• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400020704659
  • خبرنگار : 50201

چرا نوشهر در میان شهرهای "خلاق" کشور قرار گرفت؟

چرا نوشهر در میان شهرهای "خلاق" کشور قرار گرفت؟
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر به تشریح دلایل قرار گرفتن این شهر، در میان شهرهای خلاق کشور پرداخت.

بابک شمس ناتری در گفت وگو با ایسنا، در خصوص برگزیده شدن نوشهر در طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، اظهار کرد:  این یک طرح ملی بود که نخستین دوره آن برگزار شد و ۳۶۷ شهر از سراسر کشور شرکت کردند و نوشهر توانست با نظر هیئت داوران در رشته مد و لباس به عنوان برگزیده انتخاب شود. 

وی افزود:  هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی ظرفیت های فرهنگی هنری شهرها و مناطق مختلف کشور با نگاه آمایش سرزمین است. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های انسانی فرهنگ و هنر و مشارکت های مردمی از دیگر اهداف این طرح بوده است، تصریح کرد: به طور قطع اتفاقات در حوزه فرهنگ و هنر به سمت رشد و توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر می رود و به پویایی این حوزه کمک می کند. 

شمس ناتری با اشاره به استقبال مناسب شهرهای مختلف از این طرح گفت: امسال که نخستین دوره این طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بود، در ۷ حوزه ادبیات موسیقی، صنایع دستی، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی برگزار شد که نوشهر در رشته مد و لباس به عنوان یکی از برگزیدگان کشوری انتخاب شد. 

وی تاکید کرد: شبکه شهرهای خلاق می تواند ظرفیت های مختلف فرهنگی هنری شهرها را با نگاه و ابعاد توسعه ای در حوزه اقتصادی رونق دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر خاطرنشان کرد: به طور قطع از این به بعد بسیاری از شهرهای دیگر شرکت خواهند کرد بنابراین مدیران و متولیان حوزه شهری با همدلی می توانند با یک طرح و برنامه جامع و کامل، زمینه اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ و هنر را رقم بزنند. 

شمس ناتری با اشاره به ظرفیت های علمی گردشگری و دانشگاهی نوشهر ابراز کرد:  وجود دانشگاه‌هایی در نوشهر که از کاردانی تا کارشناسی ارشد در رشته طراحی دوخت و طراحی پوشاک دانشجو و فارغ التحصیل دارد یک ظرفیت بسیار منحصر بفرد است.

وی ادامه داد:  امسال ۸ شهر از مازندران در این طرح شرکت کردند که نهایتا در پایان دو شهر نوشهر در مد و لباس و بابلسر در هنرهای تجسمی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha