• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400012211264
  • خبرنگار : 50311

استاندار تاکید کرد

لزوم برخورد قاطع با ناقضان قرنطینه و شیوه‌نامه های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد

لزوم برخورد قاطع با ناقضان قرنطینه و شیوه‌نامه های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم برخورد قاطع با نقض ‌کنندگان قرنطینه و شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راهکار کنترل شیوع بیماری، کاهش مرگ و میر و کنترل وضعیت کرونایی است.

حسین کلانتری در جلسه اضطراری و در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: همه موظفیم به صورت کامل برای اجرای مقررات و مصوبات ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا هماهنگ عمل کنیم.
وی تاکید کرد: افرادی که تست آنها مثبت اعلام شده است و قرنطینه را رعایت نمی ‌کنند به مراکز قانونی معرفی و مجازات می ‌شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای جلوگیری از نقض شیوه نامه‌های بهداشتی همه پای کار باشند، تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راهکار کنترل شیوع بیماری، کاهش مرگ و میر و کنترل وضعیت کرونایی است.
کلانتری با بیان اینکه بخش های دیگر بیمارستان شهید جلیل برای احتمال شرایط سخت تر آماده شود، گفت: بهداشت و درمان و ستاد استانی برنامه ریزی لازم را در این خصوص داشته باشند. 
وی بر اطلاع ‌رسانی و آگاهی بخشی شرایط و نظارت و بازرسی های منظم و سازماندهی شده برای پرهیز از هرگونه سهل انگاری و عادی ‌انگاری در همه شهرها به خصوص شهرهای با رنگ بندی قرمز و نارنجی در استان تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهترین و موثرترین راه مقابله و مهار این بیماری را رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع و تردد غیر ضروری و دورهمی‌ها بیان کرد و افزود: همه مردم کمک کنند و این موارد را به طور کامل و دقیق رعایت کنند.
کلانتری عنوان کرد: تمام کسانی که بانی برگزاری یک تجمع می شوند، ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا شاکی آنهاست.
وی اظهار کرد: برگزاری هرگونه تجمعی در استان تحت هرعنوانی در این شرایط که خطر تلفات جانی ناشی از کرونا را افزایش می دهد، ممنوع بوده و با برگزار کنندگان برخورد جدی و قانونی می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راهی جز اینکه مردم کمک کنند نیست و بدون همکاری مردم تلفات جانی ناشی از کرونا زیاد می شود.
کلانتری به سخت گیرانه تر کردن ترددها در ورودی شهرهای استان تاکید کرد و ادامه داد: شرایط کرونایی متفاوت شده است و با شرایط جدیدی مواجه هستیم و به سمت پیکی حرکت می کنیم که بالاترین شیوع را داراست.
وی تصریح کرد: با توجه به محدویت هایی که در حوزه بهداشت و درمان به لحاظ تعداد بیمارستان ها و تخت های بیمارستانی داریم باید تلاش کنیم شرایطی را به وجود بیاوریم که وضعیت کرونایی در استان بحرانی نشود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کنترل ها یک ابزار است و کافی نیست، تاکید کرد: مراجعات، نظارت ها، بازرسی ها، ورودی های شهرها، عزا و عروسی ها و افرادی که در قرنطینه هستند با جدیت کنترل شوند.
کلانتری با تاکید به اینکه کار فرهنگی و رسانه ای بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، گفت: باید از ساده انگاری ها و کم توجهی ها در مقابله با کرونا پرهیز کرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده قلیلی رعایت نمی کنند و همه زحمات مجموعه طی ۱۴ ماه گذشته را هدر می دهند و چون سلامت مردم و جان مردم به خطر می افتد با آنها برخورد جدی می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کنترل ورودهای شهرها به خوبی صورت می گیرد و باید دقت ها بیشتر شود، افزود: در ایام تعطیلات پنج هزار و ۶۰۰ خودرو برگشت داده شدند.
کلانتری به قاطع بودن در برابر تجمعات تاکید کرد و ادامه داد: همانگونه که دادستان یکی از شهرهای استان در رابطه با تجمعات با برادر خود قاطعانه برخورد کرد، یقینا با متخلفان برخورد شدید خواهد و با هیچکس تعارفی نداریم.
وی به مسئله انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، وضعیت زلزله زدگان سی سخت، شرایط سخت کنونی شیوع کرونا، مسئله امکانات و تامین کالاهای اساسی و در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: باید با تلاش به دنبال راهکارهای نو جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا ویروس باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمترین عامل جلوگیری از شیوع کرونا، ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا را همراهی و همکاری بیش از پیش مردم بیان و اظهار کرد: مردم عزیز استان شرایط را به خوبی درک می کنند و قطعا در این خصوص همچون گذشته همکاری جدی خواهند داشت.
به گزارش ایسنا، کلانتری با بیان اینکه اکنون که اغلب شهرها به وضعیت نارنجی و قرمز درآمده اند باید بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد، ادامه داد: تمام هم و غم ما تامین سلامتی و جان مردم است و با پرهیز از دورهمی ها، اجتماعات و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تعطیلی اغلب فعالیت ها، با ماسک زدن و عدم خروج غیر ضرور از منزل بتوانیم شرایط را به حالت عادی برگردانیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha