• پنجشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400011204424
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امام جمعه اهل سنت زاهدان:

اسلام مسلمانان را از اختلاف منع و بر وحدت تاکید کرده است

اسلام مسلمانان را از اختلاف منع و بر وحدت تاکید کرده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجدمکی اهل سنت زاهدان گفت: دین مبین اسلام مسلمانان را از اختلاف و نزاع منع و بر وحدت و یکپارچگی تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از از پایگاه خبری مسجدمکی اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در مراسم تجلیل از حافظان قرآن حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی بویژه جنگ‌ها و اختلاف‌ها فاصله و دشمنی را زیاد می‌کنند و دین و دنیا و عزت انسان‌ها را از بین می‌برند.

وی افزود: امروز آن‌قدر ازهم‌پاشیدگی در جوامع بشری بوجود آمده که صله‌رحمی، قرابت و محبت ازبین رفته‌ و دل‎ها پر از کینه و حسد شده‌اند و احترام به همنوع و رعایت حق‌وحقوق‌شان در جامعه کم‌رنگ شده است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به ارزش و جایگاه قرآن کریم گفت: قرآن کتاب تأثیرگذار و خارق‌العاده‌ و مجموعه‌ای از مباحث است و در هر زمینه‌ ای روشنایی و هدایت دارد و در هیچ کتابی به‌اندازه قرآن در حروف‌شناسی، تجوید و معانی کار نشده است.

وی ادامه داد: قرآن کتابی است که اخلاق و عقیده را می‌سازد و انسان را به تکامل می‌رساند و اگر در طول تاریخ شیرمردان به ولایت رسیده اند، همه شاگردان قرآن کریم بوده‌اند.

مولوی اسماعیل‌زهی بیان کرد: طلاب و حافظان قرآن نباید تنها در ماه مبارک رمضان قرآن تلاوت کنند بلکه در طول سال آیات نورانی قرآن را تلاوت کرده و از شیرینی آن بهره مند شوند.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان اظهارکرد: هرگاه مسلمان حاجت و مشکلی داشت یا آفت و بلایی او را تهدید می‌کرد، نماز بخواند زیرا نماز راهگشای مشکلات و مصائب است.

وی افزود: مسلمان باید به نماز، خیرات، صدقات و ذکر پروردگار بپردازد و تا لحظۀ مرگ در این مسیر ثابت قدم بماند.

وی تصریح کرد: تنها راه نجات از مصائب و مشکلات در عصر حاضر برگشت به زندگی بی‌آلایش پیامبر اکرم (ص) و زندگی پاک تربیت‌یافتگان ایشان است.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: اگر امروز زندگی مسلمانان در مسیر قرآن و سیرت پاک رسول اکرم (ص) می‌بود آن همه مشکلات دامنگیر جوامع نمی شد برای نجات از همه بدبختی‌های دنیا قرار گرفتن در مسیر قرآن و پیامبر (ص) کافی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha