• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 00062157792
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران :

موسسات قرآنی باید تفکرات انقلابی ایجاد کنند

موسسات قرآنی باید تفکرات انقلابی ایجاد کنند

ایسنا/مازندران رئیس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه آموزش سوره‌های قرآن کریم از اصول اولیه خانه‌ها و مؤسسات آموزش قرآنی است، گفت: انتظار است مدیران مراکز و موسسات قرآنی، هنرجویان را که نسل آینده این کشورهستند با تفکرات انقلابی تربیت کنند.

حجت‌الاسلام"اسماعیلی رمضانی" امروز  درآئین اختتامیه جشنواره قرآنی فرهنگی بچه‌های هزارسنگر در شهرستان آمل،  اظهار کرد: تربیت نیروهای انقلابی برای آینده نظام ایران اسلامی بسیار مهم وضروری است.

وی افزود: بهترین مکان و فضا برای آموزش و همسو شدن با تفکرات انقلابی در خانه‌ها و موسسات قرآنی است.

رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مراکز قرآنی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآن و دین در جامعه دارند، تصریح کرد: لازم است اهمیت کاربردی کردن دستورات قرآن کریم در همه ابعاد زندگی مورد توجه قرار گیرد که این مهم در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی با فرهنگ قرآنی تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام رمضانی افزود: هر موسسه قرآنی باید با برنامه ریزی مناسب بتواند برای خانواده‌ها چه در حوزه آموزش قرآن و چه فرهنگ دینی، سبک زندگی قرآنی و مشاوره‌های قرآنی موثر باشد.

وی با اشاره به چالش‌های زندگی امروز، گفت: یک موسسه قرآنی موفق باید بتواند در مسائل خانواده و چالش‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد و فعالیت آنها نباید فقط در آموزش خلاصه شود، بلکه باید تلاش شود تا موسسه‌های قرآنی در امور خانواده، تفکر غالب کشور و نظام موثر باشند.

رئیس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر خانه‌ها و موسسات قرآنی زیرنظر این اداره کل در استان توسعه خوبی داشته است، گفت: در بین شهرستان‌های مازندران، عملکرد آمل در برخی از رشته‌ها پیشرو و ممتاز بوده است.

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه خانه‌های قرآنی باید مجوز رسمی از دارالقرآن داشته باشند مشمول برخی معافیت از پرداخت هزینه‌های جاری می‌شوند، و این کمک بزرگی به اینگونه فعالیت فرهنگی و دینی در جامعه است، تصریح کرد: برخی افراد در منزل و محل زندگی خود، اتاقی را برای خانه قرآنی در نظر گرفته‌اند اما مجوز ندارند؛ هرچند خانه‌های قرآنی در سطح استان بیش از آمار خانه‌های قرآن ثبت شده است و ما همه آن‌ها را به رسمیت می‌شناسیم و از آن‌ها تقاضا داریم که مجوز فعالیت دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha