• چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400012514479
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

مبلغین در فرهنگسازی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش اساسی دارند

مبلغین در فرهنگسازی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش اساسی دارند

ایسنا/همدان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه مبلغین در فرهنگسازی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش اساسی دارند، گفت: شرایط کرونایی نباید مانع از برگزاری مراسم ماه رمضان شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: در شرایط فعلی می‌توان از ظرفیت اماکن زیارتی و مساجد استفاده و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت کرد.

وی مطرح کرد: در طول بیش از یک سالی که از اپیدمی کرونا می‌گذرد، ابتلای افراد به کرونا به علت حضور در مساجد یا محافل دینی نزدیک به صفر بوده و بیشترین میزان رعایت در مراسم های مذهبی انجام شده است.

نظیری با بیان اینکه اهالی هیئت و مسجد رعایت پروتکل‌ها را تکلیف شرعی می‌دانند، اظهار کرد: مساجد و پایگاه‌های اجتماعی دینی در فرهنگ اسلامی یک پایگاه جمعی هستند، چراکه در نظام معرفتی اسلام، مناسک جمعی مورد توجه و دقت قرار گرفته و نه مناسک فردی، بنابراین حج و نمازجمعه یک مناسک عبادی جمعی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان یک منسک عبادی جمعی است، تصریح کرد: مسلمانان سراسر عالم در یک زمان مشخص این عمل عبادی را انجام می‌دهند و کل جامعه اسلامی در هر نقطه به آن عمل می‌کنند.

نظیری با بیان اینکه نگاه اسلام در بُعد معرفتی توجه به مناسک جمعی است، گفت: نمی‌توانیم ابزارهای شکل‌گیری مناسک جمعی را از بین ببریم، مسجد نمازخانه نیست بلکه پایگاه اجتماع مردم برای سازماندهی مردم و حل مسائل جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه تنها بخشی از ساختار مسجد مختص مسائل عبادی است، بیان کرد: ستاد کرونا باید در نگاه به مسجد و مناسک دینی در برنامه‌ریزی‌های خود تجدیدنظر کند.

وی ادامه داد: اگر مردم برای شکل‌گیری اجتماعات و دورهمی‌ها نیاز به توجیه دارند شبکه مبلغین می‌توانند مردم را توجیه کنند و اگر پایگاه‌ها تعطیل باشند، این ارتباط قطع خواهد شد.

نظیری افزود: در شرایط فعلی باید پایگاه و مساجد را با انسجام بیشتری حفظ کرده و کمک کنیم در خدمت حل مسائل مربوط به بیماری کرونا باشد؛ به عنوان مثال تمام کمک‌های مؤمنانه در بستر هیئات و مساجد شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌ها تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم، یادآور شد: در ماه رمضان برنامه‌های گسترده در فضای مجازی انجام می‌شود و رویکرد تبلیغی در ماه رمضان تبلیغ‌های چهره به چهره و نوین است، برنامه‌هایی که به عنوان یک نهضت عظیم قرآنی برنامه‌ریزی شده است، با ابلاغ های ستاد کرونا منافاتی نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha