات استان‌ها آشنا نیست و همین موضوع باعث بروز ناراحتی‌هایی برای شهروندان شده است.

او خطاب به مسئولان آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که همت و اولویت خود را برای تامین زمین در شهرهایی بگمارند که جمعیت فرهنگی بیشتر دارد و هر جا زمین نیست با مالکان توافق کنند.

با هر مدیری در روند تامین مسکن مانع بتراشد، برخورد خواهد شد

استاندار فارس همچنین اعلام کرد با هر مدیری که از ساخت مسکن جلوگیری یا در تخصیص زمین به آموزش و پرورش مشکل ایجاد کند برخورد خواهد شد.

رحیمی در این جلسه همچنین به موضوع افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را در فارس اتفاقی مبارک خواند و افزود: از آنجا که دانشجویان این دانشگاه از نیروهای بومی استان هستند، با شناخت کاملی از مباحث قومی، فرهنگی و اعتقادی دانش‌آموزان را پرورش خواهند داد؛ از همین رو در آموزش موفق‌تر خواهند بود.

توسعه دانشگاه فرهنگیان نیازمند اعتبارات ملی است

او از اختصاص دو زمین در شهر صدرا و بزرگراه حسینی الهاشمی برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان یاد و اضافه کرد: با آنکه این زمین‌ها چند سالی است در اختیار این دانشگاه است، تاکنون اقدامی برای احداث آنها صورت نگرفته و این امر نیازمند پیشینی اعتبارات ملی و پیگیری کسب این اعتبارات است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، پیشگامی فارس را در نهضت اهدای تبلت و گوشی به دانش‌آموزان ستود و بیان کرد: هرچند این اتفاق را خودمان در مجموعه مدیریتی استان و برای فرزندان عشایر بنیاد نهادیم، تداوم این فرایند نشان از حس مسئولیت‌پذیری معلمان، خیران و نهادهای حمایتی اعم از بهزیستی، بنیاد شهید، کمیته امداد، دستگاه‌های اجرایی، سپاه و بسیج دارد.

رحیمی همچنین در مبحثی دیگر به اهمیت نقش‌آفرینی مدارس امین در استان اشاره و اضافه کرد: اینکه بتوانیم فرزندانمان را در ابعاد دینی و مذهبی آموزش دهیم، بسیار مهم است؛ اما در عین حال باید اثرگذاری مدارس امین نیز بررسی شود تا بدانیم آموزش مبلغان تا چه میزان تاثیرگذار بوده است.

استاندار فارس افزود: گاه خطیب و واعظ تربیت می‌کنیم و گاه عالم دینی؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد حوزه‌های علمیه علاوه‌بر تکلیف عمومی خود باید به دروسی همچون چگونگی انتقال پیام، روانشناسی کودک و نوجوان و نیز استفاده از ابزار روز در آموزش بپردازند.

رحیمی ادامه داد: حوزه خود در این زمینه توانمند است؛ از همین رو کسانی می‌توانند وارد مدارس امین شوند که دارای شاخصه‌هایی ویژه در زمینه آموزش و پرورش باشند؛ افزون بر این مدارس امین باید در تمامی مناطق استان و با بهره‌گیری از نیروهای مبلغ بومی توسعه یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha