• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400011405619
  • خبرنگار : 50223

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هشدار داد

صعودی شدن مرگ کرونایی طی دو هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد

صعودی شدن مرگ کرونایی طی دو هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: رعایت فاصله اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد به زیر ۷۰ درصد رسید.

«محمدمهدی بانشی» در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به نظر می رسد وضعیت بسیار سختی را به جهت شیوع و ابتلای بیماری کرونا در استان خواهیم داشت خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایام نوروز اجرای پروتکل‌ها بسیار ضعیف‌تر از گذشته شده بود.

وی  با بیان اینکه در ۲ هفته آینده باید منتظر اوضاع سختی کرونایی برای استان باشیم تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن مردم و پای کار نبودن مسئولان باید شاهد مرگ و میرهای فراینده‌ای در استان باشیم. سه هفته است که روند کرونایی های مثبت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صعودی شده است که در یکی دو هفته آینده مرگ کرونایی در این استان صعودی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ناگزیر از عبور این پیک هستیم و باید همه از مردم و مسئولان برای جلوگیری از کمترین تلفات پای کار باشیم، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌ها باید بیشتر در دستور کار قرار گیرد متاسفانه فاصله اجتماعی اکنون در استان به زیر ۷۰ درصد رسیده است.

بانشی تصریح کرد: امیدواریم تمامی دستگاه‌های نظارتی وارد میدان عمل شده و بازدیدها بیشتر شود همچنین صدا و سیما کمک کند تا بتوانیم با فرهنگ سازی بیشتر رعایت پروتکل ها در استان را افزایش دهیم.

وی با بیان اهمیت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان ادامه داد: در صورتی که این طرح به خوبی رعایت شود از این مرحله نیز به سلامتی عبور خواهیم کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۲۱۹هزار و ۵۱۷ نفر مراجعه کننده سرپایی به مراکز بهدشاتی و بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.

بانشی با بیان اینکه هم اکنون ۲۸۳ بیماری مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هتسند که از این تعداد ۷۵ نفر کرونایی قطعی می باشند، تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون ۳۶ هزار نفر کهگیلویه و بویراحمدی به این بیماری ویروسی مبتلا شدند که ۴۰ درصد این تعداد رات بانوان و ۶۰ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: طی فروریدن ماه ۱۴۰۰ تعداد مبتلایان به کرونا ۴۰۴۳ نفر بوده که که احتمال دارد تا پایان فروردین ما این تعداد افزایش پیدا کند همچنین طی این ماه ۱۷ نفر فوت کرونایی در استان داشته ایم در حالی که هنوز فروردین ماه به پایان نرسیده است.

سعید برومند زاده، معاون سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتظار داریم آمار مثبت‌ها به روز در اختیار فرمانداران گذاشته شود، گفت: در صورتی که این آمار به روز در اختیار فرمانداران قرار داده شود نظارت بر بیماران در قرنطینه‌ها از سوی سپاه بیشتر خواهد شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha