• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400012917322
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

طرح هدف صنایع دستی در ۳٦ روستای کردستان اجرایی می‌شود

طرح هدف صنایع دستی در ۳٦ روستای کردستان اجرایی می‌شود

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از اجرای طرح هدف صنایع دستی در ۳۶ روستای استان در سالجاری خبر داد.

خالد جعفری امروز(29فروردین) در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان با بیان اینکه کردستان ظرفیت های مطلوبی در حوزه صنایع دستی دارد و باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: در سالجاری طرح هدف گردشگری در ۳۶ روستای استان اجرایی می شود و ما تلاش می کنیم علاوه بر آموزش و پشتیبانی بتوانیم تسهیلات مناسب و کم بهره را به این سمت سوق دهیم.

وی فعال کردن خانه خلاق صنایع دستی را یکی از مصوبات جلسه برشمرد و گفت: با فعال شدن خانه خلاق صنایع دستی می توان به تولیدات بهتر وبیشتر امیدوار بود ودر کنار آن نیز می توان به بازارهای فروش و ایجاد ارزش افزوده فراوانتر چشم دوخت.
جعفری بیان کرد: گسترش صنایع دستی در شهرها و استفاده از این ظرفیت که اشتغال مناسبی نیز در پی دارد از جمله برنامه های در دست اجرا در این بخش خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود دومین مسئله حایز اهمیت برای تولید و افزایش اشتغال استان را توجه خاص و ویژه به شهرک های صنعتی عنوان کرد و گفت: در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان موضوع ایجاد شش شهرک صنعتی جدید در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در مدت زمان یک هفته ارزیابی ها و امکان سنجی برای واگذاری صورت بگیرد.

جعفری همچنین اضافە کرد: بعضی از شهرک های صنعتی موجود استان نیز دارای مشکلات زیر ساختی هستند که در این رابطه نیز تصمیماتی اتخاذ شد.
وی افزود: برخی نهادها و سازمانها نظیر جهاد سازندگی قدیم اراضی را در اختیار دارند که مقرر شد این اراضی در اختیار شرکت شهرک ها جهت الحاق و فازهای توسعه ای قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha