• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400012413513
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون استاندار:

جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در مدیریت بازار مرغ منسجم‌تر عمل کند

جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در مدیریت بازار مرغ منسجم‌تر عمل کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، گفت: سازمان جهادکشاورزی در بحث مدیریت بازار مرغ از تولید تا کشتار منسجم‌تر عمل کند، برخی مرغداری‌ها مرغ را بر اساس برنامه زمانبندی تحویل کشتارگاه نمی‌دهند، شب گذشته با مشکلاتی در این خصوص مواجه بودیم.

الله‌کرم نصیری ۲۴ فروردین‌ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشدید بازرسی‌ها بر بازار در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر بیش‌ترین تخلفات در سطح بازار مربوط به درج نکردن قیمت بر روی محصولات است، اصناف موظف به درج قیمت بر روی محصول خود هستند، به‌نظر می‌رسد جرایم مربوط به این تخلف بازدارندگی لازم را ندارد، باید برای افزایش جرایم نامه‌نگاری با وزیر صمت انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کنترل بازار مرغ هم‌اکنون توسط استانداری در حال پیگری است، گفت: کنترل بازار و اطلاع‌رسانی در خصوص کمبود و مشکلات بازار مرغ بر عهده سازمان جهادکشاورزی است، اما گاهی کوتاهی‌هایی در این حوزه مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی در بحث مدیریت بازار مرغ از تولید تا کشتار منسجم‌تر عمل کند، برخی مرغداری‌ها مرغ را بر اساس برنامه زمانبندی تحویل کشتارگاه نمی‌دهند، شب گذشته با مشکلاتی در این خصوص مواجه بودیم.

نصیری با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری در فروردین‌ماه حدود ۷۰۰ هزار قطعه بوده است، گفت: باید این عدد تا پایان ماه به بیش از یک میلیون قطعه برسد تا در آینده با مشکل تامین مرغ مواجه نشویم، در حال حاضر دو میلیون قطعه جوجه در سطح مرغداری‌ها داریم که ۱۲۰ هزار قطعه آن بالای ۵۰ روز و ۴۰۰ هزار قطعه نیز بالای ۴۵ روز هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نیاز مصرف روزانه مرغ در استان ۶۵ تن است، اما در حال حاضر حدود ۱۰۰ تن مرغ در استان کشتار می‌شود که بخشی از نیاز استان مجاور نیز از این استان تامین شده است، خروج بیش از اندازه مرغ از استان از عوامل کمبود مرغ در استان در روزهای ابتدایی سال بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مرغ با قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود و نهاده‌های دامی برای نیاز ۵۰ روزه در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد، مرغ و گوشت مرغ منجمد برای جبران کمبودهای احتمالی در بازار ذخیره‌سازی شده است.

نصیری با اشاره به اینکه ذخایر استراتژیک چهارمحال و بختیاری همچون برنج، شکر، روغن، گندم و ... مناسب است، گفت: حدود ۱۴ هزار تن گندم در انبارها ذخیره و 3000 تن دیگر تا روزهای آینده وارد استان می‌شود و تا خردادماه نیاز استان برای گندم تامین است، پس از آن نیز فصل برداشت گندم در استان و کشور آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: گزارشات واصله حاکی از این موضوع است که عوامل فروش عمده در حال احتکار سیمان هستند، بنابراین بازرسی از انبارهای سیمان باید با جدیت دنبال شود تا جلوی احتکار سیمان گرفته شود.

وی یادآور شد: سقف فروش سیمان حدود ۵۰۰ تن تعیین شده است، امکان دارد منطقه‌ای نیاز کمتری داشته باشد، بنابراین برای این مناطق در فروش سیمان سقف تعیین نشود.

نصیری در پایان تاکید کرد: کنترل و نظارت بر بازار تا زمانی که آرامش بر بازار کالاهای اساسی حاکم شود، ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha