• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400013118946
  • خبرنگار : 50189

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

مقصر عواقب اجتماعی و امنیتی کم آبی در کرمان، بی تفاوتی وزارت نیرو است

مقصر عواقب اجتماعی و امنیتی کم آبی در کرمان، بی تفاوتی وزارت نیرو است

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در انتقادی شدید خطاب به وزیر نیرو گفت: قبلا تذکر دادم و مجددا هم تذکر می دهم که آب آشامیدنی در کرمان با مشکل اساسی مواجه است و اگر به داد کرمان نرسیم به زودی گرفتار معضل اجتماعی، امنیتی خواهیم شد که مقصر اصلی آن وزارت نیرو است که اینگونه تسامح و تساهل و بی تفاوتی از خود نشان داده است.

دکتر"محمدمهدی زاهدی" در جمع خبرنگاران خطاب به وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه درباره سیل شهداد گفت: چند روز قبل در منطقه شهداد کرمان سیل رخ داد و باعث خسارت سنگین به مردم و مزارع آنها و کانال های انتقال آب شد.

وی افزود: انتظار داریم برآورد خسارت سریع تر انجام شود و نسبت به رفع موانع  و مشکلات ایجاد شده اقدام موثر صورت گیرد.

زاهدی در ادامه با اشاره به تنش آبی شدید و قطعی مکرر آب در کرمان بیان کرد: بخش ماهان کرمان به ویژه شهر ماهان دارای تنش آبی و بخصوص کمبود آب آشامیدنی است و قطعی های مکرر آب که در همین زمان در حال رخ دادن است، می طلبد که اقدام موثری جهت رفع آب آشامیدنی ماهان صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس سپس خطاب به وزیر نیرو گفت: قبلا تذکر دادم و مجددا هم تذکر می دهم که آب آشامیدنی در کرمان با مشکل اساسی مواجه است و اگر به داد کرمان نرسیم به زودی دارای معضل اجتماعی، امنیتی خواهیم شد که مقصر اصلی جناب آقای وزیر نیروست که اینگونه تسامح، تساهل و بی تفاوتی از خود نشان داده است.

وی در ادامه به موضوع سردی هوا در اواخر اسفند و در اویل فروردین ماه جاری در استان کرمان به ویژه شمال استان اشاره و بیان کرد: سردی هوا خسارت های سنگینی به باغداران و کشاورزان استان وارد کرده است و متاسفانه برخی از محصولات کشاورزی صادراتی استان، نابود شده است.

زاهدی افزود: لازم است برآورد خسارت اولیه که حدود ۹ هزار میلیارد تومان است جنبه حقیقی به خود گرفته و سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور نسبت به رفع مشکلات و جبران خسارات کشاورزان اقدام موثری صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۳۱ ۱۸:۳۸

طبق ازمایشات و گفته مسولان وزارت نیرو اب وضعیت آب در رفسنجان حتی سه برابر از اب کرمان بدتر هست پس چرا رفسنجان را در اولویت قرار نمیدهید رفسنجان فقط شده قلکی برای مسولان کرمان، فقط برمیدارند