• جمعه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400012715581
  • خبرنگار : 71415

تاکید قانونگذار آلمانی بر آمادگی کشورش برای خروج از افغانستان

تاکید قانونگذار آلمانی بر آمادگی کشورش برای خروج از افغانستان

یک قانونگذار آلمانی و از دست اندرکاران وزارت دفاع این کشور گفت، کشورش به خوبی برای خروج از افغانستان آمادگی داشته و ائتلاف ناتو کارش را در آماده ساختن نیروهای افغان برای تامین امنیت این کشور با اتکا به خودشان، "درخشان" انجام داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، توماس سیلبرهورن، نماینده پارلمان آلمان و مشاور پارلمانی وزارت دفاع این کشور به این شبکه تصریح کرد، آلمان بعد از آنکه آمریکا و دیگر کشورهای هم‌پیمان در ناتو برنامه‌هایشان را برای ترک افغانستان جنگ زده در چند روز قبل اعلام کردند، برای خارج شدن از این کشور "به خوبی آماده است".

او درباره استراتژی ناتو در قبال این کشور گفت: ما همواره گفتیم که با هم وارد افغانستان شدیم و با هم نیز از افغانستان خارج خواهیم شد. ما برای این خروج و استقرار مجدد سربازانمان به خوبی آماده‌ایم.

حدود ۱۰ هزار سرباز ناتو هم اکنون در افغانستان باقی مانده‌اند که شامل حدودا ۱۱۰۰ سرباز آلمانی می‌شوند. آنگرت کرامپ کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه گفت، همه سربازان آلمانی مستقر در افغانستان تا اواسط اوت خارج خواهند شد. او گفت که ارتش آلمان "با افتخار افغانستان را ترک می‌کند".

آمریکا در پی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از سوی گروه شبه نظامی القاعده به افغانستان حمله کرد. آمریکا اعلام داشت، این شبه نظامیان همزمان توسط طالبان افغانستان پناهگاه دریافت کرده بودند. خیلی زود چند کشور دیگر عضو ناتو نیز به عملیاتهای آمریکا در این کشور پیوستند.

سیلبرهورن اظهار کرد، ناتو در زمینه آماده ساختن نیروهای افغان برای تامین امنیت کشورشان با اتکا به خودشان کارش را "درخشان" انجام داد. او گفت که اعتقاد دارد، طرفهای عمده در افغانستان حالا نیاز دارند به اینکه یک راه حل سیاسی برای بی ثباتی در این کشور بیابند.

با این حال حملات خشونت آمیز در افغانستان از زمان امضای توافق بین آمریکا و طالبان در ماه فوریه ۲۰۲۰ در دوحه قطر با هدف پایان دادن به جنگ، افزایش یافته است. طالبان دست داشتن در این حملات را رد میکند  اما خودداری آنها از قبول یک آتش بس سراسری تردیدها را درباره نیتهای آنها مطرح ساخته است.

سیلبرهورن تاکید کرد: البته تهدیدات درجامعه مدنی باقی هستند و دوگانگی بین دولت مشروع افغانستان و طالبان که هنوز مصمم به خشونت هستند هم پابرجا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha