• یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400020503243
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

۸۱ درصد دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری مصوبه دورکاری را رعایت نمی‌کنند

۸۱ درصد دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری مصوبه دورکاری را رعایت نمی‌کنند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری بازرس کل چهارمحال و بختیاری گفت: طبق بازرسی‌های صورت گرفته حدود ۸۱ درصد ادارات استان به مصوبه دورکاری عمل نمی‌کنند.

علی احمدی پنجم اردیبهشت‌ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در چند روز گذشته حدود ۲۰۰ بازرسی مشترک از دستگاه‌های اجرایی در استان به‌صورت مشترک به‌عمل آمد، اظهار کرد: طبق بازرسی‌های صورت گرفته حدود ۸۱ درصد ادارات استان به مصوبه دورکاری عمل نمی‌کنند و نزدیک به ۱۹ درصد تنها به این مصوبه عمل کرده‌اند.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمل به مصوبات ستاد کرونا در ادارتی مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، همیاری شهرداری‌ها، دیوان محاسبات، ورزش و جوانان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کیار مطلوب بود، همچنین در اداراتی مانند سازمان جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، امور عشایر و بانک صادرات میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین بود و مصوبه دورکاری عملا اجرایی نمی‌شد.

وی بیان کرد: از ۴۴ دستگاه اجرایی که مورد بازرسی قرار گرفتند حدود ۲۱ دستگاه اجرایی فاصله اجتماعی حدود چهار متری بین کارکنان را رعایت نمی‌کنند که یکی از علت‌های آن نیز کمبود فضا در ادارات بود.

احمدی تاکید کرد: باتوجه به اینکه در جلسه قبلی ستاد کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید شد که مصوبه دورکاری شامل مدیران و معاونان شعب بانک‌ها نمی‌شود، اما طبق بازرسی‌ها مدیران و معاونان از مصوبه دورکاری استفاده می‌کنند و کارمندان در محل کار حضور دارند.

نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کافی نیست

در ادامه عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مطلوب نیست، اظهار کرد: باوجود تعطیلی بازار و فشار مضاعف بر کسبه در این اوضاع اقتصادی، شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان نیستیم، نظارت‌ها کافی نیست و باید تشدید شود.

وی  ادامه داد: با وجود اعمال محدودیت در جاده سلامت شهرکرد، اما هم‌چنان شاهد پیاده‌روی جمعیت زیادی از مردم در برخی از ساعات شبانه‌روز در این مسیر بدون رعایت پروتکل‌های اجتماعی و ماسک هستیم.

علیمحمدی با اشاره به اینکه کسبه فشار اقتصادی زیادی را در این شرایط تحمل می‌کنند، گفت: باید برای این قشر بخشودگی مالیاتی، بخشودگی عوارض شهرداری و تسهیلات در نظر گرفته شود، همچنین بانک‌ها در شرایط سعی کنند چک کسبه را برگشت نزنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد بیان کرد: تجمع در مطب پزشکان و آزمایشگاه‌های نمونه‌گیری نگران‌کننده است، نظام پزشکی باید در این خصوص وارد عمل شود.

اعتراض کسبه به تعطیلی بازار

در پایان نجف کریمی رئیس اتاق اصناف شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: بازار از حدود سه هفته گذشته تعطیل شده است، این مسئله فشار زیادی به کسبه وارد کرده و اغلب کسبه نسبت به این مصوبه معترض هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت اجازه، اقساط تسهیلات، تسویه چک و ... از جمله مشکلات کسبه است، اگر چاره‌ای برای حل مشکلشان پیشنهاد نشود با مشکلات بسیار روبرو می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha