• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400012312991
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام با وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان دیدار کرد

مطالبات مردم ایلام از وزیر راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان از زبان استاندار

مطالبات مردم ایلام از وزیر راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان از زبان استاندار

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با بیان اینکه  مردم استان همچنان منتظر شنیدن صدای سوت قطار هستند، گفت: در پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی تسریع ایجاد شود.

دکتر محمد نوذری در دیدار با مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، خواستار تسریع در پروژه راه آهن ایلام به اسلام آباد شد و اظهار کرد: راه آهن یکی از مطالبات دیرین استان بوده و مردم ایلام خواستار عملی شدن این خواسته مهم هستند.

وی با عنوان این مطلب که شنیدن صدای سوت قطار در ایلام پایانی بر دو دهه مطالبه گری ایلامیان در خصوص این زیرساخت مهم ارتباطی است، اظهار داشت: امیدواریم که تا پایان دولت شاهد اقدام اساسی در اجرای فاز اول این پروژه مهم باشیم.

دکتر نوذری در ادامه خواستار پرداخت مطالبات پیمانکاران و تسریع در تکمیل تونل کبیر کوه شد و گفت: همچنین لازم است دولت در خصوص تزریق و تخصیص اعتبارات تکمیل پروژه های مسیر اربعین استان از جمله حمیل به ایلام، صالح آباد ،مهران و دهلران و ... اهتمام لازم را داشته باشد.

وی در ادامه پیگیری اخذ ماده ۲۳ تکمیل مسیر بدره به لومار از سمت قاضی خان، مسیر حمیل به ایلام و مسیر قلاجه به ایوان، تکمیل واریانت چشمه چاهی و محور سرتنگ شباب، تکمیل زیرساختهای پایانه برکت شد.

اختصاص اعتبار طرح اقدام ملی مسکن در استان و اختصاص اعتبار برای زیرساختهای واحدهای مسکن مهر در استان و همچنین تکمیل برج هنر ایلام از دیگر مطالبات استاندار ایلام از وزیر راه و شهرسازی بود.

دکتر نوذری در پایان تکمیل طرح های نیمه تمام را از اولویت های مهم استان تا پایان دولت عنوان کرد و گفت: در این میان پروژه های حوزه راه و شهرسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص مساعدت لازم برای تکمیل این طرح ها را داشته باشد. در پایان این نشست مهندس اسلامی وزیر راه در خصوص مسائل مطرح شده در جلسه توسط استاندار ایلام دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین  دکتر محمد نوذری با مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار که با حضور معاون امور عمرانی استانداری انجام شد، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت زدایی استان خواستار تداوم این مسیر شد و گفت: اگر چه ایلام از معدود استان های کشور است که توانسته دو شهرستان را تحت پوشش محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان قرار دهد اما همچنان برخی مناطق محروم دیگر در استان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه هستند.

وی افزود: پیرو مذاکرات قبلی با بنیاد کماکان تقاضای تحت پوشش قرار دادن این مناطق محروم نیز هستیم.

نوذری در ادامه خواستار سرمایه‌گذاری بنیاد در خصوص احداث کارخانه های نهاده های دامی در استان شد و گفت: برای تسریع در محرومیت زدایی استان نیازمند سرمایه گذاری هلدینگ های زیر مجموعه بنیاد در حوزه های مختلف استان از جمله نفت و گاز و پتروشیمی، آب و خاک و کشاورزی و ... هستیم.

احداث کانالهای آب کشاورزی در شهرستان های ملکشاهی و هلیلان، کمک در رابطه با زیر ساختهای اربعین از جمله استقرار آب سردکن و سایه بان و مشارکت در تقاطع های غیر همسطح، رفع مسائل و مشکلات کارخانه سیمان ایلام و دهلران، طرح آب رسانی به ملکشاهی و روستاهای توابع و ... از دیگر خواسته های استاندار ایلام بود که در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان مطرح و پیگیری شد.

بر اساس این گزارش، در پایان مهندس فتاح در خصوص خواسته ها و مطالبات مطرح شده توسط استاندار ایلام قول مساعد داد و دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، کتر محمد نوذری در برنامه های جداگانه با دکتر قربانی معاون امور دهیاری ها و مهندس علیزاده مدیرکل پستیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار ها که با حضور معاون امور عمرانی استانداری انجام گرفت خواستار مساعدت لازم سازمان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در این شرایط خاص شد.

وی در ادامه گفت: واقعیت آن است که امروز با توجه به شرایط سخت تحریمی و کرونایی که در سراسر کشور وجود دارد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیازمند مساعدت و توجه بیش از پیش هستند.

 نوذری در ادامه خواستار اختصاص اعتبارات لازم و تجهیز ماشین آلات برای شهرداری ها و دهیاری های استان شد و گفت: با توجه به مسائل و مشکلات مالی و معوقات و از طرفی فرسودگی ماشین آلات خواستار اختصاص سهمیه قیر و همچنین اختصاص اعتبارات بلاعوض از محل ماده ۵۸ قانون برای کمک به شهرداری ها و دهیاری های استان هستیم.

گفتنی است در پایان این ها استاندار ایلام به جهت رسیدگی بیشتر به امور مربوطه از مسئولان سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور برای سفر به استان دعوت بعمل آورد که انشاالله بعد از ماه مبارک رمضان این مهم صورت می پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha