• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400012110405
  • منبع : نمایندگی مازندران

تعطیلی کامل مدارس مازندران تا پایان هفته

تعطیلی کامل مدارس مازندران تا پایان هفته

ایسنا/مازندران سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با اشاره به خیز جدید کرونا و وضعیت اضطراری شهرهای مازندران گفت: در رنگ‌بندی جدید، فعالیت مدارس مازندران در شهرهای نارنجی و قرمز حداقل تا پایان هفته آینده به طور کامل تعطیل و آموزش به صورت مجازی است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «قربانعلی سهرابی» با اشاره به رنگ‌بندی جدید شهرهای کشور از سوی ستاد ملی کرونا تأکید کرد: فعالیت آموزشی مدارس به صورت غیر حضوری و حضور کادر اداری در مدارس تا پایان هفته آینده ممنوع می‌باشد.در صورت تغییر در وضعیت موجود، آخرین تصمیمات تا پایان هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به دستورالعمل ارسالی از سوی ستاد ملی کرونا افزود: مدارس، آموزشگاه‌ها و فضاهای آموزشی تحت نظر آموزش و پرورش کاملا تعطیل است و تا پایان هفته آینده تحت هیچ شرایطی اجازه بازگشایی این اماکن را نداریم. فعالیت کادر دفتری مدارس نیز باید به شکل دورکاری و غیرحضوری انجام شود.برای مدارس و مراکز آموزشی متخلف نیز جریمه‌هایی در نظر گرفته شده‌است.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در همین رابطه تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در یکسال گذشته برای انجام امور و آموزش دانش‌آموزان به شکل مجازی فراهم شده، کارکنان دفتری و مدیران مدارس در شرایط دورکاری نیز باید به صورت آنلاین پاسخگوی اولیا و بخشنامه‌های اداری باشند.چراکه تمام بخشنامه ها از طریق سیستمی به مدارس ارسال می‌شود و پاسخ به این نامه‌های اداری نیز به همین روش است.از این‌رو در وضعیت کنونی نیازی به حضور کادر دفتری مدارس در مدرسه نیست.

سهرابی در خصوص نحوه فعالیت کارکنان اداری ادارات شهرستان‌ها و مناطق اظهار کرد: حضور کارکنان اداری ادارات در شهرهای با وضعیت قرمز به میزان یک سوم حضور در محل کار و مابقی به صورت دورکاری ودر شهرهای نارنجی نیز این میزان به صورت پنجاه درصد حضوری و پنجاه درصد دورکاری می‌باشد.

وی تاکید کرد: مأموریت‌های غیرضروری لغو وبرگزاری جلسات کاملا ضروری با رعایت الزامات بهداشتی حداکثر تا 15 نفر مجاز می باشد.چراکه اولویت ما حفظ سلامت همکاران است. شستن مکرر دست‌ها به جای استفاده از ضدعفونی کننده‌های الکلی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مورد تأکید می‌باشد.

این مقام مسئول به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد جامعه به‌ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای ایشان تأکید و خاطرنشان کرد: به علت سرعت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی، از خانواده‌های محترم انتظار می‌رود تا حد امکان از منازل بیرون نیایند و تهویه مناسب فضای منزل را مورد توجه جدی قرار دهند.ضمنا با دیدن اولین و کوچکترین علائم، بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و منتظر گذشت زمان و بروز علائم بیشتر نباشند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha