• سه‌شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400011003603

مدیرکل هواشناسی فارس مطرح کرد

کاهش ۵۵ درصدی بارندگی در فارس

کاهش ۵۵ درصدی بارندگی در فارس
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد که با کاهش ۵۵ درصدی بارش باران در سال زراعی در این استان از مهرماه ۹۹ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم.

مهرداد قطره سامانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از مهرماه ٩٨ تا صبح امروز سه شنبه ١٠ فروردین ١٤٧ میلی متر بارش باران داشته‌ایم در حالی که در مدت مشابه سال قبل ٣٢٤ میلی متر بارش داشتیم.

او میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی فارس که تاکنون باید اتفاق می‌افتاد را ٢٤٢ میلی متر اعلام و اضافه کرد: نسبت به بارندگی سال زراعی گذشته و مدت مشابه ٥٥ درصد کاهش داریم و نسبت به میانگین بلند مدت استان نیز که باید عدد آن ٢٤٢ میلی متر باشد، ٣٩ میلی متر کاهش بارندگی داریم.

مدیرکل هواشناسی فارس خاطرنشان کرد: شهرهایی مانند لار و لامرد با کاهش ٩٥ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارند و تنها ١٦ میلی متر بارندگی داشته‌اند و در سایر نقاط استان هم تقریبا با این وضعیت مشابه مواجه بودیم.

به گفته قطره سامانی بارش باران در شهرهای اردکان، آباده، ارسنجان و ایزدخواست نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

او همچنین مقدار کل بارش شهر شیراز از مهرماه ٩٩ تاکنون را ١٨٨ میلی متر اعلام کرد و گفت: در سال قبل از این بازه زمانی ٣١٢ میلی متر بارش باران در شیراز داشتیم و اکنون با کاهش ٤٠ درصدی بارش مواجه است.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: فصل بارش در فارس رو به اتمام است و نهایتا در دهه سوم فروردین و اوایل اردیبهشت ماه یک تا دو بارندگی موثر خواهیم داشت که کمبود بارش را جبران نخواهد کرد.

قطره سامانی یادآور شد: برای روزهای باقی مانده تا ۱۳ نوروز امسال بارشی پیش‌بینی نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha